Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbruik Mercedes e55 amg V8 kompressor??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
    Wat een hoop bullshit.


    90% van de mensen ziet geen verschil tussen een E63 AMG en een E200 CDI met AMG pakket.
    Feit.

    Iemand trouwens zich op wat het meest exclusieve is? een E55, een E500 of het modelleke eronder (E430 dacht ik?)

    Denk dat de E55 nog de populairste is van dat trio....
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
      Niet voor de middenklasse? Je bedoelt dus dat iedere pauper een AMG kan rijden mits wat snoeien in andere uitgaven? Ik denk het niet.
      Pauper? Ik had het over middenklasse... gezin met een "gemiddeld" inkomen dus...

      Die paupers kopen hem misschien 6e hands zoals de mercedessen 190 sport die nu in de steden al eens rijden

      Zoals de man in het voorbeeld zeker: verleid door de gunstige occasieprijs aangezien men er anders niet vanaf geraakt. Dan even rekenen naar onderhoud en verbruik... wat snoeien in de vakantie, wat snoeien in gaan eten met mevrouw om toch die extra liters en onderhoudskosten te kunnen spenderen...

      Als hij ongelooflijk fan is van die wagen kan ik dat ergens nog snappen.

      Als het hem gewoon om aandacht en de jaloezie van de buurman te doen is, dan heb ik er compassie mee...

      Kan je beter een degelijke middenklasse wagen kopen, ga je tonnen meer plezier aan hebben! Moet je tenminste geen 2 maand sparen om de remmen te laten vervangen
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
        Pauper? Ik had het over middenklasse... gezin met een "gemiddeld" inkomen dus...
        Laat me herformuleren. Jij zegt dat een AMG niet voor de middenklasse is, maar wel voor rijken, of voor fans die er hun beleg voor laten.

        Die fans komen dus volgens jouw definitie niet uit de middenklasse, maar zijn minder begoed. Ik stel dus de vraag of jij denkt dat deze mensen een AMG kunnen kopen mits elders te besparen.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
          Laat me herformuleren. Jij zegt dat een AMG niet voor de middenklasse is, maar wel voor rijken, of voor fans die er hun beleg voor laten.

          Die fans komen dus volgens jouw definitie niet uit de middenklasse, maar zijn minder begoed. Ik stel dus de vraag of jij denkt dat deze mensen een AMG kunnen kopen mits elders te besparen.
          Die fans zullen wel uit de middenklasse moeten komen, of zich anders stevig in de schulden rijden vrees ik... (zelfs met een gemiddeld inkomen is het oppassen denk ik) als je al over duizenden euro's praat om remmen te vervangen, ik wil nog niet eens weten van de bandenprijzen en de slijtage ervan...

          Dergelijke wagen is high-end. Hij is perfect voor wat hij gemaakt is: een unieke performance-car.
          Dit vergt ook zorgen en onderhoud op high-end niveau.
          Bottomline: mensen die zeuren omdat het laatste onderhoud aan hun gezinswagen alweer 800€ was moeten ver weg blijven van deze wagens...

          Lijkt me ook gevaarlijk in occasie: de kans dat iemand hem "over het budget" gekocht heeft (niet op alle onkosten aan extra onderhoud gerekend) is reëel. Dan wordt alles maximaal uitgesteld en de kosten maximaal gedrukt met her en der minderwaardige onderdelen... de gevolgen zullen spreken na x-aantal kilometers hé

          Ik ken ook zo iemand die in een wild enthousiasme zijn jongensdroom verwezenlijkte en een Porsche kocht... pracht okazie!

          Tot na wat problemen bleek dat half die wagen al uit namaakonderdelen bestond en nooit echt goed verzorgd was... poef, daar gaat die droom!


          Ik vrees dat dergelijke wagens echt speelgoed zijn voor diegene die het kunnen betalen en die bij het openen van een factuur van enkele duizenden voor een onderhoud ook geen slecht gevoel krijgen...

          Wel is logisch dat meer mensen wel dromen van die wagen en toch steeds narekenen of die toch niet misschien....

