Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wagen weggesleept door politie omdat ik nummerplaten van oude wagen gebruikte.
en aangezien mijn andere wagen plots gestolen was, zag ik geen andere mogelijkheid. lLs het voor de rechter verschijnt zal ik mijn verhaal doen; een beetje mens zal daar rekening mee houden.
En vervolgens ook even navragen wanneer je aangifte deed van die diefstal van je wagen.
kijk, ik ben al heel mijn leven zo'n ideale burger. Ik heb nog nooit de wet overtreden en nu, uit noodzaak opdat ik een tijdje geleden werd geopereerd aan de rug en verhuisd ben naar het platteland en niet met het openbaar vervoer kan gaan, en aangezien mijn andere wagen plots gestolen was, zag ik geen andere mogelijkheid. lLs het voor de rechter verschijnt zal ik mijn verhaal doen; een beetje mens zal daar rekening mee houden.
ps: before you die, you marry one, vond ik een heel goede grap.
Buggenhout is nu niet bepaald het einde van de wereld he Van daar kan je al op aardig wat plaatsen geraken Niet dat ik geen begrip heb voor je situatie, maar zoiets zat er hier toch aan te komen hoor ...
Buggenhout is nu niet bepaald het einde van de wereld he Van daar kan je al op aardig wat plaatsen geraken Niet dat ik geen begrip heb voor je situatie, maar zoiets zat er hier toch aan te komen hoor ...
Inderdaad, het is niet het einde van de wereld, maar dertig minuten stappen naar het station is niet mogelijk met een ontstoken bekken en geopereerde rug.
Woensdag zou alles in orde moeten zijn met de wagen.
mijn verzekeringsmakelaar heeft me drie weken aan het lijntje gehouden. "Ik zal proberen uw verzekering te overtuigen u een verzekering van 2 dagen op chassis te geven want eentje van drie maanden hebben ze geweigerd".
Ik tracht haar 10 dagen lang te bereiken, zonder succes. Uiteindelijk belt ze me dat ze me twee dagen op chassis kan verzekeren. Ik bel de politie op te vragen of dat voldoende is en ze weigeren.
Ik zeg hen dat mijn verzekeringsmakelaar niet wil. Ze zeggen;" je moet het rechtstreeks aan je verzekering vragen. IS gebeurd en ik had twee dagen later het document!.
Ondertussen stond de wagen nog in het politiedepot.
Ben hem gaan afhalen met een depanneur. Ik diiende het depot 545 euro te betalen en de depanneur 80 euro (daar had ik veel geluk want hij heeft meer dan drie uur werk gehad omdat hij met mij eerst naar het commissariaat moest en daar duurde het uren, en daarna naar het depot.
De volgende dag ging de garagist naar de keuring gaan met zijn garageplaten maar 's morgens belde hij me dat ze hem niet wouden keuren omdat het inschrijvingsattest (roze formulier) niet het meest recente was. De verkoper had mij het attest gegeven van de persoon die nog voor hem de eigenaar was. Dit is niet echt pluis en zeer verdacht.
De wagen werd dus door de garagist aan mijn huis afgeleverd maar zonder keuring. Ik belde de vorige eigenaar op die me zei dat hij me alles had gegeven. Ontkenning dus.
De garagist vermoed vuil spel. Hij denkt dat de vorige eigenaar er niet was in geslaagd om de wagen ion te schrijven omdat hij niet door de keuring was geraakt. En er was blijkbaar ook gesjoemeld met de datum van de technische keuring.
Ik heb de politie gebeld voor raad een ze zeiden me dat ze mijj een attest van verlies gingen geven.
De politie is deze morgen bij me langs gekomen (zeer tof van hen want normaal moet de vorige eigenaar dat doen ofwel moet ik met de wagen tot bij hen maar als de documenten niet in orde zijn kan ik niet tot daar rijden).
Ze hebben me het attest afgeleverd
Is dit attest echter voldoende voor de garagist zodat hij naar de keuring kan? of moet ik eerst een duplicaat bekomen bij de div? En hem dit dan aan de garagist geven?
De politieagent vond het raar dat de garagist de toestemming niet kreeg om de wagen te laten keuren omdat het attest niet het meest recente was.
