Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E39 520d of 525d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E39 520d of 525d

Ik ben op het punt om een 2dehands wagen aan te schaffen.
    Mijn eerste dilemma was tussen een e39 520d en een a6 1.9 tdi (130pk).

Ik heb dan toch gekozen voor E39.

Maar nu ben ik in een andere dilemma beland.

nl 520d of een 525d bj 2001 -2003.

Prijzen van 525d zijn interessanter of kan interessant gemaakt worden omwille van weinig interesse( +- 2000 goedkoper dan een 520d) . Maar de biv en wegenbelasting zijn dan een pak hoger.

Is er qua onderhoud een prijsverschil tussen een 520d of 525d?

Ik ben meestal iemand die rustig rijd met af en toe neigingen om snel te rijden.

Maandelijks rij ik ongeveer 1500 km, om de 2 maanden naar ga ik naar Duitsland.

Wie kan er zo'n prijsbalans maken?

Ik ben 27 jaar, ik betaalde jaarlijks 420 euro voor mijn passat 97 110pk, morgens eens bij de makelaar gaan om te horen wat het kost voor een 520 en 525.

De BIV is niet een pak hoger, dit is maar éénmalig en zal een paar honderd euro schelen (en hoe ouder de wagen hoe minder).

De jaarlijkse verkeersbelasting scheelt ook minder dan 200 euro, dat is de meerprijs dubbel en dik waard om met een 6 ipv 4-cilinder te rijden.

Een 525d 163PK is ook geen racemachine maar de auto rijdt gewoon veel relaxter, de motor heeft meer overschot wanneer je bvb. eens wat bagage bijhebt en/of personen voert. Je voelt ook echt dat je met een iets zwaardere motor rijdt en dat is fijn.

Ik zou dus op zoek gaan naar een geschikte E39 525d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      De BIV is niet een pak hoger, dit is maar éénmalig en zal een paar honderd euro schelen (en hoe ouder de wagen hoe minder).

De jaarlijkse verkeersbelasting scheelt ook minder dan 200 euro, dat is de meerprijs dubbel en dik waard om met een 6 ipv 4-cilinder te rijden.

Een 525d 163PK is ook geen racemachine maar de auto rijdt gewoon veel relaxter, de motor heeft meer overschot wanneer je bvb. eens wat bagage bijhebt en/of personen voert. Je voelt ook echt dat je met een iets zwaardere motor rijdt en dat is fijn.

Ik zou dus op zoek gaan naar een geschikte E39 525d
      En wat mogen ze ongeveer kosten:

+- 150000 km
      bj 2001-2003
      leder

zijn ze qua betrouwbaarheid gelijk aan een 520d?
      Automaat of manuele versnelling, manueel zou zuiniger zijn of niet?

Comment

Zeker weten betrouwbaar, een bmw 6 in lijn krijg je niet zomaar kapot

Comment

ik beaam wat wouter zegt: die meerprijs in verkeersbelasting krijg je - indien je een beetje kan genieten van een auto - dubbel en dik terug. Zo veel meer belasting betaal je niet, maar degrote massa mensen denkt hier niet rationeel over en laat iedereen geloven dat een zware wagen veel taks kost. Da's juist, maar 't verschil tussen een 2.5 en een 2.0 is zeker aanvaardbaar.

Ik was 28 toen ik m'n eerste 2.4 kocht en sindsdien heb ik niet anders meer gehad dan 2.4 of 2.5 (als eigen wagen, de firmawagens waren iets bescheidener)
          Tot op vandaag géén grammetje spijt van.
          Bovendien was toen ik 28 was, het nog veel duurder om een 2.4 diesel te betalen dan een 2.4 benzine, op gebied van wegenbelasting. Én had ik er dan nog eens een pak minder pk's voor. Maar toch, 't was 't waard.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

enige valabele reden voor mij om de 525 te kiezen omdat de 520 geen recht kreeg op een autobak

€200 + elke 100 km € 2 + een hogere polis is toch wel wat geld

Comment

Daarnet naar de verzekeringsmakelaar geweest

520d jaarlijks €520
              525d jaarlijks €540

Geen verschil qua prijs.

Ik zal voor een manuele gaan denk ik, hun verbruik ligt lager dan een automaat.

Comment

Tenzij je echt ongelofelijk veel km's doet is er niks mis met een manuele idd

Ik had dat wel gedacht dat de verzekeringspremie niks zou schelen of 't nu 136 of 163PK is, dat is hier ook zo.

