Hallo allemaal,
Ik heb zojuist mijn jawoord gegeven voor een Volvo 242 DL uit 1979. Auto verkeert werkelijk in topstaat en hoewel ik verknocht ben aan volvo 240 stationwagens, kon ik ditmaal niet om de verleiding heen om deze sedan te kopen
Maar ik zit nog met een paar vraagjes. De verkoper doet een leuke som van de prijs af, als ik zélf de auto laat keuren. Maar hoe zit dat dan met de tweedehandskeuring? Moet ik als nieuwe eigenaar dan zelf nog een tweedehandskeuring laten doen, of kan ik 'm gewoon rechtstreeks voor een normale keuring voorrijden??
En met welke platen? Ik had ergens gelezen dat auto's ouder dan 25 jaar evt wél nog met platen van een andere, eigen auto mochten voorgereden worden. Dit als tegemoetkoming aan de soms specifieke situaties bij oldtimers. Maar ik vind hierover niets terug? Of kan dat alleen als je de auto laat keuren als oldtimer? (is overigens niet de bedoeling, hij moet voor dagelijks verkeer worden ingeschreven)
In het andere geval moet ik aan een garagist vragen dat hij met Z(Z)-platen mijn wagen naar de keuring brengt, zeker? Iemand een idee wat dat moet kosten? Valt dat zomaar aan elke garagist te vragen?

Overstelp mij met wijs advies, o nobel forumvolk!
Ik heb zojuist mijn jawoord gegeven voor een Volvo 242 DL uit 1979. Auto verkeert werkelijk in topstaat en hoewel ik verknocht ben aan volvo 240 stationwagens, kon ik ditmaal niet om de verleiding heen om deze sedan te kopen

Maar ik zit nog met een paar vraagjes. De verkoper doet een leuke som van de prijs af, als ik zélf de auto laat keuren. Maar hoe zit dat dan met de tweedehandskeuring? Moet ik als nieuwe eigenaar dan zelf nog een tweedehandskeuring laten doen, of kan ik 'm gewoon rechtstreeks voor een normale keuring voorrijden??
En met welke platen? Ik had ergens gelezen dat auto's ouder dan 25 jaar evt wél nog met platen van een andere, eigen auto mochten voorgereden worden. Dit als tegemoetkoming aan de soms specifieke situaties bij oldtimers. Maar ik vind hierover niets terug? Of kan dat alleen als je de auto laat keuren als oldtimer? (is overigens niet de bedoeling, hij moet voor dagelijks verkeer worden ingeschreven)
In het andere geval moet ik aan een garagist vragen dat hij met Z(Z)-platen mijn wagen naar de keuring brengt, zeker? Iemand een idee wat dat moet kosten? Valt dat zomaar aan elke garagist te vragen?


Overstelp mij met wijs advies, o nobel forumvolk!

Comment