Ik begin te twijfelen aan eerlmijkheid van de garagist. Vreemd want voor zijn werk vroeg hij maar 90 euro. DUs van het depot te Laken naar de keuring rijden en hem dan afzetten bij me thuis. Echter, als hij niet naar de keuring is geweest, dan heeft hij 90 euro gekregen voor een rit van 30 minuten.
Ik woon in Buggenhout Oost-Vlaanderen. Contacteer ik een lokale garagist om nar de keuring in Vlaanderen te gaan?
Als die auto van jou is, mag je natuurlijk altijd een lokale garagist vragen om de wagen te gaan halen bij de garagist waar ie nu staat, naar een lokatie korter bij jou. Dat kost natuurlijk ook geld.
Dat de keuring valt over een fout inschrijvingsbewijs is niet zo abnormaal. De keuring vraagt specifiek dit:
- het laatste inschrijvingsbewijs op grond van hetwelk het voertuig is ingeschreven
Een attest van verlies is enkel interessant voor de DIV, die op voorleggen daarvan een nieuw inschrijvingsbewijs kan afleveren. Met dat attest naar de keuring is dus een nutteloze trip.
Vertrouw de politie niet in deze. Zij kennen de regels en procedures niet van de keuring en DIV, en het is niet omdat de smurfen er met de pet naar gooien dat de DIV of de keuring dit ook doet.
Vraag me nog altijd af of er nu eindelijk aangifte van diefstal is gedaan van de vorige wagen. Zoniet dan kan er nog een zeer onaangenaam staartje aan dit verhaal komen. Indien dat voertuig bij een crimineel feit betrokken is moogt ge ne keer raden bij wie ze als eerste komen aankloppen wegens medeplichtigheid.
vorige week was mijn wagen gestolen toen ik in panne op de autosnelweg stond.
Ik kocht me een nieuwe tweedehandswagen, maar door mijn werk kon ik niet wachten met alle papieren dus heb ik duplicaten gemaakt van mijn oude wagen en die op de nieuwe gezet. Echter, is deze wagen deze middag door de politie weggesleept en zeiden ze me dat ik de wagen pas mag komen halen als de wagen is ingeschreven en nieuwe nummerplaten heb. Ik moet dus naar de div, of hoe gaat dit in zijn werk en moet de wagen nu opnieuw gekeurd worden (deze wagen is gekeurd tot eind 2011. Hoe gaat het het snelst?
Bedankt iedereen
gestolen??? of getakeld door ... omdat de politie vond dat hij daar niet goed stond, ...
kheb al enkele wagens gekocht met verloren papieren,of zoals u met een ouder inschrijvingsbewijs.
gewoon de wijkagent laten komen,hij controleert eventjes het chasisnr met de andere documenten en de volgende dag brengt hij attest van verlies.
is volledig legaal en goedgekeurd voor de keuring,wel moet het attest bij het afgeleverde roze formulier blijven dat opgezonden moet worden naar de div.
een verloren keuringsbewijs kan je gewoon duplicaat aanvragen bij de keuring zelf
en een gelijksvormigheidsattest kun je bij de daeler van je merk aanvragen,prijs varieert van 50 tot 150 euro
wat je wel niet kan doen is de wagen exporteren met attest van verlies
wat betreft de garage,het kan zijn dat hij het niet door had en dat men het op de keuring zelf hebben gezien,indien hij het op voorhand gezien had moet hij toch weten dat een rit naar de keuring verloren moeite is geweest
kheb al enkele wagens gekocht met verloren papieren,of zoals u met een ouder inschrijvingsbewijs.
gewoon de wijkagent laten komen,hij controleert eventjes het chasisnr met de andere documenten en de volgende dag brengt hij attest van verlies.
is volledig legaal en goedgekeurd voor de keuring,wel moet het attest bij het afgeleverde roze formulier blijven dat opgezonden moet worden naar de div.
een verloren keuringsbewijs kan je gewoon duplicaat aanvragen bij de keuring zelf
en een gelijksvormigheidsattest kun je bij de daeler van je merk aanvragen,prijs varieert van 50 tot 150 euro
wat je wel niet kan doen is de wagen exporteren met attest van verlies
wat betreft de garage,het kan zijn dat hij het niet door had en dat men het op de keuring zelf hebben gezien,indien hij het op voorhand gezien had moet hij toch weten dat een rit naar de keuring verloren moeite is geweest
Comment