Comment

Haal je beste Duits al maar boven

Is wel een automaat

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

525d + automaat natuurlijk ....
                    tis nog een "echte" 2500cc, dus niet zo veel meer taks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                      525d + automaat natuurlijk ....
                      tis nog een "echte" 2500cc, dus niet zo veel meer taks.
                      Wat bedoel je met een 'echte' 2500cc?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door recep32 Bekijk Berichten
                        Wat bedoel je met een 'echte' 2500cc?
                        vanaf 2007 was de 25d een downtuned 3000cc. Heerlijk uiteraard, maar duurdere jaarlijkse taks.
                        en nu een topboosted 2000cc ... er zit geen lijn in

Comment

Is de 520d even betrouwbaar ? Is dat niet dezelfde motor als in de E46 PFL waarvan de dieselpompen aan de lopende band stukgaan ?

Comment

De E39 520d,betrouwbaarder maken ze het echt niet

Al zou ik persoonlijk wel de 525d nemen, 520d heeft net dat beetje power te kort, om 'smooth' door het verkeer te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                              Haal je beste Duits al maar boven

Is wel een automaat

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=201524977

Helemaal naar Duitsland rijden op basis van enkele foto's doe ik helaas niet. En de laatste tijden zijn ze daar 'enorm' met de kmstand aan het spelen,

Dus toch eventjes wachten, tot dat ik er een goede vind.

Moest er iemand iets tegen komen (van een kennis/ site), geef dan maar een seintje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                                Is de 520d even betrouwbaar ? Is dat niet dezelfde motor als in de E46 PFL waarvan de dieselpompen aan de lopende band stukgaan ?
                                Ja dat dieselpompje is een kwaaltje van de 2000cc motor (+- 200000 km), is dat ook het geval bij een 525d?

Comment

Als je dit hier bekijkt, wat mag het dan ongeveer kosten. Sommigen durven wat geld vragen, wel evenveel als een E60-model.

Ja geen foto's maar gewoon op basis van de eigenschappen.

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Deze heb je dan ook, wel automaat, prijs lijkt me wel gunstig:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=201967886

Comment

Ik heb zowel een 520d in 4 deur uitvoering als een 525d in touring.

520d
                                    - zuinig, geen sprinter
                                    - ideale kmvreter
                                    - koppel voldoende hoog om vlot te hernemen
                                    - niet ideaal voor spurtjes aan de lichten
                                    - met bagage of veel volk in de motor te zwak
                                    - vaak schakelen in nodig

525d
                                    - véél sportiever.
                                    - verbruikt 1 tot 1,5 liter meer
                                    - sound
                                    - kan je schakellui mee rijden
                                    - hoog koppel, in vgl tot de 520d een snelle auto
                                    - op de occassiemarkt niet geliefd, je kan er koopjes mee doen
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door recep32 Bekijk Berichten
                                      Als je dit hier bekijkt, wat mag het dan ongeveer kosten. Sommigen durven wat geld vragen, wel evenveel als een E60-model.

Ja geen foto's maar gewoon op basis van de eigenschappen.

Deze heb je dan ook, wel automaat, prijs lijkt me wel gunstig:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=201967886
                                      Ik zou geen enkele van bovenstaande auto's willen hebben . 20 inch velgen voor de eerste . En die 2de heeft amper 100.000kms gereden en zou al 2 voorgaande eigenaars gehad hebben. Bijkomend staat er een hele recente nummerplaat op.

Het zijn hele betrouwbare auto's maar ik zou er eentje nemen die correct dealeronderhouden is. De auto's beginnen een bepaalde leeftijd te krijgen waardoor ze goedkoop in aanschaf worden. Helaas worden ze dan ook gekocht door mensen die het onderhoud niet kunnen/willen betalen met alle gevolgen. Een goed en origineel exemplaar nu nog vinden, lijkt me geen makkelijke opdracht.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                        Ik zou geen enkele van bovenstaande auto's willen hebben . 20 inch velgen voor de eerste . En die 2de heeft amper 100.000kms gereden en zou al 2 voorgaande eigenaars gehad hebben. Bijkomend staat er een hele recente nummerplaat op.

Het zijn hele betrouwbare auto's maar ik zou er eentje nemen die correct dealeronderhouden is. De auto's beginnen een bepaalde leeftijd te krijgen waardoor ze goedkoop in aanschaf worden. Helaas worden ze dan ook gekocht door mensen die het onderhoud niet kunnen/willen betalen met alle gevolgen. Een goed en origineel exemplaar nu nog vinden, lijkt me geen makkelijke opdracht.
                                        De laatste eigenaar had hem nog maar een jaar, de reden van verkoop is van persoonlijk aard, hij zei dat de wagen nog fantastisch rijdt. Deze heeft dan ook luchtveringen, goed of niet goed?
                                        Is de jouwe een automaat of een manuele? Wat is je voorkeur?

Comment

Working...
                                        X