          Daarvoor zijn die wagens ook gemaakt, toch?
          Last edited by Timmeke-Tim; 06/01/2011, 12:53.
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
            Maar dat was een 500 ook geweest (ok deze AMG is goedkoper in lease maar ik veronderstel dat je onderhoud zelf moet betalen en als ik dan die bedragen lees dan zou de 500 uiteindelijk misschien goedkoper uitkomen of niet?)
            Een S500 zou waarschijnlijk goedkoper uitkomen en is ook een "comfortabele reiswagen". Alleen hangt het af van je definitie van "comfortabel". Veel power hebben en met een tikje tegen het gaspedaal erg snel kunnen rijden, is voor mij één van de grootste factoren van comfort. En op dat gebied heeft die 6.3 toch wel nog iets voor op de S500.

            Bovendien is de vraag of het nog redelijk is om compromissen te sluiten als je dergelijke bedragen uitgeeft. Als je een auto koopt die stevig in de 6 cijfers zit, dan moet je het jezelf gunnen dat het echt is wat je wil. En in mijn geval gaf het motorkarakter van de AMG zuiver de doorslag.
            Vandaar dat ik het ook steeds onzinnig vind dat er kwezels zijn die een S of een 7 kopen van >100K met alle speeltjes en AMG of M-Technic rimram erop maar zich dan het plezier van een echte motor ontzeggen... Al toont het feit dat ze er het logo steevast aflaten wel aan waar het bij hen eerder om draait ...


            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Uw rijstijl

            Onze klanten doen gemiddeld 70k met een setje voorste schijven voor een S 63.

            BTW: 1250 euro per stuk als ik me niet vergis. Misschien beter in Belgie op onderhoud steken
            70K ?

            Hmmm... ofwel zit er iets verkeerd met mijn schijven ofwel zit er inderdaad een verschil in rijstijl.

            Hoeveel km doen die mannen met hun achterbanden gemiddeld? Want de mijn zitten na een 17000km weer op 2mm

            Die 3000,-GBP was voor schijven vooraan en blokken rondom. Ik veronderstel dat ik in België daar ook 3000 Euro aan kwijt geweest zou zijn.

            Om eerlijk te zijn, laat ik mijn wagen inderdaad veel liever in België bij MB in Ninove onder handen nemen. De technici bij de MB verdelers in België zijn stukken competenter.

            Mijn kist is wel nog onder garantie, vandaar dat ik op dit ogenblik nog steeds bij MB in UK ga.

            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            de schijven ????

            Hoe groot zijn die?
            390mm bij 36mm of zoiet.

            Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
            Bij mercedes moeten ze die AMG's uniek houden. Klanten die een AMG verkiezen zijn ofwel pro F1 piloten, of mensen die het meer van de show hebben (welke gewone man gaat er op onze wegen verschil halen uit de AMG55 tegen de gewone e55?!)

            DIe laatste groep wil bij de aankoop van hun wagen min of meer zeker zijn dat de buurman wat later er ook geen gaat bestellen, of dat ze op de parking van den delhaize er niet nog 3 zien staan.
            Dan woon ik hier toch verkeerd want mijn twee jaar oude S63 in korte uitvoering is wel een paupergeval als ik door Monaco rij.

            Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Niet voor de middenklasse? Je bedoelt dus dat iedere pauper een AMG kan rijden mits wat snoeien in andere uitgaven? Ik denk het niet.
            Nochtans zie je er veel die dat proberen, en met heel wat prestatiewagens, of dat nu BMW M's zijn, AMG's of zelfs Impreza STi.

            Ze vergeten alleen dat de aankoopprijs tweedehands best een goeie 10000 Euro minder is dan de vergelijkbare gezinswagen om de gebruikskosten te betalen.

            Ik geef grif toe dat ik niet heb wakker gelegen van de aankoop van de STi destijds, of de Evo, maar dat ik wel elke keer gevloekt heb als ik de facturen van onderhoud of verzekering kreeg.

            Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
            Kan ook bv een S550. is de versie voor amerika maar ik weet niet of veel hier in Belgie van rondrijden

            Ter info, de S500 is in België ook een 5.5 (of was dat toch tot de nieuwe motor met 4.7 en twee turbos er twee maand geleden inkwam). In de "greatest nation in the world" hechten ze echter ook meer belang aan uiterlijk dan aan levenskwaliteit...
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              390mm bij 36mm of zoiet.
              Jawadde. Serieus wa centen voor een schijf

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                Wat een hoop bullshit.
                Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten


                90% van de mensen ziet geen verschil tussen een E63 AMG en een E200 CDI met AMG pakket.


                Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                Dan zie ik ook helemaal geen reden om er een shitload of money tegenaan te gooien...



                Nu DIT is pas bullshit in het kwadraat.

                Ik rij zelf met een AMG en het kan me al helemaal geen ruk schelen of er AMG opstaat of niet. De enige reden dat ik deze auto gekocht heb, is omdat ik nogal een autoliefhebber ben en het verschil in rijplezier met de gewone S echt groot vond. Alleen al de klank was het me waard.

                Je kan de azijnpissers en logohoeren die zich een E220 CDI met AMG pack moeten kopen voor het uitzicht enkel betreuren. Als ge horen wilt schijten dan uw gat is, dan gaat ge erg gefrusteerd door leven.


                Ter anecdote: Midden december reed ik in België van Aalst naar Ninove. Kom ik aan het rood licht in Denderhoutem tot mijn grote vreugd naast een S te staan die er krak hetzelfde uitziet als de mijne AMG pack, zelfde 20" velgen, zelfde 4 uitlaten, etc.

                Ikke een dikke grijns op mijn gezicht van "dit wordt een lollig koerske". De 45'iger in de andere S was duidelijk ook zinnens mee te spelen.

                Beiden het gas er vol op en... 300m verder is die kerel nergens meer te bekennen. 'k Heb hem later in Ninove horen passeren... met zijn S320 CDI

                Zo een kist is pas show verkopen want je gaat me niet vertellen dat je de uitlaten van een S63 er niet onder steekt om "echt" te doen. 'k Kan me de frustratie al voorstellen als er enen u eens onder de neus komt wrijven dat je een klein detail aan je dure kist bent vergeten veranderen.


                Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Laat me herformuleren. Jij zegt dat een AMG niet voor de middenklasse is, maar wel voor rijken, of voor fans die er hun beleg voor laten.

                Die fans komen dus volgens jouw definitie niet uit de middenklasse, maar zijn minder begoed. Ik stel dus de vraag of jij denkt dat deze mensen een AMG kunnen kopen mits elders te besparen.

                Hier ben ik met u akkoord. Ik geef gerust toe dat ik mijn wagens niet zomaar met mijn "zakgeld" heb gekocht zoals 95% van de AMG rijders waarschijnlijk, maar dat het een keuze is als fan. Moest ik die wagens niet hebben, dan zou ik me ook andere dingen kunnen permitteren die nu niet zomaar kunnen. Maar da's m'n eigen keuze.

                Je moet wel een beetje redelijk zijn in uw rekenen want het is en blijft duur.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten




                  Nu DIT is pas bullshit in het kwadraat.

                  Ik rij zelf met een AMG en het kan me al helemaal geen ruk schelen of er AMG opstaat of niet. De enige reden dat ik deze auto gekocht heb, is omdat ik nogal een autoliefhebber ben en het verschil in rijplezier met de gewone S echt groot vond. Alleen al de klank was het me waard.

                  Je kan de azijnpissers en logohoeren die zich een E220 CDI met AMG pack moeten kopen voor het uitzicht enkel betreuren. Als ge horen wilt schijten dan uw gat is, dan gaat ge erg gefrusteerd door leven.


                  Ter anecdote: Midden december reed ik in België van Aalst naar Ninove. Kom ik aan het rood licht in Denderhoutem tot mijn grote vreugd naast een S te staan die er krak hetzelfde uitziet als de mijne AMG pack, zelfde 20" velgen, zelfde 4 uitlaten, etc.

                  Ikke een dikke grijns op mijn gezicht van "dit wordt een lollig koerske". De 45'iger in de andere S was duidelijk ook zinnens mee te spelen.

