Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies: BMW 525d touring met grote kosten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Misschien nog een andere optie: uw 520d verkopen voor een mooie prijs (520d zal wel vlot verkopen?), uw 525d laten herstellen (en jij hier dagelijks mee rijden) en voor uw vrouw een goedkope benzine stadsauto kopen voor de km's dat ze maar doet?

Telkens maar 5km rijden met een 525d kan toch niet goed zijn. Ik vind ook dat dat helemaal niet leuk rijdt als die koud staat nu 's morgens. Is pas goed warm na 15-20 km.
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      Morgen gaat een vriend van me de inlaatcollector eraf halen (uurtje werk?). Blijkbaar zou hij dan toch een eerste idee moeten hebben of het al dan niet haalbaar is. De garagist waar de auto nu staat, is echter duidelijk. Een dergelijke auto wil hij niet herstellen want hij weet dat de kans te groot is dat ik ga klagen achteraf dat het wel eens weggesmeten geld kan zijn.
      Naargelang de 2de mening verandert alles misschien. Blijkbaar bestaan er ook camera's om in een motorblok te laten maar die heeft die man niet. Een dergelijke controle kan ook wel eens erg duur zijn vrees ik.
      7000-8000€ uitgeven aan een E39 of een E61 en er dan ook nog eens kosten aan hebben is nog veel duurder
      BMW E61 525d LCI '09
      Suzuki Bandit 1250NA /07
      Fiesta Red Edition '16

Comment

Het verschil tussen een andere wagen kopen (+10.000 euro) en de oude herstellen (2500 euro) is wel erg groot...

Ik wil geen 'oudezakkenpraat' verkopen maar wil je toch mijn mening meegeven:
        Ik zou de touring van de hand doen. Rij enkele jaren rond met de 5 van je vrouw, misschien niet zo praktisch als de touring maar hé, kijk is even rond je en zie hoeveel jonge gezinnen het moeten stellen met een Polo of een Golf...die blijven ook leven. Daarnaast koop je voor je vrouw een kleine benzine, wat doet zij in godsnaam met een diesel als ze amper 5km moet rijden...

Ondertussen kan je je centen investeren in je vastgoed, wat je van plan was. Binnen enkele jaren komt vanzelf wel de kans opnieuw een ruime break aan te schaffen!

Je hebt een gerust gemoed (jammer van de oude maar goed, zo'n zaken gebeuren nu eenmaal) en je kan in een BMW blijven rijden.

Comment

Fieuw, daar heb ik ook al aan zitten denken. Probleem is dat die 520d tot hiertoe ook probleemloos bolt. Nooit kosten gehad heeft, erg zuinig is,... Enigste minpunt is dat er vorig jaar een vrachtwagen tegen mijn 2 deuren is gereden (lichtjes beschadigd) tegen amper 15km/u. Door gesjoemel (waarvan je het hele verhaal niet wil weten, ben ik in fout gesteld... ). 2800 euro kosten voor 2 deuren bij de dealer. viavia heb ik uiteindelijk 2 occassie deuren in de juiste kleur gevonden. Helaas sluiten de deuren niet meer zo vlotjes als vroeger. Je moet ze harder toegooien dan vroeger. Niemand stoort zich eraan maar ik wel . Heb ze al 2 keer laten bijstellen maar het is nooit meer 100% goed gekomen. Maar de 520d verkopen is eigenlijk geen optie. Ik heb deze nu 5,5 jaar en die laat me nooit in de steek en rijdt nog steeds als een nieuwe auto.

Mijn echtgenote had vroeger een VW Polo. Hier reed ze supergraag mee. Sinds ik de 520d had, reed ze er niet meer graag mee. Ze voelde zich er onveilig in. Ik heb toen een 318is coupe voor haar gekocht en die vond ze erg aangenaam. Het verbruik was echter zéér hoog waardoor ik deze na een jaartje heb verkocht. De 525d heb ik relatief goedkoop op de kop kunnen tikken omwille van de bordeaux kleur die niet iedereen even geslaagd vindt. Haar terug in een kleine auto duwen zal niet goed aankomen denk ik.
          Elke dag heeft de 525d nu wel geen korte trippen gedaan, ik nam de auto zelf ook een paar keer in de week mee als ik ging werken en dat zijn meestal toch lange trippen. In de weekends rijdt de 520d echter nooit. We hebben deze eigenlijk altijd wat gespaard.

