Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sportage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Sportage

Wij zijn van plan een nieuwe wagen te kopen en hebben ons oog laten vallen op deze Kia

Ik ben nogal een twijfelachtig type en ik vraag me af of deze auto wel een goede keuze is

Het zou gaan om de 1700 diesel en er zal dagelijks zo'n 150 km mee worden gereden

We hebben in het verleden al heel erg veel pech gehad met verschillende automerken waardoor ik het moeilijk vind om de knoop nu door te hakken

Andere kanshebbers zouden zijn Opel Insignia tourer, Zafira tourer of Huyndai I40

Graag dus positieve/negatieve reacties

Oorspronkelijk geplaatst door rozepinkpanter Bekijk Berichten
    Wij zijn van plan een nieuwe wagen te kopen en hebben ons oog laten vallen op deze Kia

Ik ben nogal een twijfelachtig type en ik vraag me af of deze auto wel een goede keuze is

Het zou gaan om de 1700 diesel en er zal dagelijks zo'n 150 km mee worden gereden

We hebben in het verleden al heel erg veel pech gehad met verschillende automerken waardoor ik het moeilijk vind om de knoop nu door te hakken

Andere kanshebbers zouden zijn Opel Insignia tourer, Zafira tourer of Huyndai I40

Graag dus positieve/negatieve reacties
    Je hebt toch 7 jaar garantie bij KIA.

Comment

Beperkt tot 150 000 km

Wij rijden gemiddeld 40 000 km op een jaar dus genieten net geen 4 jaar van de garantie

Na 3 vastgelopen motors bij 3 verschillende merken hebben we het ondertussen wel wat gehad (was telkens net buiten de garantieperiode en nee we rijden niet abnormaal met onze wagens)

Comment

Vraag me toch af wat ge moet doen om 3 motoren naar de kl.... te rijden.

Comment

Ja, 3 motoren doorblazen is wel veel en wetend dat het 3 verschillende merken zijn. Hoeveel km hadden deze gereden na de ontploffing.
          Ik heb nu 4 maand de sportage 3 wel met de 2.0 crdi awd, de wagen rijd prima en als je de prijs bekijkt met de opties valt dat heel goed mee.
          De 1700 rijd goed, kan vlot mee in verkeer, mooi koppel maar als je een zware voet hebt kom hè juist dat tikkeltje te kort. Ik zou zeggen rij een testrit ermee en vergelijk met je Rijstijl.

Comment

Beperkt tot 150 000 km

Wij rijden gemiddeld 40 000 km op een jaar dus genieten net geen 4 jaar van de garantie

Na 3 vastgelopen motors bij 3 verschillende merken hebben we het ondertussen wel wat gehad (was telkens net buiten de garantieperiode en nee we rijden niet abnormaal met onze wagens)
            Verkopen op 3 jaar in zo een geval. Restwaarde valt dan nog relatief mee (op basis van de km) en de nieuwe eigenaar kan nog ruimschoots genieten van de garantie.

Comment

kia

Welke motoren hadden die vorige wagens ?

Mij lijkt het dat het mogelijk moet zijn om 300 000 km te rijden met elke motor , maar dat er dan ipv de motor altijd wel andere dingen stuk gaan ...

En dan mag je motor perfect zijn , er zijn nog wel meer kosten aan een auto dan enkel die "motor" .
              Daarom besluit men een nieuwe/andere te kopen omdat die kosten het duurder maken ...dan jij wil .

De meeste auto's worden niet verkocht(2ehands) omdat ze slecht zijn denk ik , eerder omdat men ze beu is en iets "nieuwer" willen...

Comment

Natuurlijk brengt een auto ook andere kosten met zich mee ... zeker wanneer je zoveel kilometers rijdt.

Met onze Renault laguna (ik geloof 2.0) ging het om 8 000 Euro, dit valt wel buiten normale kosten hé. De dealer is hier gelukkig wel tussen gekomen maar de auto heeft nooit meer gefunctioneerd als voorheen.
                Onze Saab (1900 denk ik) reed op gas. De motor is letterlijk ontploft tijdens onze rit naar Spanje (Laguna is trouwens ook gesneuveld onderweg naar het Zuiden).
                Onze volkswagen (1400) hebben we laten herstellen
                De volkswagen en Saab hadden 150 000 km op de teller. De Renault had er 70 000.

