Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorschade BMW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• motorschade BMW

Goeiemorgen,

gisteren belde een vriend mij met volgend probleem: hij heeft een 520d van net vijf jaar oud, met 160000km op de teller. Altijd op tijd onderhouden bij de dealer, en normaal bereden (dagelijks autosnelweg). Regelmatig oliepeil gecheckt, en nooit een te laag peil vastgesteld. Vorige week viel het vermogen plots weg, en klonk er een raar geluid uit de motor. Verdict: krukaslagers om zeep, een herstelling van de motor zou 4000 euro kosten, een ruilmotor 10000.
    Nu de vragen: is dit een bekend euvel bij die blokken? Zou het zin hebben om een tegemoetkoming te vragen van BMW? En wat zouden jullie doen, motor laten herstellen (volgens de dealer biedt dit geen zekerheid omdat er altijd nog ijzerresten in het blok kunnen zitten die de nieuwe lagers om zeep helpen) of een nieuwe erin? En daarna verder oprijden of snel wegdoen? Voor de auto in herstelde toestand zou hij nog ongeveer 10000 euro krijgen.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

vraag eens wat de waarde is in niet herstelde toestand.

Als je al 10 000 euro gaat betalen voor een nieuwe motor en hem dan verkoopt voor 10 000 euro kan je beter hem verkopen voor een laag bedrag en hem niet herstellen ...

10 000 euro lijkt mij wel veel voor een ruilmotor, misschien eens een andere (niet officiele?) garage bezoeken.

Comment

Tegemoetkoming van BMW mag je al zeker vergeten. Het is niet omdat de wagen altijd tijdig dealer onderhouden is, het oliepeil altijd goed was dat het een fout in het motorblok zou zijn. Je vriend zal wel beweren dat de wagen normaal bereden werd maar misschien reed hij wel altijd volgas in te lage toeren, iets waarvan geweten is dat het dergelijke problemen veroorzaakt...

Comment

ik ken iemand die dat 5 jaar geleden ook heeft gehad met een 520D, BMW was 3 jaar oud een 100.000tal km ... heeft ook alles zelf kunnen betalen voor een nieuwe motor ...
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          misschien reed hij wel altijd volgas in te lage toeren, iets waarvan geweten is dat het dergelijke problemen veroorzaakt...
          over hoeveel RPM hebben we het dan juist bij een diesel?
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

10d euro is wel heel veel voor een ruilmotor,maar ik denk nie direct dat het een gekend probleem is. Persoonlijk zou ik toch nog durven informeren voor een goodwill garantie via BMW Belgium
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
              over hoeveel RPM hebben we het dan juist bij een diesel?
              Onder de 1000Tr/min lijkt het me niet gezond volgas te geven. Hangt er natuurlijk ook van af hoeveel koppel bij lage toerentallen de motor heeft.

Comment

Ik denk dat ze u een rad voor de ogen aan't draaien zijn....

Vervanging van de krukaslagers is geen arbeidsintensieve job.
                Dit gebeurt door de carterpan te verwijderen, een goede mecanieker doet hier geen volledige dag over, en de lagers is ook het geld niet.
                Het oliecircuit word gespoeld met kuisolie ( zeer dunne ) zodat eventuele restanten weg worden gespoeld.
                Ik denk dat betreffende garagist goed weet wat hij aan wie moet vertellen om nen goede deal te doen ( voor hem dan )
                Ga zeker eens een tweede opinie vragen in een andere garage...je zou wel is kunnen omvallen van het verschil..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                  Goeiemorgen,

gisteren belde een vriend mij met volgend probleem: hij heeft een 520d van net vijf jaar oud, met 160000km op de teller. Altijd op tijd onderhouden bij de dealer, en normaal bereden (dagelijks autosnelweg). Regelmatig oliepeil gecheckt, en nooit een te laag peil vastgesteld. Vorige week viel het vermogen plots weg, en klonk er een raar geluid uit de motor. Verdict: krukaslagers om zeep, een herstelling van de motor zou 4000 euro kosten, een ruilmotor 10000.
                  Nu de vragen: is dit een bekend euvel bij die blokken? Zou het zin hebben om een tegemoetkoming te vragen van BMW? En wat zouden jullie doen, motor laten herstellen (volgens de dealer biedt dit geen zekerheid omdat er altijd nog ijzerresten in het blok kunnen zitten die de nieuwe lagers om zeep helpen) of een nieuwe erin? En daarna verder oprijden of snel wegdoen? Voor de auto in herstelde toestand zou hij nog ongeveer 10000 euro krijgen.

