Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Btw-wagen/geen Btw wagen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Btw-wagen/geen Btw wagen ?

Zoals de meeste wel weten ben ik zelfstandige, van boekhouden moet je mij niet teveel vragen en ik hou me daar dan ook bitter weinig mee bezig.
    Mijn boekhouder is zeer goed maar o zo moeilijk bereikbaar vandaar dus mijn vraag hier.

Als ik nu een mooie wagen zie staan volledig naar mijn zin maar dit is geen btw-wagen ...wat dan?
    Bij een btw-wagen weet ik dat je de btw voor de helft kan recupereren maar hoe zit het met een niet btw-wagen die ik wil kopen op naam van mijn zaak? Is dit mogelijk of niet?
    2014 Bmw 118d Estorill //M
    2000 Bmw 320d
    2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
    2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
    https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
    Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
    http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
    Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Geen probleem. Ik heb dat ook gedaan. Niet-BTW wagen van een particulier, uit Luxemburg dan nog wel.
    Er valt dan natuurlijk niks te recupereren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
      Mijn boekhouder is zeer goed maar o zo moeilijk bereikbaar

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
      Geen probleem. Ik heb dat ook gedaan. Niet-BTW wagen van een particulier, uit Luxemburg dan nog wel.
      Er valt dan natuurlijk niks te recupereren.
      Idd. Gewoon het volledige bedrag afschrijven ipv eerst 50% BTW terug te vorderen.

Comment

Maar bij herverkoop moet je dan wel weer 21% btw op je factuur bijtellen als ik me niet vergis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Maar bij herverkoop moet je dan wel weer 21% btw op je factuur bijtellen als ik me niet vergis.
          Ja, maar dat is -rechtstreeks gezien- jouw probleem niet. De koper/consument betaalt de BTW, jij stort hem door.

(behalve dat je je wagen duurder moet aanbieden op de markt)

Comment

Dus dat is wel jouw probleem he. Want je moet je auto duurder aanbieden dan iemand anders.

Comment

Dus dat is wel jouw probleem he. Want je moet je auto duurder aanbieden dan iemand anders.
              Nja, interpretatie.

Dat bedoelde ik met 'rechtstreeks niet'. Onrechtstreeks dus wel, ja.

Maar daarbij, 10k + BTW kan je omvormen naar 4k + BTW + 5,5k. Die laatste is dan nog interessanter dan vennootschapsgeld. Kan je nog goedkoop geld uit de zaak halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                Nja, interpretatie.

Dat bedoelde ik met 'rechtstreeks niet'. Onrechtstreeks dus wel, ja.

Maar daarbij, 10k + BTW kan je omvormen naar 4k + BTW + 5,5k. Die laatste is dan nog interessanter dan vennootschapsgeld. Kan je nog goedkoop geld uit de zaak halen.
                En is dat legaal?

Comment

is allemaal perefect legaal, jij bepaalt je verkoopprijs!!!!

Het enige wat lastig is stel dat je een wagen koopt van 20.000 eur van een particulier. Na 6 maand kom je tot de consatatie dat het een verkeerde aankoop is/een stuk miserie/whatever reason en je verkoopt 'm na 6 maand... dan zou jij 20.000 + btw als verkoopprojs moeten hanteren om geen verlies te lijden op je aankoop... en daar wringt het schoentje, dan wel je echt wel de pineut want om concurrentieel met de marktprijzen te zijn moet je dus je wagen aan 16k + btw aanbieden om op ongeveer 20k uit te komen.... resultaat, 4k door uwe neus!

Ga je 4j met de auto rijden, dan is dat geen probleem meer hé... je hebt intussen lekker afgeschreven
                  Porsche 996 GT3 RS
                  Porsche 964 RS
                  BMW ///M3 e30
                  Mercedes c250 CDI AMG
                  www.flamebox.be

Comment

waarom moet je hem verkopen met BTW? wet?

Comment

@ICM:Laten we het wel legaal houden for the record

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pipi Langkous Bekijk Berichten
                        En is dat legaal?
                        Nee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                          Ga je 4j met de auto rijden, dan is dat geen probleem meer hé... je hebt intussen lekker afgeschreven
                          Ja maar als je verkoopt kan je nog steeds minder vangen dan degenen die die 21% niet moeten bijtellen, of die bij aankoop al de helft van de BTW hebben gerecupereerd.

Comment

Ja maar als je verkoopt kan je nog steeds minder vangen dan degenen die die 21% niet moeten bijtellen, of die bij aankoop al de helft van de BTW hebben gerecupereerd.
                            Klopt!... maar ik wou hem gewoon wijzen op het geval waar het het meest pijn doet.

M'n eerste VR6 was geen BTW wagen, de Z3//MC ook ni, de 996RS ook ni.... voor sommige wagens is er ni veel keus
                            Porsche 996 GT3 RS
                            Porsche 964 RS
                            BMW ///M3 e30
                            Mercedes c250 CDI AMG
                            www.flamebox.be

Comment

Ik zou zowieso ook voor een BTW wagen gaan. Zoniet verlies je 50% van de BTW bij aanschaf zowieso. Of de wagen die je het oog hebt moet echt een koopje zijn uiteraard. Voor de rest maakt het allemaal niet zoveel uit eigenlijk; behalve die 10,5% op de totaalwaarde en die kan natuurlijk wel oplopen. En zoals reeds aangehaald zal je die 10,5% extra ook in je afschrijving moeten opnemen wanneer je de wagen op het eind van de rit verkoopt.

Ik weet anders een mooie btw wagen te koop staan
                              Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                                M'n eerste VR6 was geen BTW wagen, de Z3//MC ook ni, de 996RS ook ni.... voor sommige wagens is er ni veel keus

Feit, maar het omgekeerde is evenzeer waar. Een recente Porsche proberen te verkopen als niet-btw-wagen is een pak lastiger bv.

Comment

@ICM:Laten we het wel legaal houden for the record
                                  Juist. Vergeten dat dragon waarschijnlijk niets moet weten van zwart geld.
                                  My bad!

Feit, maar het omgekeerde is evenzeer waar. Een recente Porsche proberen te verkopen als niet-btw-wagen is een pak lastiger bv.
                                  Yep, de markt van particulieren met dergelijke wagenbudgetten is kleiner dan die van ondernemingen aller aard.

Comment

agree!
                                    Porsche 996 GT3 RS
                                    Porsche 964 RS
                                    BMW ///M3 e30
                                    Mercedes c250 CDI AMG
                                    www.flamebox.be

Comment

Dat is het hem, weet er eentje staan naar men zin maar is geen btw-wagen+ ze geven niet genoeg voor men M5

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                      Juist. Vergeten dat dragon waarschijnlijk niets moet weten van zwart geld.
                                      My bad!

Yep, de markt van particulieren met dergelijke wagenbudgetten is kleiner dan die van ondernemingen aller aard.
                                      Idd alles is hier officieel
                                      2014 Bmw 118d Estorill //M
                                      2000 Bmw 320d
                                      2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                                      2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                                      https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                                      Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                                      Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

je kan hem na x aantal jaren natuurlijk altijd aan uzelf verkopen aan een gunstige prijs (met btw) en dan later verkoop jij prive zonder btw

Comment

Working...
                                        X