Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A3 Sportback

Hallo, ik denk eraan om mij een audi A3 sportback te bestellen, heb al een voorlopige offerte laten maken en ik zou het volgende nemen:

1.9 TDI 105PK
    fantoomzwart
    pack klima
    GPS + DVD
    xenon
    mistlichten
    alu inlegplaatjes
    zonder kentekens

Nu is mijn vraag , ik had bij die offerte ambiente genomen maar wat zouden jullie nemen, ambiente of ambition? En iemand ervaring met de GPS, werkt die voortreffelijk en makkelijk te bedienen?
    Last edited by ; 02/02/2009, 21:34.

Hangt er vanaf wat je wilt. Basisprijs is quasi dezelfde maar bij de Ambition heb je bvb sportzetels, sportvering en 17" velgen. De Ambiente heeft die dingen niet maar voor dezelfde prijs zijn er andere dingen inbegrepen.

Comment

wel laat ons zeggen dat bij de ambition de mistlichten en sportvering mij aanspreken maar ben dan wel nie echt overtuigd van de velgen van de ambition en budget voor andere velgen is er niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
        Hangt er vanaf wat je wilt. Basisprijs is quasi dezelfde maar bij de Ambition heb je bvb sportzetels, sportvering en 17" velgen. De Ambiente heeft die dingen niet maar voor dezelfde prijs zijn er andere dingen inbegrepen.
        Bij de ambition zijn ook reeds de mistlichten en alu-inleg inbegrepen.

Comment

je kan natuurlijk ook eens naar andere merken kijken hé

voor de prijs van een a3 heb je een grotere wagen met alle mogelijke opties en dan heb je nog budget over ook nog!

Comment

ja weet ik maar ik spreek al paar jaar over audi , kben gewoon fan van audi en wil nu eindelijk wel eens een A3 hebben

alu inleg maakt nie uit hoor want is 0 euro , juist die mistlichten maar die komen nu ook maar op 200 euro , laat ons zeggen bij de configuratie dat ambition dan 100 euro goedkoper is dan de ambiente want bij ambiente neem ik zeker mistlichten bij en eventueel die sportvering.

Comment

Ben ook aan het overwegen voor een A3 , weet niet wat u budget is maar jij vergelijkt 2 modellen (Ambiente en Ambition). Verglijk dit eens met een S-line?
              Als je een S-line neemt zijn sommige opties goedkoper en is deze al meer uitgerust standaard.

De A3 die ik op het oog heb is:

A3 Sportback 1.9TDi (ne witte )
              - Xenons
              - Leder/Alcantara met grijze stiksels
              - antidiefstalmoeren
              - Hill hold
              - Cruise controle
              - 7 Dubbele spaaks Titanium
              - Radio concert
              - parkeersensoren voorraan + achteraan
              - Bandenspanningscontrole
              - Buitenspiegels electrisch inklapbaar

Wel dan kom ik op een prijs uit die niet veel hoger is als een Ambition.
              Het merendeel dat je aan een S-line hebt is in mijn ogen enorm als je de meerprijs maar ziet.
              Aan u de keuze uiteraard.

Wat wel een feit is dat een A3 een dure wagen is, maar ze zijn zo knap

Op 1 ding volg ik je volledig -> fan van audi
              BMW 118D E87 M-pack

Comment

klopt inderdaad dat je niet veel meer uitkomt , het is zo een 1600 euro duurder maar net iets boven mijn budget

kzie net dat bij ambiente regensensor en cruise control standaard is??? Zo ja dan word het ambiente
                Last edited by ; 03/02/2009, 17:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                  klopt inderdaad dat je niet veel meer uitkomt , het is zo een 1600 euro duurder maar net iets boven mijn budget

kzie net dat bij ambiente regensensor en cruise control standaard is??? Zo ja dan word het ambiente
                  Zal zoiezo een knappe A3 worden.
                  Wanneer ga je bestellen?
                  BMW 118D E87 M-pack

Comment

deze week normaal gezien

uwe A3 zal ook mooi zijn, wanneer ga jij bestellen?
                    Last edited by ; 03/02/2009, 17:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andy1980 Bekijk Berichten
                      deze week normaal gezien

uwe A3 zal ook mooi zijn, wanneer ga jij bestellen?
                      Nog geen idee van.
                      Deze week eerst verzekering van huidige betalen. In maart gaan skieen. en juist reis naar Turkije betaald... Binnekort....
                      BMW 118D E87 M-pack

Comment

groot gelijk

Comment

Ambiente standaard meer dan Ambition:
                          Automatische koplampen
                          Coming leaving-home functie
                          Opbergmodule
                          Achteruitkijkspiegel met automatische dag/nacht positie (bij Ambition: manuele dag/nacht positie)
                          Cruise-control (bij Ambition: inbegrepen bij clima-pack)
                          Verlichte make-up spiegeltjes bij zonnekleppen (bij Ambition: niet verlicht)
                          Alu-inleg (geen meerkost)

Ambition standaard meer dan Ambiente:
                          Sportstuur met airbag in geperforeerd leder (bij Ambiente: gewoon, vermoedelijk 4-spakig, single-frame stuur)
                          Manueel neerklapbaar zonnescherm op hoedenplank (bij Ambiente: zonder zonnescherm)
                          Verlaagde sportvering (-15mm)
                          Mistlichten
                          Bandenmaat 17" (bij Ambiente: 16")
                          Boordcomputer (bij Ambiente: inbegrepen bij clima-pack)
                          Sportzetels
                          Last edited by ; 04/02/2009, 11:00.