We willen gewoon wat gemoedsrust wanneer we een nieuwe wagen kopen, maar ik denk dat we dit nooit zullen hebben aangezien ik van vrijwel ieder merk al eens slechte dingen heb gehoord. Wanneer ik mijn verhaal vertel aan garagisten zeggen ze me dat het een kwestie van pech hebben is. Jammer natuurlijk dat wij al 3 maal deze pech hebben gehad.

Wat betreft de Kia
                Ik denk dat wij aan een 1700 wel voldoende hebben. We rijden niet sportief, doen vooral autostrade.
                Ysie, ben je tevreden over het navigatiesysteem?
                Hoeveel verbruikt jouw 2.0 gemiddeld? Er werd me gezegd dat de gemiddeldes die Kia geeft met een korreltje zout moeten worden genomen.

Comment

Af en toe de kap is opentrekken en het oliepeil nakijken.
                  Ik vraag me echt af hoe je anders 3 motoren stuk kan rijden.
                  Een auto moet nu eenmaal onderhouden worden, en dat is ook tussen de onderhoudsbeurten in.
                  En onderhoudsbeurten dan ook volgen natuurlijk.

Ik zou voor Hyundai kiezen uit de 3.

Comment

motor stuk :

Ik lees net dat jullie af en toe eens naar "het zuiden" rijden .

Gun dan de auto ook ff rust om op adem te komen :

Als je een tussenstop maakt om eender wat de doen : laat de motor zeker 3 minuten nadraaien !!

Niets is slechter dan na bvb 300 km de motor gelijk af te zetten

Als je regelmatig ritjes maakt van + 20 km : trap dan eens geregeld op zijn staart en laat ook dan de motor 1 minuutje nadraaien , misschien ligt het niet aan de motor maar aan de bestuurder(s)..

Is niet slecht bedoeld hoor , ik waste vroeger ook enkel met een gardena-borstel aan de tuinslang en deed daar ook netjes mijn velgen mee .................................................. ...................om de volgende keer weer netjes te beginnen op de lak
                    Nu staat er voor een paar duizend euro aan poetsgerief in mijn kelder............

Maw : ik wist niet beter en ik ken jullie rijstijl niet

Ook nooit hoge toeren als de motor nog niet warm is (vanaf 15 km + zou ik zeggen : ok ) , eerder is ie niet warm hoor of het moest 30 graden zijn buiten .

Comment

De navigatie van Kia is al bij al goed ondanks de commentaren. Natuurlijk kan TomTom mischien beter zijn maar ik mag niet klagen. De combinatie met achteruitrijcamera is heel goed zelfs bij minder licht. Voicecontrole werkt ook prima. Natuurlijk mag je mijn verbruik niet met een 1700 vergelijken maar ik verbruik rond 8 liter korte afstand en 7 liter autosnelweg.
                      Meld je gerust eens aan op kiaclub.nl stel je voor en neus daar wat rond je vindt heel veel informatie. Juist de negatieve punten van gps ben ik niet mee eens. Laat je ook niet afschrikken door begatieve commentaren dat heb je overal.
                      Mijn vorige wagen was een Mercedes c220 avantgarde van 4 jaar oud en moet zeggen Kia rijd even goed!!!!
                      Hyundai geeft 5 jaar garantie op de ix35 zonder kmbeperking. Je Moet weten andere merken geven 2 jaar garantie. De onderdelen zijn dezelfde of Kia of omgekeerd.

Grt.

Comment

garantie :

De meeste merken geven nu al 3 jaar garantie.

Mijn Renault toch tenminste............

Comment

Wat ik wel zou doen is eerder kiezen voor een 2.0L ipv de kleinere 1.7L. Heeft volgens mij wat meer reserves gezien het toch niet van de lichtste wagens zijn.

Comment

1.7 of 2.0

Ik wou ook liever een 1.9 dci ipv een 1.5 dci , maar dat is toch een aardige meerkost als je kijkt naar de fiscale pk's en het verbruik dat ook wel wat hoger ligt....

