Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste zithouding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste zithouding

Wie heeft er ervaring met het verschil in zithouding tussen een Berline, SUV of een monovolume. Heb last in de onderrug bij lange ritten en heb mij laten wijsmaken dat een SUV of Monovolume een oplossing kan bieden.
    Wie onder jullie heeft hier ervaring mee?

Als er een merk is dat bekend staat om zijn goede en comfortabele zetels is het Volvo wel.

Comment

Monovolume zéker niet!
      Je moet je voet vaak wat meer in een geplooide houding houden, omdat je hoger zit, waardoor je daar pijn kan krijgen op lange afstanden. Het is imo uiterst oncomfortabel.

Ivm je onderrug: veel hangt natuurlijk af van je zetel en hoe je die instelt. Als ik mijn zetel een beetje te recht zet of een beetje teveel laat overhellen heb ik direct pijn in de onderrug. Verder hebben verschillende merken een ander zitcomfort. Ik heb het liefst zetels die je in zoveel mogelijk richtingen kan instellen.
      Zo heb ik bij onze mazda al vlugger last van m'n onderrug dan in de sportzetels van een BMW.

Comment

Welke volvo zou ik dan moeten aankopen?

Comment

Rij momenteel met BMW 525 D, echter met gewone zetels.
          Mijn idee van SUV of Monovolume komt doordat in deze voertuigen je zitvlak hoger zit dan de knieën waardoor dit beter zou zijn.

Comment

De gewone zetels van BMW staan inderdaad bekend als bijna een plank te zijn.
            Ik heb vlug last van pijn in de onderrug, maar heb in een trip naar Genève en terug geen last gehad van m'n rug in de sportzetels van een BMW 1, echt zalig zitten die!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svb Bekijk Berichten
              Welke volvo zou ik dan moeten aankopen?

Ik ken uw budget niet, maar een S60 of S80 heeft zéér goede zetels. 2de hands zijn ze goedkoper dan een vergelijkbare Audi, BMW of Mercedes.

Comment

Ik twijfel voor mijn volgende aankoop tussen terug een BMW 5, BMW X5, Mercedes E , Mercedes Ml of Audi Q5. Ik zal er op je aangeven ook de volvo S80 en XC60 testeten.
                Thx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Ik ken uw budget niet, maar een S60 of S80 heeft zéér goede zetels. 2de hands zijn ze goedkoper dan een vergelijkbare Audi, BMW of Mercedes.
                  Heb 4 jaar met een V70 rondgereden, standaard zetel, De beste. Ik heb al Audi, MB, BMW gehad en met een duidelijke straat voorsprong wint de V70.
                  Ga ze gerust eens bij een dealer uitproberen.
                  Mijn klassement:

1: Volvo
                  2: BMW - MB
                  3-->99: alle andere
                  100: Audi

De gewone zetels van Audi vindt ik gewoon rotslecht. Altijd rugpijn. de dag dat ik naar Volvo gegaan ben was het gewoon gedaan met de rugpijn. Eerlijkheidshalve : ik heb gehoord dat de Audi sportzetels een stuk beter zouden zijn. Nooit geprobeerd en eerst zien en dan geloven.

Comment

Wat is volgens jullie het beste, een sportzetel of een comfort zetel?
                    Bij BMW en Mercedes hebben ze speciale comfortzetels met actieve bewegingen van de zetels. Heeft dit enig nut?

Comment

Comfortzetels zullen altijd nog een stukje beter zitten.
                      Meestal zijn er gewoonweg meer instelmogelijkheden voor je zetel.
                      Bij Mercedes weet ik het niet zo, maar bij BMW kan je actieve comfortzetels nemen. Deze passen de helling van het zitvlak miniem aan om de zoveel tijd, om je rugwervels actief te laten werken, zodat ze geen pijn kunnen veroorzaken.

Comment

kinesist van mijne pa zegt da er 2 merken zijn voor rugleiders: Volvo en Saab.
                        ff stond hier ne nieuwe s40 als aanloopwagen voor de nieuwste 9-3, volvo zat wel goe maar 9-3 is wel pakke beter
                        2003 Saab 9-5 TiD Hirsched & aeronized
                        1998 Saab 9-3 TiD (sold)
                        1993 Saab 900i aero (sold)

Comment

Is uwe pa ook een rug lijder?

