Hoe kan je voelen of testen dat een koppeling op z'n einde loopt?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zweten Van Transmissie
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenals je de koppelingspedaal ver kan laten opkomen zonder dat de motor aanpakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenDat telt niet altijd
bij de kever was dat merkbaar doordat je de pedaal bijna helemaal kon laten komen zonder dat hij vooruit ging. zijn er nog truckjes?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenwat nog?
bij de kever was dat merkbaar doordat je de pedaal bijna helemaal kon laten komen zonder dat hij vooruit ging. zijn er nog truckjes?
De koppeling van Sega z'n M3 is net vervangen geweest. 1ste en achteruit waren lastig om in te raken...voor de rest pakte die zeer goed, heeft maar enkele keren eens geslipt (bij sportief rijden)...
Als je die koppeling 1cm los liet pakte die al, nu zit de nieuwe koppeling erin...laat je de pedaal 1cm los pakt die weer. Dus dat regeltje van waar hij juist pakt klopt niet
Comment
-
Asl afhankelijk van de wagen hè mannen. Ik weet dat dat bij Saab wel zo is. Zal van het systeem afhangen dat ze gebruiken zeker? Hydraulisch en zelfregelend en wat is het allemaal, ken daar zelf ook niks van2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenIk vind gewoon al die trucjes serieus zever (mijn mening)
De koppeling van Sega z'n M3 is net vervangen geweest. 1ste en achteruit waren lastig om in te raken...voor de rest pakte die zeer goed, heeft maar enkele keren eens geslipt (bij sportief rijden)...
Als je die koppeling 1cm los liet pakte die al, nu zit de nieuwe koppeling erin...laat je de pedaal 1cm los pakt die weer. Dus dat regeltje van waar hij juist pakt klopt niet
want zie niet in wat een drukgroep beter gaat zijn op enkele versnellingen.
allez 't is een gedacht hé. maar moeilijk in vitesse raken lijkt me eerder iets met de tandwielen dan de koppeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenzou dat niet eerder door regeling van de versnellingen ofzo zijn?
allez 't is een gedacht hé. maar moeilijk in vitesse raken lijkt me eerder iets met de tandwielen dan de koppeling.
Toen ik mijn 200 Turbo kocht kon ik die enkel starten in neutraal... de drukgroep was op 337.000km immers zodanig (schuin) versleten dat er bij draaiende motor niet meer in versnelling kon geschakeld worden
nieuwe drukgroep + druklager was de oplossing. Versnellingsbak had daar niets mee te maken, die was perfect.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenzou dat niet eerder door regeling van de versnellingen ofzo zijn?
Ik heb de koppelingsplaat gezien...die was goed afgesleten
Comment
Comment