Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verborgen gebreken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Baltibert Bekijk Berichten
    Moet je als koper niet kunnen bewijzen dat deze schade er al was op het moment dat je de wagen kocht?

Zo ja, hoe doe je dat?
    Heel simpel: je koopt wagen, daarbij teken je overeenkomst: datum staat erop.
    Deze man heeft er enkele km mee gereden en heeft al pech. Hij gaat naar de garage: datum.
    Als er weinig tijdsverschil is tussen deze 2 data: duidelijke aanwijzing dat het gebrek er al was op het moment van de aankoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
      Voor je naar de rechtbank gaat, moet je trouwens eerst de verkoper een ingebrekenstelling sturen. Anders zal je niets kunnen aanvangen op het gerecht.
      Tiens, hebben ze onlangs achter mijn rug de regels veranderd ?

Comment

Keuring heeft weinig tot niets met de staat van de wagen te maken hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door signore-n Bekijk Berichten
          Heel simpel: je koopt wagen, daarbij teken je overeenkomst: datum staat erop.
          Deze man heeft er enkele km mee gereden en heeft al pech. Hij gaat naar de garage: datum.
          Als er weinig tijdsverschil is tussen deze 2 data: duidelijke aanwijzing dat het gebrek er al was op het moment van de aankoop.
          voila ,en de verkoper

Comment

Op de keuring kunnen ze de versnellingsbak en koppeling maar moeilijk testen veronderstel ik.

In december had ik ook een wagen gekocht waarbij er problemen waren met het onderstel en toen ik thuiskwam liep de olie zo uit de motor en dat hadden ze op de keuring zelfs niet gezien. Dus zelfs voor de punten die ze wel controleren mag je er niet op vertrouwen.

Nadien zijn er nog veel meer problemen met die wagen opgedoken, het was gewoon een opgelapt wrak dat er nog nét goed uit zag voor verkoop.
            De verkoper zei dat ik de pot op kon toen ik hem belde.

Bij mij lag de aankoopprijs een stuk lager en een rechtzaak zou duurder geweest zijn dan de wagen te verkopen met verlies wat ik toen gedaan heb.
            Ik denk dat je dit vooral moet kunnen afwegen op voorhand. Kan je jezelf voldoende verdedigen bv?
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Working...
            X