Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 135i Coupé ! Wie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 135i Coupé ! Wie?

Hallo iedereen,

Na wat rondneuzen op diverse forums ivm deze wagen ben ik tot de constatatie gekomen dat er in België klaarblijkelijk heel weinig rondtoeren tov bvb. de Amerikaanse markt waar men er blijkbaar gek van is. (o.a. wellicht te maken met de afwezigheid van de bewuste BIV alginder, de taks die hier echter de markt van dergelijke wagens kompleet kapot maakt).
    Ik sta nl. op het punt van er zo eentje aan te kopen en zou wel eens enkele ervaringen van lotgenoten willen kennen. Daarom mijn oproep : 135i coupé-eigenaar willen jullie hierop reageren aub ?

Groetjes,
    Pol.
    BMW M2 Coupé
    Audi S5
    Nobody is Perfect!

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk Berichten
    Hallo iedereen,

Na wat rondneuzen op diverse forums ivm deze wagen ben ik tot de constatatie gekomen dat er in België klaarblijkelijk heel weinig rondtoeren tov bvb. de Amerikaanse markt waar men er blijkbaar gek van is. (o.a. wellicht te maken met de afwezigheid van de bewuste BIV alginder, de taks die hier echter de markt van dergelijke wagens kompleet kapot maakt).
    Ik sta nl. op het punt van er zo eentje aan te kopen en zou wel eens enkele ervaringen van lotgenoten willen kennen. Daarom mijn oproep : 135i coupé-eigenaar willen jullie hierop reageren aub ?

Groetjes,
    Pol.
    In de US is dit de eerste en enige versie van de 1 serie. Daarom dat hij daar beter vertegenwoordigd is.

Mag ik even vragen hoe je de wagen zal gaan gebruiken ?
    Dagelijks gebruik ?
    Wat voor rijstijl ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      In de US is dit de eerste en enige versie van de 1 serie. Daarom dat hij daar beter vertegenwoordigd is.

Dagelijks gebruik ?
      Wat voor rijstijl ?
      Ik heb nl. nog een Z3 Coupé met 229.000km op de teller. Aangezien er momenteel bij BMW geen vervanger is van dit type en omdat ik wel ietsje meer ruimte wil en comfort was mijn oog hierop gevallen. Ik hou nl. van de 6-cylinder motoren van dit merk en tevens van nogal wat power aangezien dit al eens mijn leven heeft gered.
      Om op uw vragen te antwoorden, ik ben zinnens de wagen deels voor mijn beroep en deels privé te gebruiken, uiteraard dagelijks.
      Mijn rijstijl is de laatste tijd nogal wat rustiger geworden (boetes, er ligt er weer eentje klaar, alhoewel nu wel vrij lang geleden was) maar ik houd nietemin van een aanzienlijke reserve en een ogenblikkelijke reactie van de wagen wanneer erom gevraagd wordt.
      Ik heb bij de invoerder met een demo gereden en vond dit " dé BMW van het moment " qua motorvermogen, reactie, baanvastheid, remvermogen en niet te vergeten met vooraan het comfort van een 3-serie. Enfin je voelt ik ben er weg van...

Groetjes,
      Pol.
      BMW M2 Coupé
      Audi S5
      Nobody is Perfect!

Comment

Ik heb nl. nog een Z3 Coupé met 229.000km op de teller. Aangezien er momenteel bij BMW geen vervanger is van dit type en omdat ik wel ietsje meer ruimte wil en comfort was mijn oog hierop gevallen. Ik hou nl. van de 6-cylinder motoren van dit merk en tevens van nogal wat power aangezien dit al eens mijn leven heeft gered.
        Om op uw vragen te antwoorden, ik ben zinnens de wagen deels voor mijn beroep en deels privé te gebruiken, uiteraard dagelijks.
        Mijn rijstijl is de laatste tijd nogal wat rustiger geworden (boetes, er ligt er weer eentje klaar, alhoewel nu wel vrij lang geleden was) maar ik houd nietemin van een aanzienlijke reserve en een ogenblikkelijke reactie van de wagen wanneer erom gevraagd wordt.
        Ik heb bij de invoerder met een demo gereden en vond dit " dé BMW van het moment " qua motorvermogen, reactie, baanvastheid, remvermogen en niet te vergeten met vooraan het comfort van een 3-serie. Enfin je voelt ik ben er weg van...

Groetjes,
        Pol.
        Pol,

Als je reactie en wegligging wil ben je met een 130i nog beter af imho.

Voor mij viel de 135i wat tegen omdat hij minder als sportwagen en meer al GT aanvoelde.
        Hij is een stuk zwaarder en reageerd trager op het gas. (turbolag)
        De sound is in de 130i ook stukken beter en de sensaties stukken hoger

Als je een wagen zoekt die rechtuit snel is en als je van plan bent wat met de ECU te gaan spelen is de 135i wel iets voor jou.

