Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat scudo, citroen jumpy of peugeot expert?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat scudo, citroen jumpy of peugeot expert?

Hallo,

We zijn aan het rondkijken voor een nieuwe wagen. Deze drie wagens zijn ongeveer dezelfde.
    Onze keuze valt op deze wagens wegens de 8 plaatsen, makkelijk opklappen zetels en prijs...
    Moest mijn portefeuille een beetje dikker zijn kies ik voor een vito of viano...maar die zijn qua prijs buiten categorie .
    In de fiat zit enkel een andere motor ( multijet 2.0 met 120 pk. )
    De fiat is de goedkoopste en beste overname.
    Maar welke zou ik kiezen? Is er een groot verschil tussen die motors?
    Die bij fiat is euro 5 met dpf, die bij citroen en peugeot ( zelfde motor) is euronorm 4...

Ik vermoed dat hier kenners rondlopen die me kunnen helpen bij mijn keuze...

Bedankt bij voorbaat.

Oei, blijkbaar geen makkelijke vraag.
    Ik heb gewoon nogal wat negatieve commentaren gelezen op het net betreffende de multijet motoren van fiat. Is hier niemand die ervaring heeft met een van die wagens en zijn/haar mening wil kenbaar maken?

Comment

Hyundai H1 niet vergeten. Bolt geweldig goed . Her er zelf 1 rondrijden; 2500CC te verkrijgen in 136 of 163 pk.

Echt goed. Ik gebruik hem voor luchthavenvervoer en mijn klanten zijn er supertevreden van. Alleen niet verkrijgbaar in automaat
      ik ben geen twijfelaar
      allez ik denk dat toch

Comment

Ja, die ben ik gaan bekijken. Mooie wagen en goed van prijs. Maar de derde zetelrij is enkel te verkrijgen in vaste zitbank. Dus niet opklapbaar,... en dat zorgt ervoor dat hij afvalt.
        Ideaal om professioneel mensen mee te vervoeren, maar als gezinswagen jammer dat je geen grote zaken kan laden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The wasp Bekijk Berichten
          Oei, blijkbaar geen makkelijke vraag.
          Ik heb gewoon nogal wat negatieve commentaren gelezen op het net betreffende de multijet motoren van fiat. Is hier niemand die ervaring heeft met een van die wagens en zijn/haar mening wil kenbaar maken?

euh dat zijn een van de betere diesels op de markt...

ik heb zelf met mijn jtd nu 250 000km op de teller.0.0 olieverbruik of kosten.

500 000km+ is geen uitzondering

Meer dan een miljoen kilometer met een Doblò

Comment

Ik rijd nu al een tijdje met een Scudo van 2008, 120 multijet.

Nuja, 'rijden' is veel gezegd. Op 3 maanden tijd 2 keer de EGR-klep naar de zak en vorige week 3 liter olie erdoor. Laatste keer touring opgebeld omdat ik dacht dat hij toch wel zou lekken en 't was toen toch al redelijk laat. Die man heeft me afgesleept naar een tankstation voor olie en zei dan heel droog: "ja, die draait een beetje onderdruk hè."

We hebben er een stuk of 20 in ons wagenpark zitten, en bij mijn collega's hoor ik niet veel positievers. Het einde van de tunnel is wel in zicht, want in april komen er Vito's aan

Comment

wij reden met een peugeot expert 90pk, nadeel bij ons was dat de middenbalk in de laadruimte niet vast zat aan het dak waardoor de boel rammelde als zot. "vergeten" in de fabriek was de uitleg
              motor was wat te licht maar deed wat hij moet doen. Kamionet lag goed op de baan, zat goed enz...

Nu overgestapt naar boxer 3.0 diesel

soit, volgens mij zijn die 3 allemaal hetzelfde met minieme verschillen, k'zou gewoon voor de voordeligste gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                euh dat zijn een van de betere diesels op de markt...

ik heb zelf met mijn jtd nu 250 000km op de teller.0.0 olieverbruik of kosten.

500 000km+ is geen uitzondering

Meer dan een miljoen kilometer met een Doblò

http://www.fiatblog.nl/?p=6001
                onmogelijk !
                Op de mijne zal er nu net 90 000km staan en die zuipt olie dat 't geen naam heeft! En 't is niet om te zeggen dat ik 'em afbeul. 't Is dan wel van m'n werkgever, maar 'k rijd die altijd mooi warm en kom zelden boven de 3000 toeren en dergelijke.
                En dit is m'n tweede Scudo al, de vorige is weg omdat dat helemaal een hopeloze zaak was (al had die eerlijk gezegd wel een ruig leventje gehad bij m'n voorganger).

Hij staat nu in de garage, ik hoop dat die daar nog eventjes mag staan, want m'n vervangvoertuig rijdt een pak strakker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                  onmogelijk !
                  Op de mijne zal er nu net 90 000km staan en die zuipt olie dat 't geen naam heeft! En 't is niet om te zeggen dat ik 'em afbeul. 't Is dan wel van m'n werkgever, maar 'k rijd die altijd mooi warm en kom zelden boven de 3000 toeren en dergelijke.
                  En dit is m'n tweede Scudo al, de vorige is weg omdat dat helemaal een hopeloze zaak was (al had die eerlijk gezegd wel een ruig leventje gehad bij m'n voorganger).

