Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Phaetons en V10 diesels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ken iemand met een V10 Touareg.

    Verbruikt belachelijk veel voor een dieselstoof. 12l+ bij cruisen aan 120km/u.

    Ik geloof dat de turbo's al 3x zijn vervangen.

    Comment


    • #22
      Goeie vriend van m'n ouders had een vroeg model Touareg V10 TDI. Veel problemen mee gehad ik weet niet meer juist precies wat (dacht automaat?), heeft 'm vroeg weggedaan en zich weer een A8 aangeschaft. Wel een beer van een motor, immens veel koppel. Dus lijkt het ernaar dat V10 TDI's zeker niet probleemloos zijn, ik zou er persoonlijk af van blijven.
      Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
      Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
      BMW 320d
      Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

      Comment


      • #23
        mijn huisdokter heeft zijn V10 touareg laten staan bij d'ieteren en rijdt nu saab (komt geen vag meer in...)

        ik weet niet of het aan de motor lag of aan de rest van de auto...

        ik ken een verkoper bij audi/vw en ze geraken hun phaetons aan de straat stenen niet kwijt,dat heeft zijn een voordelen en nadelen...op de tweedehandsmarkt

        Comment


        • #24
          3.0 tdi is echt traag en geen interessante motor . Een pak trager als een A8 met dezelfde motor . Zo een Phaeton is zwaar te zwaar .
          Ik zou eerder voor een naft gaan en desnoods een goede gas installatie.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            3.0 tdi is echt traag en geen interessante motor . Een pak trager als een A8 met dezelfde motor . Zo een Phaeton is zwaar te zwaar .
            Ik zou eerder voor een naft gaan en desnoods een goede gas installatie.
            Gas is nu niet echt handig in Finland. De Petri rijdt ondertussen nog steeds met zijn 406 2.0 maar is nog altijd aan het rondkijken.

            Ouwe Touareg 3.2 V6 is ook wel super goedkoop tegenwoordig en waarschijnlijk een stuk meer betrouwbaar dan een Phaeton 5.0 V10 ?
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Gas is nu niet echt handig in Finland. De Petri rijdt ondertussen nog steeds met zijn 406 2.0 maar is nog altijd aan het rondkijken.

              Ouwe Touareg 3.2 V6 is ook wel super goedkoop tegenwoordig en waarschijnlijk een stuk meer betrouwbaar dan een Phaeton 5.0 V10 ?
              En kennis van ons heeft onlangs 2 dictingen moeten vervangen aan de verbinding waar de uitlaat op de turbo komt.voor dit leuke jobke mag de motor eruit werkuren en stukken in totaal 4200€. en zo mee blijven rijden gaat niet al de uitlaatgassen komen in het interieur.
              Voor de rest valt dat redelijk mee precies kwa betrouwbaarheid.
              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

              2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                En kennis van ons heeft onlangs 2 dictingen moeten vervangen aan de verbinding waar de uitlaat op de turbo komt.voor dit leuke jobke mag de motor eruit werkuren en stukken in totaal 4200€. en zo mee blijven rijden gaat niet al de uitlaatgassen komen in het interieur.
                Voor de rest valt dat redelijk mee precies kwa betrouwbaarheid.

                Mijn frak ! Da's weer een typisch voorbeeld dat dure wagens (nieuw) ook duur zijn in onderhoud en reparaties

                'k Ben hem aan het overtuigen een rechtstuurder te nemen. Voor een 1000 GBP een BMWke kopen, jaarke mee op engelse platen en dan voor onderdelen verkopen. Heet gratis rijden

                VB


                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #28
                  Kennis van mij heeft een touareg met de V10 TDI. Das zeker geen betrouwbare motor volgens hem.

                  Comment


                  • #29
                    Heb ondertussen 182000km op de teller van mijn Touareg staan.(V10)
                    Auto is eigenlijk gewoon een verouderd beest ondertussen,dat is het enige spijtige aan de zaak.
                    Deze motor is volgens mij beresterk,het zijn eerder andere dingen die zorgen maken,doordat de motor er bijna voor elke kleinigheid uit moet.
                    Best ook op letten dat de 2 dieselpartikelfilters gewisseld zijn.Moeten normaal bij 120000km gewisseld worden,kosten liggen bij ongeveer 3500,- bij een dealer.Bij mij zitten de eerste er nog in,maar dat kan ook gewoon geluk zijn.
                    Verbruik is zeker in orde voor zo een motor.
                    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Mijn frak ! Da's weer een typisch voorbeeld dat dure wagens (nieuw) ook duur zijn in onderhoud en reparaties

                      'k Ben hem aan het overtuigen een rechtstuurder te nemen. Voor een 1000 GBP een BMWke kopen, jaarke mee op engelse platen en dan voor onderdelen verkopen. Heet gratis rijden

                      VB

                      Dat lijkt mij een strak plan,die bmw is gratis. En precies nog proper ook.


                      ps :mijne maat heeft vanmiddag gebeld,zijn versnellingsbak schakelt niet meer steekt in vast 2de (automaat hé). Hij gaat die kost nimeer doen en de Pheaton vliegt eruit.
                      2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                      2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                      Comment

                      Working...
                      X