Maar je hebt gelijk. Een andere E39 of E61 kopen aan 7000 euro kan ook gelijkaardige turboproblemen opleveren... Eigenlijk moet die auto kost wat kost gemaakt worden . Binnen een jaartje of binnen 2 jaar zou de situatie helemaal anders zijn. Dan heb ik geen 2 kinderwagens meer nodig, zijn de kids iets ouder en kan ik terug wat downsizen.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ga voor een revisie turbo zal een 500euro kosten incl garantie. 2500euro aan een turbo zou ik niet geven daar heb je een komplete motor met turbo incl montage voor, dan kun je de andere motor voor onderdelen gebruiken. Je kunt er ook een 3.0d motor in lepelen en geen kat zal dit merken ook niet op de keuring.

Is dat spel op hol geslaan dan?

Comment

De turbo is vermoedelijk kapot gegaan door een slechte smering. Wanneer de motor op temperatuur is, kan er bijna geen andere reden zijn. Vaak verstropt een olieleiding en dan heb je vodde. Bij een gewoon onderhoud wordt dit blijkbaar niet nagekeken.

Revisie namaak turbo kost 1200 euro
              revisie OEM turbo kost 1800 euro
              zeker 4 werkuren komen erbij + nieuwe olie en nieuwe olieleiding

Het rare was dat ik 115km/u op cruise control reed. Gemiddeld verbruik die naftbak lag op 5,4 liter dus zeker niet te zot.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

De ontluchtingséénheid vervangen? Word best om de 60d km gedaan en bespaart veel miserie achteraf uit. Als deze filter verstopt raak is het een kwestie van tijd .

Last edited by ; 01/03/2013, 16:35.

Comment

Je hebt je centen nodig voor de verbouwing (begrijpelijk, bij mij was't tot een jaar geleden ook zo voor onze nieuwbouw!) en je wilt (principieel) niet lenen voor een auto (wat ik wel zou doen, zeker in dit geval, maar ik begrijp je). Eigenlijk zie ik maar een serieuze oplossing, gaat me misschien niet in dank afgenomen worden op een autoforum, maar:

- Hou de 520d gezien het een goede wagen is
                  - verkoop het 'wrak' van de 525d
                  - gebruik dit geld + eventueel enkele honderden euro's opleg om een goedkope, relatief zuinige hatchbak (Nissan Almera, Mazda 3, oude Corolla, zovele anderen nog, ...) waarvan de achterbank plat kan te kopen. Of een goedkope break genre Nissan Primera ofzo met wat jaren op de teller.

Het zal even behelpen worden (ruimte ben je zo mogelijk nog sneller gewoon dan vermogen, is mijn ervaring), maar met wat 'chipoteren' kom je er wel.

Jijzelf zal dan enkele jaren moeten op je tanden bijten en met een wagen rondrijden die minder rijplezier schenkt voor jou, maar financieel ga je jezelf wél een plezier doen.

Just my 2 cents!

Even terloops vertellen dat ik onlangs plots een afgebroken wiellager had bij de auto van mijn pa, Touring gebeld (hij is wel lid), en ondanks het feit dat ze zich meteen excuseerden aan de telefoon dat de wachttijd iets hoger ging zijn (was net die periode van -8° 's nachts en sneeuw e.d.), was er na 1u10 toch een technieker ter plaatse, en nadien nog een half uurtje moeten wachten op een takelwagen, die me correct thuis afgezet heeft samen met de wagen.
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Bedenking: zou je hem niet beter sowieso laten herstellen, ook al wil je hem achteraf niet meer? Is de verkoopswaarde is dan meer dan de waarde van het "wrak" + kosten van herstellling?
                    2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                    2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                    2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                    1999 Volvo V70 classic 2.5d
                    1967 Volvo 123 GT

Comment

Kijk eventueel ook eens voor een E83 X3 3.0d?

Comment

Je hebt antwoord op je vragen

Btw wat was uw avatar vroeger nu weer?
                        Last edited by Dragon; 01/03/2013, 16:08.
                        2014 Bmw 118d Estorill //M
                        2000 Bmw 320d
                        2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                        2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                        https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                        Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                        http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                        Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

en die garagist die ik u door heb gegeven , heb je 'em al gecontacteerd ?
                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Die op BB ziet er wel goed uit moet ik zeggen