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten

Dit gebeurt door de carterpan te verwijderen, een goede mecanieker doet hier geen volledige dag over, en de lagers is ook het geld niet.
                  Het oliecircuit word gespoeld met kuisolie ( zeer dunne ) zodat eventuele restanten weg worden gespoeld.
                  Ik denk dat betreffende garagist goed weet wat hij aan wie moet vertellen om nen goede deal te doen ( voor hem dan )
                  Ga zeker eens een tweede opinie vragen in een andere garage...je zou wel is kunnen omvallen van het verschil..
                  Deze heb ik nog nooit gehoord. Garagist die zijn handen niet wil vuil maken zekers. Geloof me als ze doen wat ze moeten doen zal daar niets in achterblijven, dat geldt trouwens ook bvb voor een automaat die moet gekuist/gespoeld worden omdat er gruis in zit/zat (MB ervaring).

Ik zou de goede raad van Multtronic hierboven dan ook opvolgen en eens even bij een "neven-garagist" gaan horen voor een prijsofferte.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Een ruilmotor moet je volgens mij ook voor 3000 à 4000 euro kunnen vinden. Misschien niet via het officieel circuit... Hopelijk geraakt de auto snel terug opgelapt.
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Belt hier eens naar http://www.rekup.net/sponsor/simons/

Sommige BMW dealers(anders een niet officiele dealer) zullen zo'n 2de hands motor wel inlepelen.

Comment

Echt belachelijk hoe mensen bestolen worden door garagisten. Zoals multitronic zegt, dat mag niet zoveel kosten. De garage wilt misschien de krukas ook mee vervangen?

Comment

Over in het zak zetten gesproken .
                          10k pfff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten

efkes mijn 16 jaar mecanieker ervaring geven i.v.m. deze job

om de hoofd lagers te vervangen moet het volgende gebeuren :

carterpan er af (inderdaad)
                            maar de krukas moet er uit om te laten slijpen dus :

boite er af en vliegwiel er af maar ook distributiedeksel

maar voor dit alles er af kan,moet de halve aanbouw er ook af voor je aan sommige moeren en bouten aan kan.

begint de euro te vallen hoe arbeidsintensief het is

ben je toch wel efkes meer mee bezig dan een dagske zelle

Comment

Er komt een nieuwe motor in, met 30% korting op de onderdelenprijzen, de auto wordt daarna gewoon verder opgereden...
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

30% korting, dus nog 7K dan?

Toch niet niks in dat geval! Enig idee hoeveel het volledige factuur bedroeg?

Ik heb ook die motor en heb 190K km

Maar ik heb toch al vaker gehoord dat die x20d en x18d's het goed blijven doen tot 300.000 Km en meer...
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

Comment

Neem eens contact met deze personen
                                  Maat van mij heeft zijn motor stuk gereden een 320 d
                                  Ze hebbener een andere motor in geplaatst voor 3500 € + 1 jaar garantie Auto was 1 week binnen

http://www.bmw-onderdelen.be/contact.phpACS Simons
                                  Leon Bekaertlaan 12/13
                                  B-3900 Overpelt

T. +32-11.734.110F. +32-11.736.780
                                  E. info@bmw-onderdelen.be

Comment

Je moet je altijd de vraag stellen 'waarom is dit gebeurd?'. Ik zou oliepomp zeker is checken. Lagerschade bij zo'n blokken heb ik nog nooit gehoord. Zelfs al trap je zoiets vierkant af ga je niet je lagers kapot rijden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                      Je moet je altijd de vraag stellen 'waarom is dit gebeurd?'. Ik zou oliepomp zeker is checken. Lagerschade bij zo'n blokken heb ik nog nooit gehoord. Zelfs al trap je zoiets vierkant af ga je niet je lagers kapot rijden...
                                      Dat peins ik ook ,dat heeft een reden hé. Oliepomp ,smeergaatjes in de krukas voor de schalen. Een kollega van mij heeft ook zo'n 520d en die trapt die altijd af koud of warm die kijkt daar niet naar om,onderhoud als het is past en die heeft momenteel 340dkm.Plus dat hij nog gechipt is ook.
                                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Working...
                                      X