Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Accident, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Accident, wat nu?

Beste lezers, Gisteren een ongeval gehad. Gelukkig zijn er geen slachtoffers. Ik was in de fout. Tegen 35 km/u een Frontale aanrijding op trekhaak van de voorligger. Mijn nieuwe Ford Focus econetic van 2009 (35000km) staat momenteel bij de takeldienst. De motor draait nog. Voorste airbags zijn beide afgegaan hierdoor is de voorruit gebarsten. Hij is serieus geraakt maar enkel vooraan rechts is de schade het grootst..

Een snelle schatting van de herstel-kosten is 5000 à 6000€ waar ik zelf voor opdraai.
    Voor een Ford Focus van hetzelfde jaartal en kilometerstand is de vraagprijs 10.000 à 13.000€.

Wat doe ik nu het best? Ik ben altijd zéér trots op m'n autootje geweest en wil er gerust nog kosten aan doen maar is dit het allemaal nog waard?
    (foto's in bijlage)

Alvast bedankt voor jullie mening.
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by ; 16/04/2012, 17:21.

Bedoel je 35km/h of 135km/h? Damn wat en schade

Moeilijke vraag wat je nu het beste kan doen hè. Je gaat sowieso een pak geld kwijt zijn, of je hem nu gaat maken of je verkoopt het wrak en koopt een nieuwe...

Persoonlijk zou ik niet willen rondrijden met een auto die zulke schade heeft geleden. Ik zou het wrak proberen te verkopen (via garage, opkopers, online, ...) en me een andere auto kopen.
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Waarom had je geen omniumverzekering meer op die wagen?

Ik zou zeggen laat toch maar herstellen en was de snelheid niet hoger dan 35 km/u?

Comment

snelheid hoeft niet hoger gelegen te hebben hoor.
        Ik heb een aantal jaren geleden een soortgelijk ongeval tegen 40km/h en schade was heel vergelijkbaar.
        Wel omnium toen...

Over de wagen, ik zou eens kijken wat je in deze staat kan krijgen bij opkopers, vooral Polen ( daar wordt deze nog perfect hersteld) en als de waarde hoog genoeg is , wegdoen.
        Ook al krijgen ze hem terug helemaal goed, het gaat toch altijd in uw hoofd blijven spelen dat er toch een serieuze patat met gebeurd is.

Comment

Met alle respect, maar... mijn vrouw is ooit achter op mij gereden (don't ask!) aan stapvoetse snelheid, Fractie van de schade: enkel voorbumper en motorkap geraakt, 1 koplamp gebarsten en de aircoverdamper lek en de radiator wat gebogen.
          Begroot door garage Buga op 4500€ voor enkel onderdelen zonder werk en spuiten, wat te duur was (corsa van 7 jaar oud...)
          Uiteindelijk zelf met ne maat die garagist is hersteld: zelf stukken gaan halen op afbraak (motorkap, verdamper airco, ventilator, zamac balk) en nieuw (koplamp, bumper, tuub turbo-intercooler, radiator, voorruit waar al een barst in zat) Alles bij elkaar hersteld voor iets minder dan 2000€ all-in (uren, spuiten van volledige kop, stukken etc)

Als ik uw wagen zie, dan vrees ik ervoor wat betreft herstelkost... Enkel de airbags vervangen kost 1800€!
          Los uit de mouw denk ik dat dit volledig herstellen makkelijk 8000 en meer gaat kosten, zeker als je dit volledig laat doen bij de garage.
          Ik verschiet ook wel van de schade als de snelheid maar 35 per uur was, of was het de trekhaak van een camion?