Als je eerder belanghecht aan super wegligging en vinnig rijden is de 130i toch nog beter.

ik zou zeggen rij nog even met een 130i 3 deurs ! Je zou aangenaam verrast kunnen zijn

Comment

Pol,

Als je reactie en wegligging wil ben je met een 130i nog beter af imho.

ik zou zeggen rij nog even met een 130i 3 deurs ! Je zou aangenaam verrast kunnen zijn
          Zal ik proberen te doen, maar heb qua model toch een voorliefde voor de coupé.
          Hebt u een idee of de 125i coupe dan vglbaar is met de 130i 3 deurs ?

Groetjes,
          Pol.
          BMW M2 Coupé
          Audi S5
          Nobody is Perfect!

Comment

Dagelijks gebruik ?
            Wat voor rijstijl ?
            heb je niet ook een 128i in the States?

Comment

Yep! Ik zou ook voor de 130i gaan. Vind deze een tikkeltje mooier. Zeker met een m-pack en de bijhorende 18'ers. Allesinds een heel goede keuze, die 6cylinders van bmw zijn juweeltjes!
              -

Comment

jep er is een 128 (130)

Hallo iedereen,

Ik sta nl. op het punt van er zo eentje aan te.
                het ligt niet aan de overheid maar aan bmw zelf

als je 27000 euri zou vragen zoals in the us ipv 41000 hier, zouden ze hier ook meer te zien zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                  Yep! Ik zou ook voor de 130i gaan. Vind deze een tikkeltje mooier. Zeker met een m-pack en de bijhorende 18'ers. Allesinds een heel goede keuze, die 6cylinders van bmw zijn juweeltjes!
                  Aangezien ik met mijn wagens meestal nogal lang rijd verwacht ik vlugger een facelift voor de 1Reeks als de Coupé-reeks of ben ik hier mis.
                  Ik zou in elk geval een full options nemen zonder schuifdak. Over een Aut. versnellingsbak ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb tot nog toe altijd met een manuele gereden. Ik ga ervan uit dat dergelike wagens een panuele bak vragen. Ik meen ook te wezten dat men op de M's momenteel aan het experimenteren is met een bak met dubbele koppeling en 7 versnellingen zoals bij Audi's. En dit zal wellicht bij de meeste BMW's ook de toekomst worden.

Groetjes,
                  Pol.
                  BMW M2 Coupé
                  Audi S5
                  Nobody is Perfect!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    jep er is een 128 (130)

het ligt niet aan de overheid maar aan bmw zelf

als je 27000 euri zou vragen zoals in the us ipv 41000 hier, zouden ze hier ook meer te zien zijn
                    Inderdaad, dat heb ik ook opgemerkt dat de prijs daar een pak lager is. Dit hebben wij dan te danken aan de anti commerciële politiek van onze regeringen.

Groetjes,
                    Pol.
                    BMW M2 Coupé
                    Audi S5
                    Nobody is Perfect!

Comment

Aangezien ik met mijn wagens meestal nogal lang rijd verwacht ik vlugger een facelift voor de 1Reeks als de Coupé-reeks of ben ik hier mis.
                      Ik zou in elk geval een full options nemen zonder schuifdak. Over een Aut. versnellingsbak ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb tot nog toe altijd met een manuele gereden. Ik ga ervan uit dat dergelike wagens een panuele bak vragen. Ik meen ook te wezten dat men op de M's momenteel aan het experimenteren is met een bak met dubbele koppeling en 7 versnellingen zoals bij Audi's. En dit zal wellicht bij de meeste BMW's ook de toekomst worden.

Groetjes,
                      Pol.
                      Mja, de 1 reeks is inderdaad al gefacelift. Dus de coupé zal natuurlijk wel langer 'nieuw' blijven. Ik heb sinds kort ook een aut. versnellingsbak (wel een diesel maar bon). Iig, het is een plezier om mee te rijden, en dan zeker in jouw geval, aangezien er bij de 6cylinder modellen peddels achter het stuur zitten. Valt heel sportief te rijden en is heel comfortabel! (zaligheid in de file, stad)
                      Kortom, ik zou gaan voor de steptronic, al is een 6bak ook wel leuk in zo'n kar .
                      -

Comment

Inderdaad, dat heb ik ook opgemerkt dat de prijs daar een pak lager is. Dit hebben wij dan te danken aan de anti commerciële politiek van onze regeringen.

Groetjes,
                        Pol.
                        dit hebben wij te danken aan onze duitse autoleveranciers ja

maar soit

Comment

dit hebben wij te danken aan onze duitse autoleveranciers ja

maar soit
                          Daar twijfel ik sterk aan. Een exemplaar vanuit Duitsland invoeren blijkt ook goedkoper te zijn.

