Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 vs BMW 5 serie -> 3.0 tdi vs 2.5d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A6 vs BMW 5 serie -> 3.0 tdi vs 2.5d

    beste forumleden

    ik ben nieuw hier op het forum en heb bij deze ook direct een nieuwe vraag.

    Mijn vader rijdt momenteel met een BMW 525d nieuwste generatie, daarvoor een 530d. Bijde tourings. Hij krijgt, ondanks dat hij zijn nieuwe maar een jaar heeft, alweer een nieuwe bedrijfswagen. De keuze bestaat tussen een Bmw x3 xdrive, een Audi Q5 2.0 tdi quattro een audi a5 3.0 of 2.0 quattro een bmw 525d of audi a6 3.0 (204 pk)

    We twijfelen vooral tussen de BMW 5 serie en de audi A6, we zijn echter wel erg tevreden over onze bmw, toch zouden we misschien eens iets anders willen. Het gaat hier echter wel om de touring/avant.
    Het is eigenlijk een vergelijking van minder pk (204) maar een 6 cilinder (Audi) Vs iets meer pk (218 ) maar een 4 cilinder.
    Wat zouden jullie kiezen en waarom?

    We rijden wel graag eens sportief maar een beetje luxe mag uiteraard niet ontbreken. We kennen eigenlijk Audi helemaal niet alleen jammer van de voorwielaandrijvng (!) op de 3.0...

    Exterieur paketten zitten er niet op (- geen M pakket als een S line -)

    Ik hoop dat we hier wat goede raad kunnen krijgen

    Bedankt!

  • #2
    testrit!

    Comment


    • #3
      Ik rijd zelf al 1,5 jaar met een BMW 530d xDrive. Even voor ik deze BMW ging afhalen, heb ik enkele dagen de kans gehad met een Audi A6 berline te kunnen rijden. Hoewel ik een echte BMW liefhebber ben, en uiterst tevreden van mijn 530d, durf ik toch te zeggen dat ik ook onder de indruk was van de A6. Deze was de 3.0 tdi quattro, dus perfect vergelijkbaar met de 530d.
      Ik heb zelf nooit met de viercilinder 525d gereden, noch met de 3.0 V6 tdi met 204pk van de Audi.

      Wel stel ik mij de vraag welke automaat de Audi heeft. Is dat de Multitronic?
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Ik rijd zelf al 1,5 jaar met een BMW 530d xDrive. Even voor ik deze BMW ging afhalen, heb ik enkele dagen de kans gehad met een Audi A6 berline te kunnen rijden. Hoewel ik een echte BMW liefhebber ben, en uiterst tevreden van mijn 530d, durf ik toch te zeggen dat ik ook onder de indruk was van de A6. Deze was de 3.0 tdi quattro, dus perfect vergelijkbaar met de 530d.
        Ik heb zelf nooit met de viercilinder 525d gereden, noch met de 3.0 V6 tdi met 204pk van de Audi.

        Wel stel ik mij de vraag welke automaat de Audi heeft. Is dat de Multitronic?
        Is 6-bak of Multitronic
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5
          Second, ik ga efkes iets in een ander topic oppikken en ik ben direct terug. Daar stond het antwoord al
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #6
            'k Heb het antwoord teruggevonden !


            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
            Even samenvatten wat je hier gaat lezen:

            1. Een hoop zever van mannen die u gaan wijsmaken dat een BMW 320d rijdt als de M3 van Marc Duez in de 24h van Spa in 1989.
            2. De andere helft van het forum gaat u proberen zeggen dat ge een Quattro nodig hebt.

            Dan komt er een bladzijdenlang gemelk van beide partijen, regelmatig aangewakkerd door buitenaardse wezens die olie op het vuur komen gooien.

            End of the day zijn het beide gewone Duitse berlines die werden gebouwd om dezelfde reden: u comfortabel, veilig en zuinig ergens heenbrengen terwijl ge de Vlaamse overheid niet teveel toebrengt maar wel de laatste marketingcampagne van BMW/Audi flink sponsort. Binnen 3 jaar zijt ge moe gekeken op die zwarte saaiheid, maar tegen dan hebben ze wel nieuwe LED lampjes en een 0.7" groter scherm voor de iDrive/MMI ingebouwd en kan je weer vol enthousiasme met het nieuw model verder.