Comment

Koop een Saab of Volvo
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                              Heb 4 jaar met een V70 rondgereden, standaard zetel, De beste. Ik heb al Audi, MB, BMW gehad en met een duidelijke straat voorsprong wint de V70.
                              Ga ze gerust eens bij een dealer uitproberen.
                              Mijn klassement:

1: Volvo
                              2: BMW - MB
                              3-->99: alle andere
                              100: Audi

De gewone zetels van Audi vindt ik gewoon rotslecht. Altijd rugpijn. de dag dat ik naar Volvo gegaan ben was het gewoon gedaan met de rugpijn. Eerlijkheidshalve : ik heb gehoord dat de Audi sportzetels een stuk beter zouden zijn. Nooit geprobeerd en eerst zien en dan geloven.
                              Amaai dan moet ik wel een heel goede rug hebben, als die standaard zetels van Audi zo slecht zijn!
                              Ben zo bv twee keer met de A4 (het vorig model, met standaard zetels) aan 1 stuk door (juist uitstappen om te tanken) naar Kroatië gereden en geen grammetje pijn of last bij aankomst. Nog goed fit zelfs (red bull en koffie zijn dan wel je beste vrienden).
                              De sportzetels van Audi (die ik nu heb) zitten wel nog een stuk lekkerder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svb Bekijk Berichten
                                Wie heeft er ervaring met het verschil in zithouding tussen een Berline, SUV of een monovolume. Heb last in de onderrug bij lange ritten en heb mij laten wijsmaken dat een SUV of Monovolume een oplossing kan bieden.
                                Wie onder jullie heeft hier ervaring mee?
                                Mijn collega heeft net dezelfde ervaring. Rijdt met audi A4 en een Caddy 3 voor de zaak.
                                Voor lange ritten neemt hij liever de Caddy ( ondanks kabaal en gerammel ), juist omdat
                                z'n knieën dan lager zitten dan z'n bekken. Hij vindt dat veel relaxer voor z'n onderrug.

Anderen heben dan juist wel miserie met dergelijke houding.
                                't Is dus echt persoonsgebonden hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  Mijn collega heeft net dezelfde ervaring. Rijdt met audi A4 en een Caddy 3 voor de zaak.
                                  Voor lange ritten neemt hij liever de Caddy ( ondanks kabaal en gerammel ), juist omdat
                                  z'n knieën dan lager zitten dan z'n bekken. Hij vindt dat veel relaxer voor z'n onderrug.

Anderen heben dan juist wel miserie met dergelijke houding.
                                  't Is dus echt persoonsgebonden hé.
                                  veel hangt af van de afstelling van de zetel ook he, ik vind het bv belangerijk dat de bovenbenen volledig gesteund zijn maw dat de zitting kan verlengd worden en dat de helling van de zitting kan aangepast worden.

Comment

Ben tevreden van mijn amerikaanse zetel maar ben nog beetje jonger he

Qua zithouding in't algemeen zou ik toch eerder richting SUV:4X4 aanraden...
                                    M'n vroegere nissan patrol zat veeeel beter dan m'n vrouw hare MX5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                      Ben tevreden van mijn amerikaanse zetel maar ben nog beetje jonger he

Qua zithouding in't algemeen zou ik toch eerder richting SUV:4X4 aanraden...
                                      M'n vroegere nissan patrol zat veeeel beter dan m'n vrouw hare MX5.
                                      niet alleen de zithouding is goed bij dat soort voertuigen, ook de instap is belangrijk voor ruglijders. het is ook het enige waar die lompe dingen goed voor zijn.

Comment

Je kan niet zeggen een monovolume heeft een betere zithouding dan een berline. Daarvoor zijn er te grote verschillen tussen merken en modellen.

Zoek je in alle geval een auto met een wat hoger dak zodat je rechter kan zitten zonder het schuifdak te moeten openen. Het is ook beter als je zetel een beetje hoger staat dan in een doorsnee wagen.

Ik heb famillie die dikwijls last hebben van hun rug en die hebben niet zoveel last om te zitten, maar wel om in te stappen. Is het ook zo bij jou?