Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen benzine of diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
    Bv in mijn geval een opel astra atmo 1.4 die ik heb en dan een 1.3 cdti vergelijken,zou het echt niet in me opkomen om die te nemen,
    omwille dat ie goedkoper is qua verbruik en brandstof.
    Bjorn

    Ben eens gaan kijken op spritmonitor (voor mij nog altijd de eerlijkste site mbt het verbruik).
    Die 1.4 van jouw zou gemiddeld 7.65 liter verbruiken en de 1.3 CDI 4.55 liter. 3 liter verschil, zullen we tellen.
    Je opmerking over roet, hebben ze je in school niet geleerd dat in 2015 alle wagens de euro6 norm moeten hebben. De modernste dieselmotoren produceren nog altijd meer Koolwaterstoffen, NOx en roet dan de benzinemotoren. Deze poluenten zijn zeer schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Ecologisch wint benzine op diesel tot september 2015 wanneer de nieuwe Euro 6 norm voor alle dieselwagens van toepassing wordt.
    We mogen echter niet vergeten dat de dieseltechnologie rasse schreden gezet heeft door de roetuitstoot te reduceren d.m.v. roetfilters. Maar het is pas tegen september 2015 dat men kan stellen dat alle benzinewagens en dieselwagens die dan verkocht worden even schoon zijn.
    De Mazda CX-5 heeft al deze euro6 norm bereikt.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
      Bjorn

      Ben eens gaan kijken op spritmonitor (voor mij nog altijd de eerlijkste site mbt het verbruik).
      Die 1.4 van jouw zou gemiddeld 7.65 liter verbruiken en de 1.3 CDI 4.55 liter. 3 liter verschil, zullen we tellen.
      Je opmerking over roet, hebben ze je in school niet geleerd dat in 2015 alle wagens de euro6 norm moeten hebben. De modernste dieselmotoren produceren nog altijd meer Koolwaterstoffen, NOx en roet dan de benzinemotoren. Deze poluenten zijn zeer schadelijk voor de gezondheid van mens en dier. Ecologisch wint benzine op diesel tot september 2015 wanneer de nieuwe Euro 6 norm voor alle dieselwagens van toepassing wordt.
      We mogen echter niet vergeten dat de dieseltechnologie rasse schreden gezet heeft door de roetuitstoot te reduceren d.m.v. roetfilters. Maar het is pas tegen september 2015 dat men kan stellen dat alle benzinewagens en dieselwagens die dan verkocht worden even schoon zijn.
      De Mazda CX-5 heeft al deze euro6 norm bereikt.
      Laten we er ongefilterd van uit gaan dat een benzine zoizo minder roet maakt dan een diesel.
      Nu heeft diesel idd al wat ingrepen achter de rug dat klopt zeker voor nieuwe wagens.
      Occasie wagens zal een benzine altijd minder roet hebben tov een diesel en dat wordt een pijnpunt in de occasie handel op oudere voertuigen.
      Tegen dat een diesel minder zal vervuilen tov een benzine,zullen ze ook op benzine wel beginnen met hun rommel befiltering (sorry mijn mening)
      Ook 1 vd reden dat ik geen diesel moet hebben : heb eens kunnen zien hoe ze kunstmatig die regeneratie toepassen.
      Verder is er nu ook een studie over dat die befaamde roetfilter toch zeer gevaarlijke deeltjes door zou laten die dan weer kanker verwekkenend zijn.

      lees : Roetfilters zouden ook kankerverwekkend kunnen zijn. Volgens een verslag[4] zijn de omstandigheden in een roetfilter ,
      "ideaal" voor de vorming van zeer fijne, giftige deeltjes die kanker en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. (wiki)


      Ik wil diesels niet afbreken,heb ook al een paar keer met een diesel op stap geweest,maar persoonlijk moet ik het niet hebben.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
        Laten we er ongefilterd van uit gaan dat een benzine zoizo minder roet maakt dan een diesel.
        Nu heeft diesel idd al wat ingrepen achter de rug dat klopt zeker voor nieuwe wagens.
        Occasie wagens zal een benzine altijd minder roet hebben tov een diesel en dat wordt een pijnpunt in de occasie handel op oudere voertuigen.
        Tegen dat een diesel minder zal vervuilen tov een benzine,zullen ze ook op benzine wel beginnen met hun rommel befiltering (sorry mijn mening)
        Ook 1 vd reden dat ik geen diesel moet hebben : heb eens kunnen zien hoe ze kunstmatig die regeneratie toepassen.
        Verder is er nu ook een studie over dat die befaamde roetfilter toch zeer gevaarlijke deeltjes door zou laten die dan weer kanker verwekkenend zijn.

        lees : Roetfilters zouden ook kankerverwekkend kunnen zijn. Volgens een verslag[4] zijn de omstandigheden in een roetfilter ,
        "ideaal" voor de vorming van zeer fijne, giftige deeltjes die kanker en genetische beschadigingen kunnen veroorzaken. (wiki)


        Ik wil diesels niet afbreken,heb ook al een paar keer met een diesel op stap geweest,maar persoonlijk moet ik het niet hebben.
        Ja, daar heb je gelijk in

        Het agentschap voor kankeronderzoek van de wereldgezondheidsorganisatie zegt al jaren dat dieseluitlaatgassen kankerverwekkend zijn

        Comment


        • #24
          ik ben klein jaar geleden veranderd van werk en doe nu 500km/week ipv 200 km/week... daar ik volgens de statistieken niet in aanmerking kom voor een diesel overweeg ik toch de aanschaf ervan.

          diesel:
          minder verbruik
          brandstof kost minder aan de pomp
          doe praktisch altijd autostrade kilometers op en rond de spitstijden (doortrekken zit er maw niet in)

          stof tot nadenken (allesinds voor mij)
          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
          2009 - Yamaha R1 Model 2008

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
            ik ben klein jaar geleden veranderd van werk en doe nu 500km/week ipv 200 km/week... daar ik volgens de statistieken niet in aanmerking kom voor een diesel overweeg ik toch de aanschaf ervan.

            diesel:
            minder verbruik
            brandstof kost minder aan de pomp
            doe praktisch altijd autostrade kilometers op en rond de spitstijden (doortrekken zit er maw niet in)

            stof tot nadenken (allesinds voor mij)
            Autostrade rond de spitsuren is niet echt een snelweg meer, dus toch maar een benzine.

            Comment

            Working...
            X