                  Beiden het gas er vol op en... 300m verder is die kerel nergens meer te bekennen. 'k Heb hem later in Ninove horen passeren... met zijn S320 CDI

                  Zo een kist is pas show verkopen want je gaat me niet vertellen dat je de uitlaten van een S63 er niet onder steekt om "echt" te doen. 'k Kan me de frustratie al voorstellen als er enen u eens onder de neus komt wrijven dat je een klein detail aan je dure kist bent vergeten veranderen.

                  Begrijp me niet verkeerd hé...

                  De prestaties van die wagen zullen niet geheel te evenaren zijn door één of andere dieselversie...

                  Maar ik vraag me toch af of er ook andere momenten zijn in Belgie waar je meteen het verschil kan neerzetten tussen de "gewone" met zware benzinemotor, of de AMG versie ervan...

                  imo is het voor 95% om het uitzicht te doen...
                  Veel mensen zien het niet, maar die zien ook enkel een rode witte en blauwe auto hé

                  zij die er iets mee bezig zijn weten meteen wat en hoe

                  Ik merk zelfs dat je met 150PK op onze wegen al een "grote" bent. Als je niet als eerste aan het licht staat kan je er amper 50PK van benutten... op de snelweg kan je misschien 2 seconden sneller van de ene slak naar de volgende rijden om er weer aan 130 achter te plakken...

                  Iedereen koopt wat hij wil kopen hé, daar niks van! Moest ik het kunnen uitgeven, ik zou ook met een andere wagen rijden. zeker en vast!

                  Maar ik vraag me toch af in hoeverre je dat laatste verschil tussen de standaard en AMG nog kan ervaren als je gewoon rondrijd op de gewone wegen.

                  Mss is dat anders als je onze wegen verlaat naar Monaco en UK etc... ik weet het niet.
                  Dat het in Monaco een pauperbak is.... jah. ik denk dat ge in Belgie toch al een eind moet rijden om "duurder" tegen te komen
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Een S500 zou waarschijnlijk goedkoper uitkomen en is ook een "comfortabele reiswagen". Alleen hangt het af van je definitie van "comfortabel". Veel power hebben en met een tikje tegen het gaspedaal erg snel kunnen rijden, is voor mij één van de grootste factoren van comfort. En op dat gebied heeft die 6.3 toch wel nog iets voor op de S500.
                    Heb je natuurlijk gelijk in maar wat gaat je volgende wagen zijn. Je kan enkel nog hetzelfde kopen want iets anders of lichter van motor gaat altijd een telleurstelling zijn.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                      Heb je natuurlijk gelijk in maar wat gaat je volgende wagen zijn. Je kan enkel nog hetzelfde kopen want iets anders of lichter van motor gaat altijd een telleurstelling zijn.
                      Oh, maar dat heb ik allemaal mooi gepland: De volgende wordt een S65 L en daarna maak ik de ultieme stap naar de BMW 318d Powered bij Heinz.


                      Gij hebt zeker pinten zitten pakken met mijnen beste maat? Toen ik mijn S320 kocht was ik 28 en vroeg hij me "Maar allez, als ge nu al nen S hebt, wat gaat ge dan volgende keer kopen ?" .
                      Toen ik met de S63 afkwam lachte hij dat ik er deze keer wel een oplossing had opgevonden maar nu blijft hij me bij elk etentje koejonneren met de vraag "And, what's next?"
                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                      Comment


                      • #51
                        De discussie of een AMG trouwens nodig is, is totaal onzinnig.

                        Elk rijdt gewoon met het vermogen dat hij wil. Het is niet omdat je veel vermogen hebt, je ook hard moet rijden.

                        Ikzelf haal veel meer plezier uit de "moeiteloosheid" waarmee mijn auto rijdt, dan uit de eigenlijke prestaties. Als ik het zuiver bekijk, dan durf ik wedden dat ik destijds met mijn S320 even hard, indien niet harder zelfs, reed als met mijn huidige.

                        Na een snelwegrit plaché van Praag naar Olomouc, was ik met die 3.2 benzine wel deftig moe. Wanneer ik dezelfde rit deze zomer deed aan hetzelfde tempo, dan was ik veel relaxer.
                        Last edited by The Swede; 06/01/2011, 15:16.
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Oh, maar dat heb ik allemaal mooi gepland: De volgende wordt een S65 L en daarna maak ik de ultieme stap naar de BMW 318d Powered bij Heinz.