In ieder geval: in uw geval zou ik doorbijten en proberen te verkopen zoals hij is, misschien dat ge nog iets kunt recupereren als de blok etc nog goed is.
          Herstel gaat een flinke hap kosten, en zoals je zelf zegt: voor die prijs heb je een andere vergelijkbare wagen imo
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Persoonlijk zou ik niet willen rondrijden met een auto die zulke schade heeft geleden. Ik zou het wrak proberen te verkopen (via garage, opkopers, online, ...) en me een andere auto kopen.
            Ik zou het ook zo doen. Te oordelen naar de foto's is het toch een hevige klap geweest en zijn er heel serieuze herstellingen nodig, waarbij je moeilijk op voorhand exact kan zeggen hoeveel ze gaan kosten. En zelfs als alles hersteld kan worden/hersteld is, is er geen enkele garantie dat die wagen ooit weer rijdt zoals tevoren... Ik zou gewoon proberen om nog zoveel mogelijk voor de wagen te krijgen.
            BMW F10 535d
            Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

Niet laten herstellen en verkopen. Kun je nog een 3000euro voor krijgen

Comment

Tijd voor een nieuwke zou ik zo zeggen...
                Jammerlijk voorval!
                My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Ik zou hem ook wegdoen en zien voor iets anders.

Heb ik zelf ook gedaan na een ongeval met mijn eerste wagen (Opel Vectra).
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

zat er eigenlijk een passagier in ? ik veronderstel van wel omdat de airbag open is...maar toch benieuwd

Comment

Omnium hebben we na 2 jaar stopgezet. En de snelheid was idd slechts 35km/u ongeveer..
                      Het was een aanrijding op de trekhaak van een stevige jeep.

Alvast Bedankt voor jullie reacties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        zat er eigenlijk een passagier in ? ik veronderstel van wel omdat de airbag open is...maar toch benieuwd
                        Neen er zat geen passagier in, deze airbag is idd ook afgegaan, vandaar de ster in de voorruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BzRtY Bekijk Berichten
                          Omnium hebben we na 2 jaar stopgezet. En de snelheid was idd slechts 35km/u ongeveer..
                          Het was een aanrijding op de trekhaak van een stevige jeep.

Alvast Bedankt voor jullie reacties.
                          Dat verklaart veel.

Comment

.....

Comment

Plaatmateriaal van motorkappen zijn tegenwoordig zo dun , dat als je er een schroevendraaier oplegt deze al "plooien" ...
                              Dat kan wijzen op de "grote schade"

Comment

Wat een feit is tegenwoordig,dat een wagen serieuze kreukelzones heeft voor de inzittenden te vrijwaren van de soms wel hevige klap.
                                Neemt niet weg dat deze wagen serieus verhakkeld is aan 35 km/h....
                                2008 Mercedes Viano
                                2012 Citroen DS3

Comment

vind ik ook wel, ge zou voor minder trager rijden.
                                  Bij het zien van zulke foto's denk is steeds "volgende keer gak geen 200 meer rijden"
                                  maar ja, tegen dat het zo ver is ben je dat weer vergeten
                                  Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Ik denk dat de schade indrukwekkender lijkt dan ze werkelijk is. Tegenwoordig zijn bumpers, spatborden, motorkap... allemaal in kunststof of aluminium of zo. En dan is alles nog gemonteerd op kunststof impact blokjes e.d. Met als resultaat dat als je ergens tegenaan knalt dat dat allemaal in stukken en brokken opfrommelt of eraf vliegt. Structureel is er hoogstwaarschijnlijk weinig mis (ik reken radiator en airco onderdelen niet bij 'structureel').
                                    Natuurlijk kost al die plastieken prul stukken van mensen en met de airbags erbij enzo wordt het al gauw heel duur.
                                    Last edited by gpdude; 17/04/2012, 10:11.
                                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Die ziet er inderdaad serieus toegetakeld uit. Ik zou er persoonlijk ook voor kiezen om de wagen te verkopen.
                                      '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

gewoon offerte laten maken en dan pas kunt ge een beslissing nemen. Ik merk wel op dat er onderhuids toch wat plaatwerk geraakt is (slotplaat van de motorkap oa). Ik weet niet in welke mate dit makkelijk te herstellen valt bij een ford focus (gevezen, geplakt, gelast??). Maar het lijkt me wel dat de 'bril' (stuk plaatwerk dat de koplampen ondersteunt) wel geraakt is en dan is het wel dat stuk uitpunten, verwijderen en nieuwe bril oplassen. Airbags kunnen duur zijn, maar soms heb je geluk dat ze bij een afbraak er net hebben liggen van hetzelfde type dat jij nodig hebt. Als je dus gaat voor reparatie, direct rondbellen en blijven rondbellen naar afbraken. Je kan vaak een aardig bedrag daarmee uitsparen.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X