Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 520d vs 525d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW E60 520d vs 525d

Daar ik aan het uitkijken ben voor een andere auto had ik graag wat advies ingewonnen op het forum.

Heb men oog laten vallen op de E60 reeks van BMW (bj 2003-2007) 520d of 525d

Ik vroeg me af welke motorisatie het minste klachten vertoont en dus het betrouwbaarst is!
    Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Het voordeel van de 520 is dat het een 2liter betreft die binnen afzienbare tijd niet zo zwaar belast zal worden adhv de ecoscore.
    De 525 daarentegen is een zescilinder en ik neem aan dat deze meer kilometers aankan?
    Sommige forummers beweren ook dat zescilinders aangenamer rijden?

Mensen met advies zijn zeker welkom (met of zonder ervaring van een 5'ke)

Alvast bedankt

Als budget geen rol speelt absoluut de 525d. Verschil is duidelijk merkbaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Als budget geen rol speelt absoluut de 525d. Verschil is duidelijk merkbaar!

Welk verschil eigenlijk? (De extra 60Nm?)

Comment

De klank, het gevoel, de rust, de soepelheid....
        Daarvoor alleen al een 6 cilinder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
          De klank, het gevoel, de rust, de soepelheid....
          Daarvoor alleen al een 6 cilinder

De sound is idd een heel verschil.

Is het verkeerd om te zeggen dat het 2.5 blok robuuster is dan de 2liter?

Comment

Dat is nog het effectieve 2.5 blok zeker?
            Ik kan het niet staven met ervaringen of technische onzin, maar als je de pk/liters bekijkt dan halen ze uit de 2 liter meer vermogen dan uit de 2.5, daardoor zou je wel kunnen stellen dat de 2.5 uiteindelijk langer zal meegaan

Comment

wij kunnen allesinds beamen dat het een zeer sterke en bedrijfszekere motor is, hebben nog geen enkel probleem gehad na ongeveer 195.000 km en rijden toch wel sportief tot zeer sportief.
              Enkel de startmotor is vervangen geweest omdat er nogal redelijk veel korte tripjes mee gedaan worden.

Comment

Ik kan het niet staven met ervaringen of technische onzin, maar als je de pk/liters bekijkt dan halen ze uit de 2 liter meer vermogen dan uit de 2.5, daardoor zou je wel kunnen stellen dat de 2.5 uiteindelijk langer zal meegaan
                de 2.5 had in die tijd evenveel pk als de 520 d nu, 177pk die indien gewenst naar 163pk kon omgevormd worden, wat alleen op papier gedaan werd meestal

Comment

Ahwel, dus halen ze uit de 2 liter meer vermogen per liter dan uit de 2.5

Comment

Het betreft idd een 2.5 liter met 13 fiscale pk's

De face-lift beschikt over een dichtgeknepen 3liter voor de 525d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gastje10 Bekijk Berichten
                      Het betreft idd een 2.5 liter met 13 fiscale pk's

De face-lift beschikt over een dichtgeknepen 3liter voor de 525d
                      Ik heb met een 525d en een 520d gereden en ik moet zeggen dat beide goed zijn.
                      De 520 was zelfs met automaat, maar was pittig genoeg om de wagen vooruit te stuwen. Natuurlijk een verschil met de 525d die zeer nerveus is.

Mijn aanbeveling:
                      Voor het alledaagse werk --> 520d
                      Voor in de weekend wat te snorren --> 525d

Helpt je niet erg ver vooruit , maar.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bril Bekijk Berichten
                        Ik heb met een 525d en een 520d gereden en ik moet zeggen dat beide goed zijn.
                        De 520 was zelfs met automaat, maar was pittig genoeg om de wagen vooruit te stuwen. Natuurlijk een verschil met de 525d die zeer nerveus is.

Mijn aanbeveling:
                        Voor het alledaagse werk --> 520d
                        Voor in de weekend wat te snorren --> 525d

Helpt je niet erg ver vooruit , maar.....
                        Nerveus? (Heb geen ervaring met de 525d)

Ik heb een proefrit gemaakt met een 520d indertijd en persoonlijk vond ik hem dat net ietsje "meer" missen. Maar in elk geval meer dan vlot genoeg.
                        Men mag toch maar max 120 km/u

Comment

een 525d voor alleen wat te snorren in het weekend
                          hmmm...

Comment

Ik zou gewoon nemen wat fiscaal het interessantste is voor jou, dus de 520d
                            beide zijn evenwaardig en meeste zit tussen de oren denk ik

Comment

Mijn pa rijdt een 525d van 2005 met 163pk en ik vind die soepel, goed klinken (voor een diesel) en voldoende vlot. Hoe een 520d rijdt weet ik niet. Let wel op de eerste 520d's waren nog met het 'oude' 2,0' blok dus max 163pk soms gedowntuned tot 150pk.

Ik denk eerlijk gezegd dat net de 520 iets nerveuzer zal rijden; viercilinders hebben eerder dat karakter tov eerder romige soepelheid van de zescilinders.

Wij reden tot nog toe 110 000 km zonder enig probleem: lijkt dus een zeeer betrouwbare motor die 2,5!!

Maar zoveel verschil zal er niet opzitten... Nog één leuk detail, de 2,5 heeft twee pijpjes... Volkomen onbelangrijk, maar toch leuk...

Comment

Mooi geluidje van die 6cilinder diesel.

Maar je koopt idd geen wagen alleen daarvoor!

Comment

wij hebben een 525d met automaat.
                                  We hebben ook eens testgereden met een 520d en het verschil is wel merkbaar hoor ! het geluid natuurlijk en ik denk iets vlottere hernemingen.

Comment

Als de meerprijs geen parten speelt dan resoluut de 525d.
                                    De 6-in-lijn en dan de mooiere uitlaat dan de 520d (al kan daar natuurlijk een mouw aan gepast worden )
                                    2009 BMW E91 320d
                                    2002 BMW E46 M3
                                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook naar de 525d.

Iemand die nog mankementen van de E60 reeks kent?
                                      Dingen waar je zeker op moet letten?

Comment

wij hebben enkel een probleempje gehad met de elektronica van het schuifdak, maar volgens andere eigenaren is dit een alleenstaand geval.

Comment

Working...
                                        X