Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zweten Van Transmissie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Hoe kan je voelen of testen dat een koppeling op z'n einde loopt?

    Comment


    • #22
      als je de koppelingspedaal ver kan laten opkomen zonder dat de motor aanpakt.
      wimoptiek.be op

      Comment


      • #23
        Bestaan er dan geen deodorants om dit op te lossen?
        1991 BMW E30 318is

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          als je de koppelingspedaal ver kan laten opkomen zonder dat de motor aanpakt.
          Dat telt niet altijd

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
            Dat telt niet altijd
            wat nog?
            bij de kever was dat merkbaar doordat je de pedaal bijna helemaal kon laten komen zonder dat hij vooruit ging. zijn er nog truckjes?
            wimoptiek.be op

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
              wat nog?
              bij de kever was dat merkbaar doordat je de pedaal bijna helemaal kon laten komen zonder dat hij vooruit ging. zijn er nog truckjes?
              Ik vind gewoon al die trucjes serieus zever (mijn mening)

              De koppeling van Sega z'n M3 is net vervangen geweest. 1ste en achteruit waren lastig om in te raken...voor de rest pakte die zeer goed, heeft maar enkele keren eens geslipt (bij sportief rijden)...

              Als je die koppeling 1cm los liet pakte die al, nu zit de nieuwe koppeling erin...laat je de pedaal 1cm los pakt die weer. Dus dat regeltje van waar hij juist pakt klopt niet

              Comment


              • #27
                Asl afhankelijk van de wagen hè mannen. Ik weet dat dat bij Saab wel zo is. Zal van het systeem afhangen dat ze gebruiken zeker? Hydraulisch en zelfregelend en wat is het allemaal, ken daar zelf ook niks van
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                  Ik vind gewoon al die trucjes serieus zever (mijn mening)

                  De koppeling van Sega z'n M3 is net vervangen geweest. 1ste en achteruit waren lastig om in te raken...voor de rest pakte die zeer goed, heeft maar enkele keren eens geslipt (bij sportief rijden)...

                  Als je die koppeling 1cm los liet pakte die al, nu zit de nieuwe koppeling erin...laat je de pedaal 1cm los pakt die weer. Dus dat regeltje van waar hij juist pakt klopt niet
                  zou dat niet eerder door regeling van de versnellingen ofzo zijn?
                  want zie niet in wat een drukgroep beter gaat zijn op enkele versnellingen.

                  allez 't is een gedacht hé. maar moeilijk in vitesse raken lijkt me eerder iets met de tandwielen dan de koppeling.
                  wimoptiek.be op

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                    zou dat niet eerder door regeling van de versnellingen ofzo zijn?
                    want zie niet in wat een drukgroep beter gaat zijn op enkele versnellingen.

                    allez 't is een gedacht hé. maar moeilijk in vitesse raken lijkt me eerder iets met de tandwielen dan de koppeling.
                    Als je drukgroep niet meer goed is, zal je moeilijker je versnellingen kunnen selecteren hé.

                    Toen ik mijn 200 Turbo kocht kon ik die enkel starten in neutraal... de drukgroep was op 337.000km immers zodanig (schuin) versleten dat er bij draaiende motor niet meer in versnelling kon geschakeld worden

                    nieuwe drukgroep + druklager was de oplossing. Versnellingsbak had daar niets mee te maken, die was perfect.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      zou dat niet eerder door regeling van de versnellingen ofzo zijn?
                      want zie niet in wat een drukgroep beter gaat zijn op enkele versnellingen.

                      allez 't is een gedacht hé. maar moeilijk in vitesse raken lijkt me eerder iets met de tandwielen dan de koppeling.
                      Had wel degelijk met koppeling en drukgroep te maken. Nu schakelt die perfect
                      Ik heb de koppelingsplaat gezien...die was goed afgesleten

                      Comment


                      • #31
                        weeral bijgeleerd.
                        wimoptiek.be op

                        Comment

                        Working...
                        X