Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wagen weggesleept door politie omdat ik nummerplaten van oude wagen gebruikte.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wagen weggesleept door politie omdat ik nummerplaten van oude wagen gebruikte.

Hallo iedereen,

vorige week was mijn wagen gestolen toen ik in panne op de autosnelweg stond.
    Ik kocht me een nieuwe tweedehandswagen, maar door mijn werk kon ik niet wachten met alle papieren dus heb ik duplicaten gemaakt van mijn oude wagen en die op de nieuwe gezet. Echter, is deze wagen deze middag door de politie weggesleept en zeiden ze me dat ik de wagen pas mag komen halen als de wagen is ingeschreven en nieuwe nummerplaten heb. Ik moet dus naar de div, of hoe gaat dit in zijn werk en moet de wagen nu opnieuw gekeurd worden (deze wagen is gekeurd tot eind 2011. Hoe gaat het het snelst?
    Bedankt iedereen

- Op garageplaten zetten met de verantwoordelijke van de platen erbij
    - Naar de keuring van verkoop
    - Indien gekeurd: naar uw verzekeraar, platen laten aanvragen, wachten op de platen, platen opvijzen en rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beau Bekijk Berichten
      - Op garageplaten zetten met de verantwoordelijke van de platen erbij
      - Naar de keuring van verkoop
      - Indien gekeurd: naar uw verzekeraar, platen laten aanvragen, wachten op de platen, platen opvijzen en rijden.
      Als je via de verzekeraar werkt, mag je wel direct rondrijden met 2 niet officiële nummerplaten totdat de officiële is thuisgestuurd.

Kan MamaVanYasmine er nog mee lachen eigenlijk?
      My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Hoe? Die 156 was toch gekeurd voor verkoop??

Ahja, want ze vroegen toch 700 euro voorschot

En jij hangt gewoon twee replica-platen op je auto voor rond te rijden, sterk

Comment

Officieel heb ik de diefstal nog niet aangegeven. Zou ik dan nog via de verzekering mijn oude nummerplaten laten overzetten op mijn nieuwe wagen?

Comment

Foefelen, foefelare, gefoefeld.

Comment

Oude nummerplaten overzetten gaat niet meer sinds de nieuwe er zijn. Of hingen op je oude kar ook al nieuwe platen?

Is hij niet eerder weggesleept omdat hij niet verzekerd is?
              1991 BMW E30 318is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                Ik hoop dat je een keuring voor verkoop en inschrijvingsbewijs gekregen hebt?
                Zoja, daarmee naar de verzekering, en dan naar de DIV voor je platen.
                Die oude zijn automatisch geschrapt toen je de diefstal bent gaan aangeven.

Indien je geen keuring voor verkoop hebt, ben je gejost. Want de flikken hebben je auto in besclag genomen, en gaan die niet loslaten op Z-platen. Beste wat jij dan kan doen is koop ongedaan maken denk ik .

er zijn betere oplossingen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                  er zijn betere oplossingen
                  .. en mag ik daar dan wel mijn oude platen ophangen om mee te rijden

On topic:
                  - oude wagen niet gemeld als diefstal .. Hopelijk vinden ze hem niet binnenkort terug tijdens een crimineel feit.
                  - nieuwe wagen op nagemaakte platen .. was de verzekering dan wel op de hoogte ?

Goed bezig! Ik zou het eerste salaris, dat er weer zou binnenkomen maar alvast aan de kant zetten om de stommiteiten mee te gaan betalen en nu eerst eens raad gaan vragen bij de politie hoe alles op te lossen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
                    Als je via de verzekeraar werkt, mag je wel direct rondrijden met 2 niet officiële nummerplaten totdat de officiële is thuisgestuurd.
                    Nee, ook niet. Je moet de officiële platen hebben + inschrijvingsbewijs.

Comment

Na 1001 teleefoontjes naar de verzekering en de politie s er een antwoord:

ik moet met alle documenten van de wagen, alsook een verzekering van 3 maand op het chassis, samen met een takeldienst en een garagist naar het depot. Daar moet ik de kosten betalen, dan naar de politie met dat bewijs, en dan geven ze mij een document die mijn wagen vrijgeeft. Dan neemt de garagist de wagen naar zijn garage waarna hjij de sagen zal gaan keuren. En dan is de kous af. Ik heb geen boete gekregen. WAnt ze begrepen waarom ik het had gedaan. En ook omdat ik al 5 jaar rijd zonder ooit 1 boete gehad te hebben.

Benieuwd wat dit alles zal kosten. Dus de takeldienst van de politie alsook de garagist.

Comment

... En de stallingskosten van de takeldienst waar ie nu staat, en daarna wordt je ook nog gedagvaard voor de politierechter.

Wat je beschrijft is de standaard manier om een in beslag genomen auto omwille van niet-inschrijving terug te krijgen.

Comment

Life's a bitch and then you die;

Comment

toch zwaar in fout met die nummerplaatswitch ... hopelijk leer je hier iets uit anders ga je blijven dokken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                              Ken je niemand met Z-platen?
                              Als hij die Z-platen erop vijst en dan achter het stuur plaatst neemt, is zijn kameraad ook nog eens die Z-platen kwijt + een extra dagvaardiging rijker

Pas als die kameraad zelf met Z-platen mee komt, en 'm weg rijdt, ben je in regel. Of dus op een takelwagen .

Comment

.. dan zou je er in deze nog heel makkelijk vanaf komen, maar ik vrees inderdaad dat dit nog een staartje heeft ivm politierechter etc.

Ondertussen is het nog te hopen dat de 'nieuwe' Laguna eigenaar de afgelopen week geen stomme dingen heeft gedaan. Vrees dat de verhalen op een bepaald moment niet meer geloofwaardig overkomen.

Comment

kijk, ik ben al heel mijn leven zo'n ideale burger. Ik heb nog nooit de wet overtreden en nu, uit noodzaak opdat ik een tijdje geleden werd geopereerd aan de rug en verhuisd ben naar het platteland en niet met het openbaar vervoer kan gaan, en aangezien mijn andere wagen plots gestolen was, zag ik geen andere mogelijkheid. lLs het voor de rechter verschijnt zal ik mijn verhaal doen; een beetje mens zal daar rekening mee houden.

ps: before you die, you marry one, vond ik een heel goede grap.

Comment

Gestolen? Hij stond toch kapot ergens op een pechstrook?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                                      Gestolen? Hij stond toch kapot ergens op een pechstrook?
                                      Beetje liegen tegen de rechter kan er nog wel bij, hoor...
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

Hij is gestolen toen hij op de autosnelweg stond. Een beetje aandachtiger lezen misschien. Het staat in de eerste zin van de topic.

Comment

Working...
                                        X