Comment

@timothy:
                              Geen slechte redenering maar terug downgraden zit er niet in vrees ik. We hebben beide de automicrobe te pakken en we willen toch wel een wagen hebben waarmee we écht graag rijden. Daarom ook dat ik in de tijd als 2de wagen eerder voor een oude 5 serie koos met zwaardere motor die niemand wil omwille van fiscale redenen, in een weinig populaire kleur (bordeaux) dan een actuelere polo. De verbouwingen zullen hun gangetje wel kunnen verder gaan maar ik wil geen 15000 of 20000 euro aan een auto geven die ik ook voor andere zaken nuttiger kan gebruiken. Als de 525d niet gemaakt kan worden hoop ik voor een 5000 - 7000 euro toch iets gelijkwaardigs te kunnen vinden. Maja, een andere kopen voor 7000 euro en daar ook 2500 euro aan mogen hangen voor turboproblemen en wie weet welke kosten nog is ook niet goed... Dan ben ik véél geld aan het weggooien.

Als ik een andere budgetauto zou kopen, dan ken ik mezelf. Dan begin ik daar toch geld tegen te gooien omdat het niet 100% mijn zin is. En uiteindelijk kom ik toch tot de vaststelling dat ik het liefst met een BMW rijd. Daar voel ik me gewoon goed in. Ik heb in 2003 een nieuwe opel corsa C sport gekocht. Beetje onder druk van de ouders die me niet graag in een oudere E36 coupé zagen rijden wegens "slipbakken". Uiteindelijk heb ik wel graag met de corsa gereden (ondanks de vele dure herstellingen) maar heb ik zoveel geld aan nutteloze prullen (irmscher) uitgegeven. Tot ik hem uiteindelijk buitenzwierde voor mijn eerste BMW.

@123GT: Laten herstellen kost minimum 2500 euro terwijl de auto momenteel een huidige waarde van een 3000 euro heeft. Grote probleem is dat de motor fiscaal onvriendelijk is en dat niemand deze kleur wil.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Vind ik ook persoonlijk, heb zelf aan het denken geweest om die als daily te kopen maar ik moet afkicken van auto's kopen van mijn vrouw
                                2000 Bmw 320d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
                                  Kijk eventueel ook eens voor een E83 X3 3.0d?
                                  Goed idee! Nog niet aan gedacht eigenlijk. Is wellicht wel duurder.
                                  @ dragon: thx, is kijken. Heb terug de oude avatar nu
                                  @ patje: ik moet schuld bekennen

BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Ah ok want ik had eens beemer autowereld.be bij google ingegeven op afbeeldingen en ik kwam uit op je avatars
                                    2000 Bmw 320d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk Berichten
                                      Vind ik ook persoonlijk, heb zelf aan het denken geweest om die als daily te kopen maar ik moet afkicken van auto's kopen van mijn vrouw
                                      Tegen wie zeg je het ...

Comment

Ik weet dat je een bmw-fan bent, maar dit al eens overwogen:

Je hebt ruimte, oerdegelijke motor&mechaniek, 6cyl sound, diesel, binnen enkele jaren oldtimer, rijden er nog veel rond (wisselstukken), etc...

Ik heb ook BMW gereden, de kwaliteit en rij-ervaring van bovenstaande is zeker gelijkwaardig.
                                        Ik heb zelf ook ene gekocht als 2de wagen, weinig miserie mee eigenlijk (1000km/maand).
                                        Ik zou zeggen doe eens een proefrit, je hebt niks te verliezen . Auto is in goede onderhouden staat ook.

Die 525d zou ik sowieso niet meer laten maken, ok je hebt verlies, maar laten maken en er dan meer kosten aan hebben, is vaak een bodemloos vat.
                                        Ik zou die zo verkopen voor export. Ofwel hou je hem bij voor wisselstukken voor de 520d, moet je wel stalling voor hebben natuurlijk.

Comment

Schitterend model! Mijn ouders hadden in 1994 een gelijkaardige E250d facelift ook in malachiet groen. Is deftig afgewerkt maar een stap vooruit vind ik het niet. Deze is nog eens 10 jaar ouder. Heeft het dubbel aantal kms en ook een turbo erop zitten hé. De 525d zat op gemiddeld 5,4 liter (ik rijd er wel héél rustig mee), dat haal ik nooit met deze Merc. Bijkomend zijn de taksen ook een stuk duurder en krijg ik er niet meer voor in de plaats. Kwalitatief is de W124 wellicht wel de auto die het meest in de buurt komt van de E39. Maar ook hier zijn de goede exemplaren stilaan moeilijk te vinden.

Wel stom... heb vorig jaar de E200 benz van mijn schoonouders voor export verkocht uit 1994. Wel een 4 deur model...
                                          Last edited by BEEMER; 02/03/2013, 09:19.

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X