            Sorry voor het sarcasme.

            De topics BMW saaiheid vs Audi grijsheid zijn hier legio en maken nooit niemand wijzer.

            Ga met beide wagens rijden, kijk waar je je beter in voelt en verheug ons met fotos en ervaringen van een wagen waar je, hopelijk, ietwat originaliteit toch aan de dag zal hebben gelegd bij het kiezen ervan.

            My two cent

            OK, topic mag dicht.

            Mods !!
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              ik weet dat er al een topic over bestaat maar het antwoord leek me niet echt duidelijk, en die bepaalde man had niet bepaald de zelfde vragen als mij, daarom dat ik deze vraag heb gemaakt.

              Testritten zullen we zeker uitvoeren maar toch graag al een eerste indruk en wat meningen van mensen omtrent de wagens.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door GT3 Bekijk Berichten
                ik weet dat er al een topic over bestaat maar het antwoord leek me niet echt duidelijk, en die bepaalde man had niet bepaald de zelfde vragen als mij, daarom dat ik deze vraag heb gemaakt.

                Testritten zullen we zeker uitvoeren maar toch graag al een eerste indruk en wat meningen van mensen omtrent de wagens.
                Man, dat uwe pa d'r gaat mee rijden en kiest wat hij het aangenaamst vindt.
                Het enige wat ge hier gaat lezen is zever in het kwadraat van BMW en Audifans die, als ge hen eens een vraag stelt over hun geliefkoosd merk, u het antwoord schuldig blijven want dan blijken het toch niet zo een specialisten te zijn
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Aangezien de A6 3.0 met 204pk enkel de Multitronic als automaat heeft, dan zou ik voor de 525d gaan.
                  Ik heb al dikwijls met zo'n Multitronic gereden, en die bak licht mij niet. Zo'n Multitronic trekt de kaart van het comfort, terwijl de 8 traps sportautomaat van de BMW veel sportiever schakelt. Ik 'voel' nog graag de schakelovergangen. Bij de Multitronic is er van schakelen gewoon geen sprake. Dat is een variomatic.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #10
                    Haha, Swede, dat kunnen we hier als standaard reply gaan instellen denk ik.
                    Maar je hebt gelijk, er zijn nuances, wie kan daar nog iets zinnigs over zeggen.
                    Vandaag wil je dit, morgen weer iets anders, 't zijn goede auto's om van A naar B te rijden... so pick any.
                    Moest er nu echt ene tussenuit springen, dan zou de vraag waarschijnlijk al niet meer gesteld worden in de eerste plaats.

                    Ik zou de Audi pakken, voor het design in het algemeen, vind vooral het interieur aangenamer.
                    De BMW heeft de aandrijving op de juiste plaats, alhoewel de besturing toch niet je dat is.
                    Dusja, zoals ik al zei, geen van beide springt er echt uit voor mij.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                      Haha, Swede, dat kunnen we hier als standaard reply gaan instellen denk ik.
                      Maar je hebt gelijk, er zijn nuances, wie kan daar nog iets zinnigs over zeggen.
                      Vandaag wil je dit, morgen weer iets anders, 't zijn goede auto's om van A naar B te rijden... so pick any.
                      Moest er nu echt ene tussenuit springen, dan zou de vraag waarschijnlijk al niet meer gesteld worden in de eerste plaats.

                      Ik zou de Audi pakken, voor het design in het algemeen, vind vooral het interieur aangenamer.
                      De BMW heeft de aandrijving op de juiste plaats, alhoewel de besturing toch niet je dat is.
                      Dusja, zoals ik al zei, geen van beide springt er echt uit voor mij.
                      Ik kan je geen ongelijk geven. Reed met de 5 in redelijke "basisversie" (wel in 523i) en de A6 3.0tdi 204pk en de eerste is eerder een wagen als je een aangenaam chassis wil, de tweede heeft zijn zescilinder mee (hoewel hij niet krachtig aanvoelt) en zijn design. De rij-ervaring zelf vind ik op de nieuwe A6 iets de kunstmatig, alzeker met die optie van sport/comfort/etc.

