Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Phaetons en V10 diesels?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Betrouwbaarheid Phaetons en V10 diesels?

    Een maat in Finland heeft zijn gedachten gezet op het importeren van een Phaeton v10 diesel want goedkoop en 4WD (dus goed voor Finland)

    Iemand een gedacht van de betrouwbaarheid van die dingen?

    De kerel keek naar deze bvb http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...RT&tabNumber=1
    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

  • #2
    mijne kameraad vond zijn benzine variant niet zo super , oa lekte zijn automaat olie (met bijpassend factuur tot gevolg...)
    TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

    Comment


    • #3
      'ne maat'

      Jaja, Swede. Je wilt een diesel kopen maar durft 't niet toegeven, dus 't is voor 'ne maat'.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
        'ne maat'

        Jaja, Swede. Je wilt een diesel kopen maar durft 't niet toegeven, dus 't is voor 'ne maat'.


        Jawel, ik ga mijnen S63 vervangen door een overjaarse dieselstoof


        Sorry om u teleur te stellen, vent, maar ik heb i.t.t. sommigen hier niet de pretentie de wijsheid in pacht te hebben en als iemand mij raad vraagt over een kist waar ik geen ervaring mee heb, dan hou ik mijnen bek dicht en kijk ik rond of er iemand wel ervaring mee heeft.
        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
          Jawel, ik ga mijnen S63 vervangen door een overjaarse dieselstoof


          Sorry om u teleur te stellen, vent, maar ik heb i.t.t. sommigen hier niet de pretentie de wijsheid in pacht te hebben en als iemand mij raad vraagt over een kist waar ik geen ervaring mee heb, dan hou ik mijnen bek dicht en kijk ik rond of er iemand wel ervaring mee heeft.
          Oh djeezes...

          Someone stole your sense of humour ? Go wallow some more in your own vanity.

          Comment


          • #6
            Diesel noemen en hij zit op zijn paard.
            Ik denk dat uw kameraad qua betrouwbaarheid veel beter af is met een V6, maar die kosten waarschijnlijk meer.
            V8 TDI, heeft dat ook bestaan?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
              Diesel noemen en hij zit op zijn paard.
              Ik denk dat uw kameraad qua betrouwbaarheid veel beter af is met een V6, maar die kosten waarschijnlijk meer.
              V8 TDI, heeft dat ook bestaan?
              Ik dacht het niet.

              Het voordeel van in Finland is dat er niet echt een rijtaks is op gebied van cilinderinhoud. Bovendien is de BTW en de invoertaks op wagens er zo hoog, dat mensen erg veel zorg van hun wagen dragen en wagens met 200 of 300000km op de klok zijn nog echt makkelijk te verkopen.

              Het is dus het ideale land om een dikke cilinderinhoud naartoe te brengen met nogal wat kms op de teller (naar onze normen).

              Gezien het gebrek aan verkeer en files valt het verbruik er met een zware motor ook mee.

              De V6 is wel nogal licht voor een wagen van 2300kg, niet ?

              Om eerlijk te zijn had ik hem oorspronkelijk gezegd om ook de Phaeton eens te bekijken. Zijn eerste gedacht was een A8 van de eerste generatie in 2.5 TDI. En dat was nu zeker geen toonbeeld van betrouwbaarheid.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                Oh djeezes...

                Someone stole your sense of humour ? Go wallow some more in your own vanity.
                Sorry, man, niet persoonlijk bedoeld. Gewoon weer een paar topics gelezen waar er weer een hele nest hun "grote oordeel" komen geven over wagens die ze enkel op foto ooit zagen... maar wel ketteren dat zij wel gelijk hebben. (AutoGids-lezers ... )
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Om eerlijk te zijn had ik hem oorspronkelijk gezegd om ook de Phaeton eens te bekijken. Zijn eerste gedacht was een A8 van de eerste generatie in 2.5 TDI. En dat was nu zeker geen toonbeeld van betrouwbaarheid.
                  Ik denk luidop.

                  Audi A8 D2 FL 3.3 TDI ?

                  Comment


                  • #10
                    'k Zou het niet kunnen zeggen. Is de Audi 3.3 V8 wel betrouwbaar en de V10 VW niet ? Geen enkel idee.

                    De andere bedenking die ik steeds bij die Audi heb is dat, als ge eens een tik zet met dat alu koetswerk, dan is dat niet gemakkelijk te repareren. Bovendien wordt dit model nu noch wel al ouder vergeleken met de Phaeton.

                    Daarnaast weet ik ook niet hoe dat alu in Finland gaat varen in de winter. De omstandigheden zijn er echt wel streng en ik heb er, om eerlijk te zijn, nog haast nooit een A8 D2 zien rondrijden. In de topklasse zijn het bijna steeds oudere Mercedes S klassers, vooral nu de 4 matic modellen betaalbaarder worden tweedehands, en dan BMW 7 van voor de Banglebus.


                    Ik hoorde wel ergens vaagweg dat die V10 wel eens ambras kreeg, maar ik weet niet meer of dat van hier kwam of ergens anders.
                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                    Comment


                    • #11
                      Er zitten twee V10-eigenaars (of toch hun ouders) hier op 't forum : Spillies en Freud.

                      Misschien eens bij hen hands-on-experience navragen.

                      Wat de 3.3 betreft, die heeft een nokkenasprobleem. Maar dat zou zich pas manifesteren rond de 250k kms. Wel een €5k rekenen aan kosten.

