Ik wens over te gaan tot de aankoop van een tweedehands wagen maar ik heb er geen idee van hoeveel km een goed onderhouden benzine motor meegaat. Ik heb horen zeggen dat dit voor een diesel motor een pak hoger ligt dan voor een benzine motor, maar kan iemand hier een cijfer opplakken?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel km kan men zonder zorgen rijden met een benzine wagen?
Collapse
X
-
-
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DiegoD Bekijk Berichtenhoeveel km een goed onderhouden benzine motor meegaat?
Comment
-
met wat geluk en natuurlijk ook wat inspanning (koud niet te hevig doen,deftig oh,....) draait een benzine motor 500 000km zonder revisie. Natuurlijk mischien wel eens een lekje hier een daar laten herstellen,een koppakking evt laten vervangen,.....maar het drijfwerk kan dat aan. Natuurlijk zal een oudere (jaren 90) motor dat beter doen dan een modern blokje ala TSI ofzo héBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenEen goed onderhouden benzinemotor kan min. 300.000km en meer aan. Da's wel alleen het geval voor standaard atmosferische motoren. Zit er een turbo of compressor op dan is dat wsl minder.
Die van mij heeft namelijk een Kompressor, heeft dat zo'n negatieve invloed op de motor?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenNatuurlijk zal een oudere (jaren 90) motor dat beter doen dan een modern blokje ala TSI ofzo hé
ik hoorde dat destijds ook van onze Audi A6 van begin jaren '90
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichtengemiddeld een 450-500km per naftbak. groeten.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtenwat is eigenlijk de reden hier achter?
ik hoorde dat destijds ook van onze Audi A6 van begin jaren '90
Ik dacht daardoor niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RazorBlade Bekijk BerichtenOmdat de oudere motoren max. 4000 toeren per minuut hadden de nieuwe motoren kan je doortrekken tot 5000-6000 toeren per minuut
For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenMijn wagens in jaren '80 en '90 gingen ook tot 6000 toeren en hoger.
Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
hoeveel km een bepaalde motor aankan hangt van veel factoren af, 1 belangrijke daarvan is hoeveel toeren per min. het blok gemiddelt heeft gedraaid, daarom ook dat een dieselmotor over het algemeen langer meegaat dan een benzine, maar ook de rijstijl heeft natuurlijk een grote invloed, korter of lange riten zijn zeker van groot belang
al de tijd dat een motor draaid of rijdt met choke is zuivere slijtage, het te rijk mensel door gevolg van de choke verbrand namelijk niet helemaal en de overgebleven koolmonoxide vernietegd de oliefilm, waardoor er dus enorme slijtage bestaat, dus als je alle dagen de kinderen naar school doet en boodschappen in de stadt, op die manier zal je na 10 jaar nog geen 100.000 km hebben, maar zal je meer slijtage hebben dan wanneer je de auto smorgens start en vervolgens pakweg 50 KM naar je werk rijdt en s'avonds terug, dat elke
dag + nog wat weekend verplaatsingen en dan heb je na een paar jaar al meer dan 100.000 km, maar indien dezelfde motor en hetzelde onderhouden zal deze wel minder slijtage vertonen
er zijn nog oneindig veel parameters, zoals de kwaliteit van de gebruikte materialen, de kwalitiet van de gebruikte smeermiddellen, de omgeving waarin de wagen zich bevindt
het onderhoud algemeen enz... oneindig veel, onmoggelijk om die allemaal hier uit te leggen, laat staan die beginnen na te gaan, maar er zijn gelukkig een paar eenvoudige middeltjes om na te gaan of een motor versleten of bijna versleten is
bij draaiende motor op nullast en op stationair toerental voorzichtig de vuldop van de olie loshalen, je hand erboven houden, er mag zeker bij stationair draaien geen overduidelijke druk zijn en er mag al helemaal geen olie op je hand een paar centimeters boven de vulopening, terecht zijn gekomen(een paar kleine spatjes kan)
dezelfde test doe je nog maals maar nu met de dop van de koelvloeistof, en daar mogen geen luchtbelletjes uit ontsnappen, ook niet wanneer er gas gegeven wordt, dat zou er namelijk op wijzen dat de koppakking kapot is
er mag geen blauwe rook uit de uilaat komen, ook als je plots gas geeft niet, en het uitlaateinde, mag niet vettig staan
en voor de rest eens met de wagen rijden, die moet voldoende krachtig zijn overeenkomstig met de sterkte van de motor, eigenlijk zou iemand er moeten mee rijden die de motorisatie daarvan gewoon is
zonder dank, en met vriendelijke groeten, Ozzy
N.B. meneer van god los, zoals je ziet hebben sommige mensen er geen enkel probleem mee een ander te helpen, en dat zonder 85.00 euro er voor te vragen, weet je hoe dat komt, omdat de meeste advokaten omhooggevallen pretentieuse dikke nekken zijn die denken dat de kennis dat zij hebben zo speciaal is dat ze er grof geld moeten voor hebben voor ze die meedelen aan anderen, ook al blijkt achteraf meestal dat hetgeen ze dan tegen grofve betaling meegedeelt hebben een hoop gelul is wat van geen waarde is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ozzy Bekijk BerichtenN.B. meneer van god los, zoals je ziet hebben sommige mensen er geen enkel probleem mee een ander te helpen, en dat zonder 85.00 euro er voor te vragen, weet je hoe dat komt, omdat de meeste advokaten omhooggevallen pretentieuse dikke nekken zijn die denken dat de kennis dat zij hebben zo speciaal is dat ze er grof geld moeten voor hebben voor ze die meedelen aan anderen, ook al blijkt achteraf meestal dat hetgeen ze dan tegen grofve betaling meegedeelt hebben een hoop gelul is wat van geen waarde is
Comment
-
Er zijn ook andere leestekens dan een komma Ozzy. Graag wil ik ook het gebruik van Hoofdletters op de daarvoor voorziene plaatsen aanmoedigen.
Groetjes.
Comment
-
ozzy,
zowel van god los als de anderen kennen ondertussen uw mening over onze Vlaamse advocatuur. Iedereen heeft recht op zijn mening, maar laat het hierbij in deze tread of andere die er niks mee te maken hebben. Het heeft geen zin om hier opnieuw de polemiek te starten of uit te lokken, het doet niets ter zake.
En er zijn hier mensen van allerlei slag die anderen willen helpen, zelfs advocaten....alleen doen ze het stil en ongedwongen zonder al te veel poespas rond te maken.
Je zal me enkel schoonmaakwerk bezorgen tijdens mijn vakantie
Comment
Comment