Hij staat nu in de garage, ik hoop dat die daar nog eventjes mag staan, want m'n vervangvoertuig rijdt een pak strakker

euh ik rij geen scudo...(alfa GT)

de jtd in de scudo is geen fiat motor maar een psa blok.

ik sprak het idee tegen dat fiat jtd's slecht zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                    euh ik rij geen scudo...(alfa GT)

de jtd in de scudo is geen fiat motor maar een psa blok.

ik sprak het idee tegen dat fiat jtd's slecht zijn.
                    Maakt mij niet uit wat daar in ligt of van waar het komt. Het deugt niet! En als de topicopener dan meningen vraagt, deel ik die graag
                    Zelf had ik ook wel al een licht vermoeden dat het geen fiat-blok was. 't Is gewoon nen Expert met Fiat badge, maar het blijft een brak van een camionette in mijn ogen.

Comment

Merci voor de info. Niet echt bemoedigend...misschien dan toch beter nog een beetje wachten en sparen voor een vito. :p.
                      Het is wel weer smerig dat die, dealers toch maar weer eens niet de waarheid vertellen. Die bij fiat zei dat het een fiat multijet 2.0 ( 120 pk) is. En dat die bij peugeot en citroen , citroen motoren zijn....dus blijkbaar is dit onzin.

Comment

Merci voor de info. Niet echt bemoedigend...misschien dan toch beter nog een beetje wachten en sparen voor een vito. :p.
                        Het is wel weer smerig dat die, dealers toch maar weer eens niet de waarheid vertellen. Die bij fiat zei dat het een fiat multijet 2.0 ( 120 pk) is. En dat die bij peugeot en citroen , citroen motoren zijn....dus blijkbaar is dit onzin.
                        Het meest logische lijkt mij een psa-blok. Alle prullen in dien bak zijn PSA. Pinkerhendeltje, radio, boordcomputer, stuurbediening, sleutel, ... Terwijl dat Fiat dat toch ook allemaal zelf heeft? Dus zal die blok ook wel PSA zijn

Wat ik trouwens ook verschrikkelijk vind, maar dat is eigen aan de PSA-versnellingsbakken: énorm stroef schakelen, zeker bij koud start!

Comment

2.0/2.2 (PSA)
                          The 2.0 JTD (1997 cc), used on Fiat Scudo, is not actually a Fiat engine, but rather a rebadged PSA DW10 engine.
                          The related 2.2 M-JET (2179 cc) used on Lancia Phedra and Fiat Ulysse is rebadged version of PSA DW12 engine, it produces 130 PS (96 kW). In January 2008 was introduced a new version with 170 PS (125 kW).

Applications:All diesels were PSA's HDIs, but billed JTD by Fiat as well.

nu ben ik niet 100% zeker voor de laatste versies hoor...
                          Last edited by ; 21/11/2010, 21:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                            Maakt mij niet uit wat daar in ligt of van waar het komt. Het deugt niet!

en het deugt al helemaal niet om aan te werken.

Comment

PSA DW10 is juist een van de betrouwbaartse motoren die er zijn
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                PSA DW10 is juist een van de betrouwbaartse motoren die er zijn
                                Dat zegt dan meer over dien andere brol dat ze erin lepelen

Comment

ik snap al helemaal niet dat Fiat het nodig heeft om gebruikt te maken van de PSA groep,
                                  op het gebied van motoren, versnellingsbakken moeten hun dit zelf ook kunnen produceren,

verkopers in het algemeen zijn vaak minder goed op de hoogte van wat ze verkopen,
                                  vaak weten ze meer over de - punten van de concurrent dan over hun eigen producten

Comment

ik heb een weekendje jumpy gebold (verhuis) en ik vond dat echt een toffe kar, alleen moet je echt de 90pk (1.6 hdi) versie niet nemen, ZO SLOOM, niet normaal zeg. Wel supermakkelijk om te parkeren
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Ik rij zelf in't weekend met een Opel Vivaro 120pk om een paardentrailer te trekken.
                                      Ben daar supertevreden over.
                                      Is geloof ik een Renault motor.
                                      Rijdt super comfortabel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuinman Bekijk Berichten
                                        ik snap al helemaal niet dat Fiat het nodig heeft om gebruikt te maken van de PSA groep,
                                        op het gebied van motoren, versnellingsbakken moeten hun dit zelf ook kunnen produceren,

verkopers in het algemeen zijn vaak minder goed op de hoogte van wat ze verkopen,
                                        vaak weten ze meer over de - punten van de concurrent dan over hun eigen producten
                                        wagens zijn eigenlijk complete PSA producten met andere logo's,maar nogmaals de PSA DW10 is voor mij een van de diesels waar ik het meest vetrouwen in heb
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                        X