Heb gekozen voor mijn portemonnee en is dus de 1.5 geworden

Het is idd wel waar dat die 2.0 in principe langer zou moeten meegaan dan een 1.7 .........

als er niks abnormaal foutgaat .

Volgens mij hangt het af van een aantal factoren : rijstijl , motor rustig op temperatuur laten komen , nadraaien na langere ritjes , ff op de staart trappen na langere rit (schoonblazen) , meerdere chauffeurs , ritjes van minder dan 1 km schrappen(bakker op zondagmorgend ) , regelmatig oliepeil nakijken , bandenspanning ook regelmatig controleren , bochten rustig en gecontroleerd nemen (zeker niet driftend) er komt immers zoveel druk op bepaalde onderdelen als je een bocht te snel neemt en als dan alles nog koud is(ook rollementen ) slijt dit ook heel snel en heb je weer extra kosten , geen borduren raken om te parkeren (je weet wel : ff met voorwiel erop en terug af want dat gaat toch ook zo makkelijk om net wat sneller op je plaatsje te staan ) , andere.....

Iig succes met je keuze en laat iets weten wat het is geworden !

Comment

Fijn zoveel reacties!!!

Er zijn wel enkele tips die ik zeker ga doorspelen aan mijn vriend. Zeker het laten nadraaien van de motor na zijn dagelijkse rit van en naar zijn werk.
                              Wat bedoelen jullie met op zijn staart trappen?

Andere commentaren zoals het opentrekken van de motorkap ... sorry hoor, ik ben misschien maar een vrouw, maar dat weet ik zelfs. Wij doen dit trouwens wekelijks ... ieder kijkt zijn eigen auto na. Ongeveer iedere 3 maanden gaat de volkswagen binnen voor onderhoud. Dus hier zal het niet aan liggen.
                              Een feit is dat de electronica van volkswagen ons al meerdere malen in de steek heeft gelaten. Foutmeldingen wanneer er niets aan de hand is. Met spoed stoppen, auto laten slepen en dan blijkt er niets aan de hand te zijn. Wanneer er dan een foutmelding moet worden gegeven, doet hij het niet, met als gevolg dat de motor naar de vaantjes is. Hebben een kennis met net dezelfde volkswagen problematiek.

Vandaag nog met een garagist gesproken en hij raadde me Huyndai aan en met Kia zouden we ook zeker goed zitten.
                              Morgen zullen we nog enkele garages bezoeken en hopelijk wordt er de knoop senl doorgehakt.
                              Zal trouwens ook moeten want ik zit momenteel zonder auto. Koppeling van mijn oude lanciatje (13 jaar) heeft er vandaag de brui aan gegeven. De nieuwe wagen zal er dus nog sneller komen dan eerst was voorzien. Het zal ook een stockwagen worden aangezien de levertijden minimum 6 maanden bedragen (Huyndai en Kia).

Comment

staart trappen :

Dwz dat je ALS ie warm is en dat is pas NA 15 à 20 km !! , dat je eens wat gas mag geven tot op de bodem (lees : 4000 - 5000 toeren).

In het rood zou ik niet gaan , is ook weer niet goed .

Zelf doe ik dit elke 2 dagen met mijn auto als ik naar m'n werk rij , zo krijg je zeker al geen "luie" motor .

Comment

Als je motorbetrouwbaarheid zoekt zou ik zeker rekening houden met Honda.
                                  De Accord bvb is echt een zeer betrouwbare wagen.

Ook de diesels van PSA schat ik hoog in,zeker de 2.0
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

We hebben onze keuze gemaakt
                                    Het is een Huyndai IX35 geworden, 2.0 L

Nog enkele weekjes wachten en we kunnen hem gaan ophalen

Comment

keuze :

Mooie keuze !!

Had die verleden jaar ook nog op mijn lijstje staan (met kia sportage) , uiteindelijk voor de GSIII gegaan omdat die wat ruimer was en ....goedkoper

Die hyundai had toen al een leuke optie : voorruitontdooiing voor de ruitenwissers !

Comment

We hebben onze keuze gemaakt
                                        Het is een Huyndai IX35 geworden, 2.0 L

Nog enkele weekjes wachten en we kunnen hem gaan ophalen
                                        Dat lijkt mij ook een goede keuze! Veel succes ermee!
                                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                        X