Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kosten 125 cc motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kosten 125 cc motor

Goeiendag, weet er iemand hoeveel ik +- zou moeten betalen aan verzekering per jaar als ik een KTM 125 duke zou kopen ? en wat alle bijkomende kosten zijn ? (taks, ... )

ikzelf ben 22 jaar

Bedankt
    Kevin
    2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Ik betaalde voor mijn 125cc op mijn 21-22j iets minder als 200€ denk ik.Mijn auto was er ook wel verzekerd.

Taks is echt niet om over wakker te liggen, ik denk 57€ of zoiets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
      Ik betaalde voor mijn 125cc op mijn 21-22j iets minder als 200€ denk ik.Mijn auto was er ook wel verzekerd.

Taks is echt niet om over wakker te liggen, ik denk 57€ of zoiets
      En hoe reed dat zo een 125 ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
        En hoe reed dat zo een 125 ?

Zalig, zeker doen Nooit aanschuiven in de file, nooit in de rij voor het rood staan, overal parkeren, nergens moeten betalen om te parkeren

Alleen raad ik geen autostrade aan. Dan forceer je dat een beetje. 100km/h lukt meestal wel, maar met moeite

Comment

Zalig, zeker doen Nooit aanschuiven in de file, nooit in de rij voor het rood staan, overal parkeren, nergens moeten betalen om te parkeren

Alleen raad ik geen autostrade aan. Dan forceer je dat een beetje. 100km/h lukt meestal wel, maar met moeite
          en voor de rest vlot optrekken ?

Comment

Er is een groot verschil tussen 2 takts die je vrij kan stellen en 4 takts. Vrijgesteld gaat zo een 2 takt nog wel aardig, 160 halen ze vaak wel.

Comment

Het is een 4-takt

Comment

en voor de rest vlot optrekken ?
                Een doorsnee auto moet al redelijk optrekken om je voor te blijven Maar vanaf 70 gaat het wel trager.

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                Er is een groot verschil tussen 2 takts die je vrij kan stellen en 4 takts. Vrijgesteld gaat zo een 2 takt nog wel aardig, 160 halen ze vaak wel.
                Het is een 4-takt

2-takt gaat mss sneller, maar vervuilt een pak meer, jankt veel erger dan een 4-takt, en verbruikt een pak meer.

Comment

Een doorsnee auto moet al redelijk optrekken om je voor te blijven Maar vanaf 70 gaat het wel trager.

2-takt gaat mss sneller, maar vervuilt een pak meer, jankt veel erger dan een 4-takt, en verbruikt een pak meer.
                  Datvervuilen valt best mee! Ze moeten ook aan de emissie normen voldoen, net als de 4T.
                  Dat janken kan best mooi zijn, indien er een passende uitlaat opzit. Hoe groter de CC inhoud, hoe mooier en voller een 2T klinkt. Een 125 valt al helemaal niet meer te vergelijken met een 50cc 2T.
                  Verbruiken doen ze idd meer. Maar gezien je zelden iemand tegen komt die 10.000km/jaar met een 125cc doet, speelt dat zelden rol. En dan nog zal je minder verbruiken dan een auto en het extra rijplezier tegenover een 4T is dat meer verbruk écht wel waard!

Het enige nadeel van een 2T is dat ze wat slijtgevoeliger zin en niet happig naar dingen als snelweg. Maar voor de rest kan je daar maar weinig verkeerd over zeggen. Ze zijn ook onderhouds vriendelijker gezien je nooit kleppen moete stellen of meer van dat.

Aja, qua vermogen mag je stellen dat een 125cc 2T het dubbele levert van een 4T, zo een 29 tot 34pk tov +/-15pk voor een 4T
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Aja, qua vermogen mag je stellen dat een 125cc 2T het dubbele levert van een 4T, zo een 29 tot 34pk tov +/-15pk voor een 4T
                    ja oke, maar legaal moeten ze allemaal onder de 15 pk om op autorijbewijs te mogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ja oke, maar legaal moeten ze allemaal onder de 15 pk om op autorijbewijs te mogen
                      Dat wel, maar er wordt hier niets gezegd over een autorijbewijs

en ook dat is eigenlijk maar een papier kwestie. Net zoals 9/10 25kW motorfietsen fullpower zijn en de meeste racebananen op papier maar 100pk hebben.
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

zoals een ferrari dus

Comment

Het zou wel enkel met autorijbewijs zijn

Iemand ervaring met deze KTM ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                            Schijnt 1 van de beste 125's te zijn!
                            Motorrijder heeft 'm onlangs getest in Parijs
                            Kunt ge daar iets van lezen op het internet ofzo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Schijnt 1 van de beste 125's te zijn!
                              Motorrijder heeft 'm onlangs getest in Parijs
                              Geen wonder. Kijk naar dat veer en rem materiaal En dat kader! Daar komt gewoon geen enkele andere 125cc in de buurt van! (de oude gardes buiten beschouwing gelaten natuurlijk)
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Geen wonder. Kijk naar dat veer en rem materiaal En dat kader! Daar komt gewoon geen enkele andere 125cc in de buurt van! (de oude gardes buiten beschouwing gelaten natuurlijk)
                                idd , Qua prijs/kwaliteit zit dat wel goed bij deze denk ik
                                Last edited by kevin_krystofiak; 30/08/2011, 16:50.

Comment

iemand met deze al eens in het echt gereden ?

Comment

en nog een vraag, ik weet dat er in Januari saloncondities waren op deze , weet iemand welke ? korting da ze gaven ofzo ?

Comment

Working...
                                    X