Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520d of 525d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door recep32 Bekijk Berichten
    De laatste eigenaar had hem nog maar een jaar, de reden van verkoop is van persoonlijk aard, hij zei dat de wagen nog fantastisch rijdt. Deze heeft dan ook luchtveringen, goed of niet goed?
    Is de jouwe een automaat of een manuele? Wat is je voorkeur?
    520d is altijd manueel
    525d is bij mij ook een manuele.

    Wat de voorkeur is... Goh... Ik bepaal graag zelf wanneer ik schakel. Automatische lichten en ruitenwissers zijn dus ook niks voor mij. Al moet ik wel toegeven dat ik soms vloek op de manuele bak omdat ik dagelijks op de E19 veel file te slikken krijg. Dan zou een automaat handiger zijn. Maar toch... ik vrees dat een deel van de fun dan weg is... Kwestie van persoonlijke voorkeur zeker?

    Als ik me niet vergis was de luchtvering standaard op de 525d en de 530d. Tijdens het rijden merk je totaal geen verschil in vering. Als de auto wat zwaarder ingeladen wordt, zou de luchtvering beter moeten zijn maar eerlijkgezegd merk ik daar weinig van. Behalve dan dat luchtvering erg duur is als ze kapot gaat... Ik heb er net kosten aan gehad... Is normale slijtage (verduring van rubbers).
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
      520d is altijd manueel
      525d is bij mij ook een manuele.

      Wat de voorkeur is... Goh... Ik bepaal graag zelf wanneer ik schakel. Automatische lichten en ruitenwissers zijn dus ook niks voor mij. Al moet ik wel toegeven dat ik soms vloek op de manuele bak omdat ik dagelijks op de E19 veel file te slikken krijg. Dan zou een automaat handiger zijn. Maar toch... ik vrees dat een deel van de fun dan weg is... Kwestie van persoonlijke voorkeur zeker?

      Als ik me niet vergis was de luchtvering standaard op de 525d en de 530d. Tijdens het rijden merk je totaal geen verschil in vering. Als de auto wat zwaarder ingeladen wordt, zou de luchtvering beter moeten zijn maar eerlijkgezegd merk ik daar weinig van. Behalve dan dat luchtvering erg duur is als ze kapot gaat... Ik heb er net kosten aan gehad... Is normale slijtage (verduring van rubbers).
      En wat zijn kosten die aanhangen aan z'n vering?

      Comment


      • #23
        Ik was in totaal 800 euro kwijt. Maar daar zaten ook de motorsteunen bij die kapot waren. Alleen de ophanging was iets van 480 euro zonder werkuren als ik me niet vergis.

        Bij de tourings moet je heel goed de rand tussen de achterruit en de kofferklep checken. Ze roesten daar allemaal omdat het vocht niet weggeraakt. Vaak zit de roest ook onder de zwarte plastieken lat die daar hangt.
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #24
          Uiteindelijk is het dit geworden http://www.autoforum.be/showthread.php?t=55146

          Comment

          Working...
          X