                      Aangekaarte probleem met de Multitronic kan je vermijden door hem in de stand te zetten waar hij doet alsof hij een gewone automaat is met schakelovergangen. Doch, eens je die bak wat gewend bent, kan hij echt plezierig zijn.
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #12
                        ik zou in dit geval voor de Audi gaan hoewel ik de BMW als auto-compleet het hoogste in schat. Maar een relatief zwakke zescilinder heeft een veel aangenamere inborst dan een tot de tanden getunede 4 pitter
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #13
                          A5 3.0

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            ik zou in dit geval voor de Audi gaan hoewel ik de BMW als auto-compleet het hoogste in schat. Maar een relatief zwakke zescilinder heeft een veel aangenamere inborst dan een tot de tanden getunede 4 pitter
                            Daar hebt ge ook weer een punt.

                            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            A5 3.0
                            Welk verschil maakt dat?
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                              Daar hebt ge ook weer een punt.



                              Welk verschil maakt dat?
                              De looks. Als ruimte geen issue is

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                De looks. Als ruimte geen issue is
                                Uhu... maar jij bent waarschijnlijk even oud als de topic opener en deze wagen is voor zijn vader.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #17
                                  Als de Audi A6 3.0 een quattro was => zonder twijfel de Audi A6 nu zou ik eerder kiezen voor de BMW 5-serie. Ik ben van mening als je een Audi koopt, koop dan gewoon eentje met het quattro aandrijfsysteem. Een FWD Audi is gewoon een opgesmukte Volkswagen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Boring, ik zou geen van de twee aanraden, ze zijn tegenwoordig zo gevestigd dat ze precies geen moeite meer doen om hun prijs te verantwoorden. De 5 stuurt niet als een 3, de A6 is kaal, onopvallend en rijdt goed op de autostrade, en de E mist zowat elk gevoel met de weg zonder te comfortabel te zijn.
                                    En dat is gewoonlijk hoever de meesten kijken.
                                    Mijn advies is een keer kijken naar de Volvo S80 D5, krijg je meer waar voor je geld en een heerlijke motor van een uitstervend ras.
                                    Alternatief kan je ook een testrit maken met de Jaguar XF 3.0 V6 Td, heb zelf met de 2.2 Td al gereden en voelt toch aan als een compleet andere klasse dan het duitse trio, maar ligt er van prijs niet ver af.

                                    Mocht je deze al bekeken hebben, mijn oprechte excuses maar dit zijn de enige in de klasse die ik zou overwegen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik dacht dat de 3.0 altijd quattro was bij Audi? Bij de A5 is dit toch zo, zou het bijzonder vreemd vinden mocht dit bij de A6 niet het geval zijn.
                                      2.0 JTDm

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Ik dacht dat de 3.0 altijd quattro was bij Audi? Bij de A5 is dit toch zo, zou het bijzonder vreemd vinden mocht dit bij de A6 niet het geval zijn.
                                        Neeje, is noch bij de A5, noch bij de A6 het geval.
                                        Tegenwoordig is er naast een 3.0 quattro ook een 3.0, toegeknepen variant, ter vervanging van de 2.7 V6.
                                        Het is helaas een dure optie, dat quattro, maar om het cliché hier te bevestigen, heel de auto is er wel naar ontworpen.
                                        Zo liggen de motoren in lengterichting, ongeacht het een FWD of AWD is.

                                        Beide auto's hebben hun onvolmaaktheden, echt geen simpele keuze.
                                        Rijdynamiek staat bij deze 2 auto's zeker niet op de eerste plaats staat, en ik vermoed, ook niet zo hoog op het prioriteitenlijstje van de toekomstige eigenaar, want anders zet je deze 2 auto's niet op de shortlist. Vroeger zou ik ook gezegd hebben: "pak maar de quattro, of in dit geval de RWD", maar ik begin meer en meer te begrijpen waarom mensen dat naast zich neerleggen
                                        Last edited by ; 20/02/2013, 20:45.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X