ik rij nu met een in middels 2 jaar oude A5 coupe 1.8 TFSI rond.
Maar door een verandering in de bedrijfspolicy wat betreft leasingwagens moet ik nu deze wagen ofwel
1. zelf financieren en maandelijks VAA op betalen. en dit voor de resterende twee jaar.
Een kleine rekensom verteld me:
24 x 820 (maandaflossingen) = 19680
24 x 333 (VAA) = 7992
1 X 7500 (restwaarde) = 7500
Totaal : 35172 Bruto weliswaar maar uit eindelijk zal het me toch een 25000 kosten om die wagen mijn eigendom te mogen noemen.
2.het leasingscontract over te nemen
24 x 820 = 19680
1 x 7500 = 7500
Totaal = 27180 netto
Persoonlijk vind ik er echt over en zet deze wagen maandag op het bedrijf en doen ze ermee wat ze willen.
Ik heb nu een optie op een toonzaalmodel F31 320D (184pk) die met heel interessante korting en interessante financiering over 4 jaar me net geen 47000 zal kosten.
Maandaflossing gaat met 70 wat de hoogte in.
Op het einde van de rit zal ik weliswaar 20000 maar betaald hebben voor een eigen wagen, maar imo toch de betere keuze?
27K voor een 2 jaar oude Prefacelift A5 coupe (waar echt niet veel plaats in is, maar dit terzijde) of 47K voor een 2013 BMW 320D Full Option.
Iemand een mening hier over?
Maar door een verandering in de bedrijfspolicy wat betreft leasingwagens moet ik nu deze wagen ofwel
1. zelf financieren en maandelijks VAA op betalen. en dit voor de resterende twee jaar.
Een kleine rekensom verteld me:
24 x 820 (maandaflossingen) = 19680
24 x 333 (VAA) = 7992
1 X 7500 (restwaarde) = 7500
Totaal : 35172 Bruto weliswaar maar uit eindelijk zal het me toch een 25000 kosten om die wagen mijn eigendom te mogen noemen.
2.het leasingscontract over te nemen
24 x 820 = 19680
1 x 7500 = 7500
Totaal = 27180 netto
Persoonlijk vind ik er echt over en zet deze wagen maandag op het bedrijf en doen ze ermee wat ze willen.
Ik heb nu een optie op een toonzaalmodel F31 320D (184pk) die met heel interessante korting en interessante financiering over 4 jaar me net geen 47000 zal kosten.
Maandaflossing gaat met 70 wat de hoogte in.
Op het einde van de rit zal ik weliswaar 20000 maar betaald hebben voor een eigen wagen, maar imo toch de betere keuze?
27K voor een 2 jaar oude Prefacelift A5 coupe (waar echt niet veel plaats in is, maar dit terzijde) of 47K voor een 2013 BMW 320D Full Option.
Iemand een mening hier over?
Comment