Comment

Jammer dat de nieuwe 2.0CR 110 pk nog niet beschikbaar is in de A3. De laatste 1.9 TDI BXE 105 pk maken veel lawaai. Hij mist ook een zesbak waardoor hij niet zo zuinig is en erg lawaaierig wordt > 120 km/h.
                            Is de 1.4 TSI geen optie?

Comment

Wij hebben een Ambiente met GPS+ navigatie en nog wat prullen.

Daar is niks op aan te merken buiten dat het mega veel geld kost voor wat het is. Particulier kocht ik mij wel iets anders.

De GPS is niet slecht maar voor die prijs toch ook niet echt wat je zou verwachten. De boordcomputer moet je via een klein knopje op de hendel van de ruitenwisser bedienen en de info wordt weergegeven op een klein schermpje tussen de teller. Dat hoort voor mij bij een hedendaags systeem geintegreerd te zijn met de GPS zodat die info op het grote scherm kan komen en eenvoudig bedient kan worden. Mijn Astra kon dat wel en dat was toch wel een pak goedkoper. Net zo voor verlichte make-up spiegels en dergelijke, dat vind je tegenwoordig ook wel in veel minder dure wagens, dus niks om hoog mee op te lopen in mijn ogen. De vin van de GPS is ook niet in koetswerkkleur wat ook serieus kan vloeken ... en dan is er die prijs natuurlijk.

Kortom je moet echt wel heel hard een Audi willen om particulier zoveel centen uit te geven in mijn ogen. Wat in het voordeel is voor jou is natuurlijk de vrij hoge restwaarde, aangezien je blijkbaar graag van wagen verandert, al is dat in het huidige klimaat ook geen garantie meer.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FR2007 Bekijk Berichten
                                Jammer dat de nieuwe 2.0CR 110 pk nog niet beschikbaar is in de A3. De laatste 1.9 TDI BXE 105 pk maken veel lawaai. Hij mist ook een zesbak waardoor hij niet zo zuinig is en erg lawaaierig wordt > 120 km/h.
                                Is de 1.4 TSI geen optie?
                                De 2.0CRTDI 110pk heeft ook geen 6bak eh, alleen in DSG zijn het 6 versnellingen. Ivm die zesbak, veeeeel zuiniger gaat die ook niet zijn. Daar zijn de 6 versnellingen gewoon verdeeld over anders 5 versnellingen, tzal geen 150 toeren verschillen.
                                BMW 118D E87 M-pack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Wij hebben een Ambiente met GPS+ navigatie en nog wat prullen.

Daar is niks op aan te merken buiten dat het mega veel geld kost voor wat het is. Particulier kocht ik mij wel iets anders.

De GPS is niet slecht maar voor die prijs toch ook niet echt wat je zou verwachten. De boordcomputer moet je via een klein knopje op de hendel van de ruitenwisser bedienen en de info wordt weergegeven op een klein schermpje tussen de teller. Dat hoort voor mij bij een hedendaags systeem geintegreerd te zijn met de GPS zodat die info op het grote scherm kan komen en eenvoudig bedient kan worden. Mijn Astra kon dat wel en dat was toch wel een pak goedkoper. Net zo voor verlichte make-up spiegels en dergelijke, dat vind je tegenwoordig ook wel in veel minder dure wagens, dus niks om hoog mee op te lopen in mijn ogen. De vin van de GPS is ook niet in koetswerkkleur wat ook serieus kan vloeken ... en dan is er die prijs natuurlijk.

Kortom je moet echt wel heel hard een Audi willen om particulier zoveel centen uit te geven in mijn ogen. Wat in het voordeel is voor jou is natuurlijk de vrij hoge restwaarde, aangezien je blijkbaar graag van wagen verandert, al is dat in het huidige klimaat ook geen garantie meer.

kzou geen volle pot geven voor diene gps maar is nu met de salonvoorwaarden dat ik de gps kan kopen aan 500 euro

Comment

Kost de GPS met het salon maar 500 euro?? Dan zou ik hem zo kopen, ik heb de mijne achteraf laten steken en kwam ongeveer op een 1000 euro uit qua prijs dan (gekocht via Kapaza, installatie bij Audi dealer). En ik heb die mottige vin niet op mijn dak

De boordcomputer vind ik eigenlijk best handig waar ie nu is, hoeft voor mij niet via de GPS te gebeuren. Hendeltje is vlot bedienbaar, dus zie het probleem niet.

En een Audi is prijzig, dat klopt. Maar het is dan wel een Audi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      En een Audi is prijzig, dat klopt. Maar het is dan wel een Audi
                                      Voila als je die spirit hebt moet je kopen
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Voila als je die spirit hebt moet je kopen
                                        Dat is zo idd. Zolang je er jezelf niet zwaar voor in de schulden moet steken. Prijs - kwaliteit gezien ga je bij andere merken beter zijn.

Comment

Working...
                                        X