Groetjes,
                          Pol.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

Comment

duitsland 39000, trek er 19% tax af en je zit op 31600
                            nog steeds meer als 27000

vind het jammer dat je het op de overheid schuift, als bmw veel winst wil proberen te maken op de kap van zijn europesche klanten (wat uiteraard hun goed recht is)

Comment

duitsland 39000, trek er 19% tax af en je zit op 31600
                              nog steeds meer als 27000

vind het jammer dat je het op de overheid schuift, als bmw veel winst wil proberen te maken op de kap van zijn europesche klanten (wat uiteraard hun goed recht is)
                              Ik schuif in elk geval de BIV op de overheid. Vroeger bestond er zoiets als een hogere BTW op wagens met teveel PK's. Toen werd België veroordeeld door Europa. Men heeft er dan maar een verdoken belasting van gemaakt, de zogeheten of gehate B I V, zoals wij heden tendage zoveel andere verdoken belastingen kennen. Maar ja, de meeste goedgelovige belgen hebben dat niet door. Belastingen verlagen, ja..., dag Jan....
                              En ik weet ondertussen ook al voor wie ik de vogende keer ga kiezen. Op mijn 59 ste heb ik ook al wat gezien....

Groetjes,
                              Pol.
                              BMW M2 Coupé
                              Audi S5
                              Nobody is Perfect!

Comment

Bobo, je verliest weer je blik op het groter geheel : elke autoconstructeur prijst z'n producten in Europa duurder dan in de States (de eventuele uitzondering bevestigt de regel), en niet enkel BMW. Dat is trouwens niet enkel bij auto's zo, maar die lijn valt door te trekken in zeer veel sectoren.

Ik heb eergisteren voor 't eerst een privé ingeschreven 135i coupé gezien in de buurt hier, en dan nog voor m'n kantoor in Izegem : zwart, M Pack. Jongeman van een jaar of 30 reed ermee, denk ik. Alhoewel ik de '1 coupé in se minder mooi vind dan de 3-deurs hatch, stond ik weldegelijk met open bakkes en spannende voorbroek te kijken, en was ogenblikkelijk (gezond) jaloers.

Wat Wax-it.be zegt over het verschil 130i/135i is wel waar, maar ik vind dat hij overdrijft. De verschillen zijn er, maar ze zijn klein, zo klein dat velen (die dan weliswaar niet meteen in de markt zullen zijn voor zo'n auto, want die auto's mikken op de rasechte liefhebbers) die zelfs nauwelijks of niet zullen voelen.
                                Een 135i is nog altijd een uitermate speelse auto die no way als een GT aanvoelt, die helemaal niet veel meer op rechtdoorritjes afgestemd is. Het weggedrag is zelfs zo goed als identiek, als je ook identieke wagens test. Dat er tussen verschillende wagens onderscheid zit, is dat, zeker als dat duidelijk voelbaar is, vooral het gevolg van andere onderdelen (banden, ophanging, ...) en afstelling. En het is niet dat ik te numb ben om verschillen te voelen, 'k heb zeer gevoelige zintuigen en 'k heb ook het geluk gehad om al met enorm veel verschillende wagens te kunnen rijden, en ik neem m'n eigen auto ook mee op circuit, en daar leer je pas (op veilige manier) wat verschillen zijn, hoe klein ze kunnen zijn en welke gevolgen ze kunnen hebben, e.d.
                                Dat van die turbolag op een 135i is ook schromelijk overdreven, als je het zo leest lijkt het wel alsof je op je gas duwt en dan een seconde of twee moet wachten eer 'ie reageert. Larie, imo. Ik ken zo goed als geen enkele andere auto met turbo('s) die zo direct reageert op 't gas. Ja, oké, 't is geen atmosferische auto, dus er zijn verschillen en er is tijd nodig voor drukopbouw, maar het is uitermate minimaal. Bovendien stemt een goeie chauffeur zijn rijstijl ook af op de auto, en als je halsstarrig blijft rijden op de manier zoals je met de ene auto doet, dan zal de andere auto misschien niet volledig tot z'n recht komen.
                                Zowel een 130i als een 135i reageren zwaarder op de neus dan b.v. mijn 120d (logisch ook), en ook daar zijn de verschillen eerder klein, en vooral een gevolg van de afstelling veeleer dan door het verschil in gewicht (sla er de droge cijfers maar 'es op na, 't wordt direct duidelijk).
                                En tenslotte de sound ... er is een klein verschil, ja, in die zin dat bij sommige toerentallen de turbo duidelijk wat dempend werkt ... maar de 135i heeft af fabriek een uitlaat meegekregen die nog een tikje meer decibels doorlaat dan de 130i, en zeggen dat de 130i z'n sound "veel beter" is dan die van de 135i is wederom zwaar overdreven.