                          Gij hebt zeker pinten zitten pakken met mijnen beste maat? Toen ik mijn S320 kocht was ik 28 en vroeg hij me "Maar allez, als ge nu al nen S hebt, wat gaat ge dan volgende keer kopen ?" .
                          Toen ik met de S63 afkwam lachte hij dat ik er deze keer wel een oplossing had opgevonden maar nu blijft hij me bij elk etentje koejonneren met de vraag "And, what's next?"
                          Het is omdat ik een soortgelijke situatie zit met mijne S. Wel de 320cdi maar een benzine kan/wil ik niet kopen als daily (daar heb ik de SL wel voor). Ik heb al vaak nagedacht over de opvolger en ik weet eigenlijk nu al dat ik, in mijn geval, het best uitkom met terug de S maar dan in het nieuwer model. Iets anders kiezen zal volgens mij altijd een toegeving zijn.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Jawadde. Serieus wa centen voor een schijf
                            Yup. Een stuk metaal van 1250 Euro. Echt geschift. Diefstal op grote schaal.


                            Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                            Het is omdat ik een soortgelijke situatie zit met mijne S. Wel de 320cdi maar een benzine kan/wil ik niet kopen als daily (daar heb ik de SL wel voor). Ik heb al vaak nagedacht over de opvolger en ik weet eigenlijk nu al dat ik, in mijn geval, het best uitkom met terug de S maar dan in het nieuwer model. Iets anders kiezen zal volgens mij altijd een toegeving zijn.
                            Simpel. Doen zoals ik met mijn S320: ik heb vanalles proef gereden dat ik me kon permitteren en niks was het geld waard. Dus ben ik gewoon blijven rijden tot ik me iets kon permitteren dat wel beter was. Waarom zou je veranderen als je niks beters vindt?
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                              Ter info, de S500 is in België ook een 5.5 (of was dat toch tot de nieuwe motor met 4.7 en twee turbos er twee maand geleden inkwam). In de "greatest nation in the world" hechten ze echter ook meer belang aan uiterlijk dan aan levenskwaliteit...

                              Dus de S550 (amerikaanse versie) is gelijk aan bij ons de S500?
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                                Simpel. Doen zoals ik met mijn S320: ik heb vanalles proef gereden dat ik me kon permitteren en niks was het geld waard. Dus ben ik gewoon blijven rijden tot ik me iets kon permitteren dat wel beter was. Waarom zou je veranderen als je niks beters vindt?
                                Afschrijving + op een bepaald punt (km-stand) heb je de keuze verkopen om nog iets deftig te krijgen ofwel houden maar dan in 1 keer enkele jaren er mee verder rijden.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Dus de S550 (amerikaanse versie) is gelijk aan bij ons de S500?
                                  Inderdaad. Allemaal logohoeren.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                  Afschrijving + op een bepaald punt (km-stand) heb je de keuze verkopen om nog iets deftig te krijgen ofwel houden maar dan in 1 keer enkele jaren er mee verder rijden.
                                  'k Heb hetzelfde gedacht... en ben er dus een paar jaar mee blijven verder rijden.

                                  'k Heb wel een paar keer overwogen hem weg te doen en voor een beetje meer geld er eentje te kopen met een zwaardere motor (S500 of S55 K).
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    70K ?

                                    Hmmm... ofwel zit er iets verkeerd met mijn schijven ofwel zit er inderdaad een verschil in rijstijl.

                                    Hoeveel km doen die mannen met hun achterbanden gemiddeld? Want de mijn zitten na een 17000km weer op 2mm

                                    Dan is het inderdaad de rijstijl

                                    C 63 AMG met Performance Pack had 14.000km voor de banden op waren
                                    S 65 AMG +/- 30.000km

                                    Rest weet ik zo niet vanbuiten eigenlijk.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timbeullens Bekijk Berichten
                                      Dan zie ik ook helemaal geen reden om er een shitload of money tegenaan te gooien...
                                      Gohja, je kunt mss ook een auto voor jezelf kopen, ipv voor wat anderen van je denken.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X