Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kun je eventueel tegengaan door dat meteen in het begin zwart te spuiten zodat er zich geen roest op kan vormen, maar 'k vrees dat dat na verloop van tijd dan blaasjes gaat geven van de roest.
En ik mag hopen dat een 135i strakker stuurt dan een Z3. Maar vergeleken met een Z4 is een 135i een sportief afgeveerde drie-reeks .
Mijn Z3 stuurt in elk geval zwaarder, als het dat is wat je bedoelt. Ik veronderstel dat dit te maken heeft met het groter gewicht dat op de voortrein ligt. Als dat dan precieser is, is nog maar de vraag. Hoe de Z4 stuurt weet ik niet. Dat zal allicht ook verschillen met de Z3.
Kun je eventueel tegengaan door dat meteen in het begin zwart te spuiten zodat er zich geen roest op kan vormen, maar 'k vrees dat dat na verloop van tijd dan blaasjes gaat geven van de roest.
Ik "vermoed" dat de geperforeerde Performance schijven van aluminium zijn en dus die roestvorming niet kunnen hebben. Ik heb die roestaanslag trouwen ook op mijn Z3.
Mijn Z3 stuurt in elk geval zwaarder, als het dat is wat je bedoelt. Ik veronderstel dat dit te maken heeft met het groter gewicht dat op de voortrein ligt. Als dat dan precieser is, is nog maar de vraag. Hoe de Z4 stuurt weet ik niet. Dat zal allicht ook verschillen met de Z3.
De 1-reeks en Z3 schelen drie generaties van ophanging. Ik heb zelf een Z3 gereden dit jaar als vervangwagen, en wat me opviel tegenover de E90 3-reeks die ik had als daily driver, is dat de E90 vele malen beter stuurde dan de Z3. In vergelijking met de 1-reeks is de E90 een tikkeltje logger in het insturen.
De Z4 M daarentegen is heel wat stijver van chassis en ophanging, en kan ik niet vergelijken met alle andere opgenoemde wagens. De Z4 M Coupe is bovendien ook nog eens dubbel zo stijf als de roadster.
Dit weekend pas lid geworden en ik merk dat er blijkbaar enige nood was aan iemand die eindelijk eens met de allerfijnste, meest genot schenkende, prachtige wagen rondrijdt, ja, de enige echte BMW 135i dus!
Heb hem sinds mei 2008 en net iets meer dan 9.000 km, na iedere rit zet ik hem nog steeds met een grote glimlach weg.
Hij is FULL option, werkelij alles wat mogelijk was (is bij een 1 niet zoveel als bij andere BMW's) op één bewuste weglating na, de active steering die wil ik niet. Het is ook bewust een manuele bak én neen ik heb GEEN monogram achteraan. Iemand die iets van auto's kent weet wat dit is en de rest hoeft het niet te weten, daar gaat deze auto nu net over!
Comment