Trust me on this one : de verschillen inzake weggedrag, karakter, fun, sound en speelsheid tussen een 130i en een 135i ze zijn zeer klein. Beide auto's, de 130i en de 135i, zijn allebei enorm speelse, zeer wendbare, uitermate plezierige auto's. En allebei behoeven ze wat afstelwerk aan het onderstel wil je die opzettelijk ingebakken veiligheidsafstelling er wat uit. Ik rijd met anderhalve graad extra negatief camber, iets strakkere veren (op de standaard M-sportdempers), en zorgvuldig uitgekiend (trial&error) spoor ... en mijn 120d reageert nu zeer direct en van dat standaard onderstuur is zo goed als geen sprake meer. Tijdens een circuitsessie op Zolder deze zomer was er nog een 120d aanwezig, die een KW ophanging had zitten (schroefkit) die veel harder stond dan mijn setup, waardoor de auto strakker lag, maar die strakheid heeft dan gevolgen op de stabiliteit of de kracht waarmee 'ie uitbreekt, en uiteindelijk was 'ie zeker niet sneller onderweg dan ik. Veel belangrijker dan je auto meteen gaan zitten modden is zélf oefenen, trial&error, scholing, en vooral ervaring opdoen. De chauffeur is uiteindeiljk veel belangrijker dan de auto, en veel mensen zouden een pak beter kunnen rijden moest men langer de tijd nemen om met iets kleins of minder krachtigs aan z'n eigen techniek te sleutelen, vooraleer iets anders in huis te halen dat zoveel krachtiger is waardoor je zoveel sneller bent (maar je daar zelf eigenlijk nauwelijks of geen aandeel in hebt).
                                Anyway, de BMW '1 ... of je nu een 120d, 123d, 130i of 135i rijdt : die afstellingsmods zijn bij elk model nuttig, en ressorteren hetzelfde effect. Zeker het overwegen waard als je tuk bent op zeer crisp weggedrag en een écht speelse auto (om te illustreren : in de Eerste Linkse op Zolder kreeg ik voordien m'n achtertrein nooit écht goed dwars middels lift-off oversteer, nu met de afstellingsmods gaat het véél makkelijker, in die mate zelfs dat de achterkant echt licht wordt als je niet oppast, ik heb tijdens één van m'n laatste rondjes op die plek, tijdens de flying laps, een knoert van een lift-off in m'n schoot gekregen, die met meer dan een volledige stuuromwenteling opposite lock diende gecorrigeerd te worden), maar ik zou het persoonlijk afraden voor veelrijders of zij die veiligheid voorop stellen en eigenlijk niet zo hyperfocussed zijn op die laatste percenten ultieme speelsheid.

Ik vind persoonlijk de 135i nog specialer dan de 130i. De 130i is een sublieme auto, en kracht heb je nooit tekort, in die mate zelfs dat een stock 135i nauwelijks sneller is ... maar het grandioze aan de 135i is dat je 'm vrij makkelijk tot écht fabelachtige waarden kan laten tunen voor een nog redelijke prijs, waardoor 'ie echt méér dan een klasse sterker wordt dan de 130i. Ik heb nog geen 135i gereden met chip, maar wel een 335i met chip (en dan nog een automaat), en het is verbluffend hoeveel extra power die motor leveren kan. Dat in een BMW '1 = awesome.

Dus, als 't financieel haalbaar is, en je kan vrede nemen met de coupé, dan zou ik zeker aanraden om wél de 135i te nemen. Die auto heeft ook standaard veel betere remmen b.v., waardoor je minder snel de neiging zal hebben om te grijpen naar hop-ups (al doet je rijstijl uiteraard zeer veel wat betreft uithouding remmen).
                                In de coupé is de 3.0i niet leverbaar, en de 125i ... dat is wederom een serieuze stap terug. Vergeleken met de 130i (weliswaar in hatch dan) is die veel stiller, niet zo nerveus, minder krachtig, minder speciaal ... 't is een leuke motor en 'ie levert rijplezier, maar geenszins van het kaliber van een 130i en helemaal niet zoals een 135i.

Ik zou zeggen : ga ze testrijden, 't is het enige dat écht uitsluitsel biedt. Ik doe dat ook, zoveel mogelijk, en pas dan leer je, en ervaar je.
                                Last edited by ; 31/10/2008, 19:10.

Comment

gTa's posts

Comment

zo'n 135i met wat leuke mods (inlaat, uitlaat, chip, ophanging, velgen, banden) is een droom van een wagen.

Comment

Een bmw liefhebber in hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Bobo, je verliest weer je blik op het groter geheel
                                        welk groter geheel heb ik gerateerd

Comment

Working...
                                        X