                      Comment


                      • #12
                        Beter voor de 3.0 TDI gaan, natuurlijk is die V10 TDI een beer van een motor maar ik heb er toch al minder goede geruchten over gehoord mbt betrouwbaarheid (en zeer lang heeft 'ie niet bestaan, dat wilt ook al wat zeggen). Zal ook een reden zijn waarom ze zo belachelijk goedkoop zijn en een 3.0 TDI nog steeds wat meer kost.

                        Deze vraag eens stellen op tdiclub.nl zou nog meer uitsluitsel kunnen geven.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                          Beter voor de 3.0 TDI gaan, natuurlijk is die V10 TDI een beer van een motor maar ik heb er toch al minder goede geruchten over gehoord mbt betrouwbaarheid (en zeer lang heeft 'ie niet bestaan, dat wilt ook al wat zeggen). Zal ook een reden zijn waarom ze zo belachelijk goedkoop zijn en een 3.0 TDI nog steeds wat meer kost.

                          Deze vraag eens stellen op tdiclub.nl zou nog meer uitsluitsel kunnen geven.
                          Merci voor de tip.

                          Daar gaat 'em wel zelf eens mogen gaan posten. 'k Ga mij niet overal lid maken

                          'k Dacht wel dat de V10 moeilijk aan te passen was aan de uitlaatnormen en vandaar ook snel verdween.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Er zitten twee V10-eigenaars (of toch hun ouders) hier op 't forum : Spillies en Freud.

                          Misschien eens bij hen hands-on-experience navragen.

                          Wat de 3.3 betreft, die heeft een nokkenasprobleem. Maar dat zou zich pas manifesteren rond de 250k kms. Wel een €5k rekenen aan kosten.
                          250K kms is wel een probleem dan.

                          Die kerel wil niet echt veel meer dan 10K uitgeven want hij moet daar nog eens een 15 à 20K bijrekenen als importtaks (jawel, die rooie apen zijn ook bij de EU maar vegen dat dik aan hun gat). En voor die prijs zit je toch snel met een wagen van meer dan 200000km, die dus in de risicozone komt.

                          PS: Wie is Freud? Heb die hier nog niet gezien.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                            PS: Wie is Freud? Heb die hier nog niet gezien.
                            Is ook héél lang geleden dat 'ie nog iets gepost heeft. Geen idee waar 'ie uithangt, maar Rabbit of Alexanderr kunnen je wel in contact brengen !

                            Hebben trouwens ook een A8 4.2TDI. Maar met die info ben je weinig.

                            Comment


                            • #15
                              Aub



                              Moet je normaal als niet-member ook kunnen lezen.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                Aub



                                Moet je normaal als niet-member ook kunnen lezen.
                                Gefukt, efkes vergeten dat den Petri geen vlaams verstaat.

                                Wel merci voor de link.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                  Freud
                                  Heeft die al lang niet meer.

                                  Tjah, verder wat kan ik er van zeggen. We hebben thuis 2x die V10 TDI gehad, maar in de Touareg. De eerste generatie was niet echt een uitblinker in betrouwbaarheid (Freud de hunne is uitgebrand, de onze hebben we ook weg gedaan na een paar problemen, maar de grootste reden was eigenlijk door de wetsverandering we een "echte" LV nodig hadden), maar dit had meer te maken met de elektronica en de kinderziektes.
                                  Nu hebben wel al een 4 jaar de facelift, maar wel nog de exacte motor zoals vroeger. We rijden er een stuk minder mee en tot nog toe nog niets van problemen mee tegen gekomen, laat staan met de motor.

                                  Die motor an sich is wel zalig, al wordt hij vandaag de dag waarschijnlijk geklopt door een x35d, maar het koppel van de motor lijkt bijna nooit te eindigen (750Nm).
                                  Verstookt wel wat als je door rijdt, maar is voor een 5.0l nog aanvaardbaar.
                                  Verder moet je geen sportieve automaat (V10 is altijd met automaat) verwachten icm. deze motor, maar die is wel sterk genoeg om er serieus mee door te geven.
                                  Meer kan ik u eigenlijk niet vertellen...

                                  Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tijdens een stage periode die ik gedaan heb bij VAG dealer kan ik eigenlijk zeggen dat de grote diesels van deze groep uit die jaren niet echt super waren. Met name de 2.5 R5,
                                    2.5 V6,3.3V8 en deze vijfliter zou ik mijden. Voor die prijs vind je beter een 730d of de Mercedes S320CDI met de zes-in-lijn dewelke zeer betrouwbare wagens waren mijns inziens.
                                    Vanaf de commonrail zesilinders bij VAG zou het wel ok zijn al hoor je nu ze op leeftijd en kms komen meer en meer van uitegerokken distributiekettingen.
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      De V6 is wel nogal licht voor een wagen van 2300kg, niet ?
                                      De V6 maakt er geen sprintbom van, maar is toch nog steeds voldoende vlot te noemen. Ivg met uw S63 is alles traag
                                      Last edited by ; 06/06/2011, 09:53.

                                      Comment


                                      • #20
                                        hier is ook een link over iemand die wat info vroeg van de V10 TDI:

                                        vwforum, volksforum, volkswagen, vw, vag, forum, nederland, holland, problemen, techniek, sjoemelsoftware, dieselgate, dieselschandaal, audi, skoda, seat, golf, jetta, passat, polo, lupo, fox, tiguan, phaeton, touareg, caddy, transporter, up, sharan, vento, touran
                                        BMW X5 45e

                                        Comment

                                        Working...
                                        X