Mededeling

Collapse
No announcement yet.

renault kangoo goede keuze?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• renault kangoo goede keuze?

Hallo, vrienden van mij zijn van plan een nieuwe auto aan te schaffen.
    Het moet vooral een ruime auto zijn(ze hebben net hun 2e kindje dus willen veel plaatste +grote kofferruimte hebben). Eerst wouden ze een 2e hands citroen C8 kopen, maar nu is hun oog gevallen op de nieuwe Renault Kangoo, omdat hij eigenlijk heel goedkoop uitkomt (rond de 12500€ met een 1.5Dci 68pk) en dus niet zo veel scheelt met een 2de hands auto.
    Is de nieuwe Kangoo een goede keuze of zijn er betere alternatieven? Ik heb zo wel wat mijn twijfels over de kracht van de motor(maar het zijn geen mensen die een auto kopen om snel te rijden)
    De auto moet vooral ruim zijn, veel bagageruimte, en practisch zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door vegitoo Bekijk Berichten
    Hallo, vrienden van mij zijn van plan een nieuwe auto aan te schaffen.
    Het moet vooral een ruime auto zijn(ze hebben net hun 2e kindje dus willen veel plaatste +grote kofferruimte hebben). Eerst wouden ze een 2e hands citroen C8 kopen, maar nu is hun oog gevallen op de nieuwe Renault Kangoo, omdat hij eigenlijk heel goedkoop uitkomt (rond de 12500€ met een 1.5Dci 68pk) en dus niet zo veel scheelt met een 2de hands auto.
    Is de nieuwe Kangoo een goede keuze of zijn er betere alternatieven? Ik heb zo wel wat mijn twijfels over de kracht van de motor(maar het zijn geen mensen die een auto kopen om snel te rijden)
    De auto moet vooral ruim zijn, veel bagageruimte, en practisch zijn.
    En dan kan je niets beter vinden (ofwel natuurlijk een Peugeot Partner, Citroën Berlingo en consoorten). Van deze 3 merken is er nu pas een nieuw model uit (Renault) of komt er een nieuw model de komende maanden dus als ze het huidige model nog kopen dan krijgen ze normaal wel meer korting.

Onze Kangoo heeft 65Pk en dat is voldoende om mee rond te rijden (het is natuurlijk geen snelheidsduivel maar toch vinnig genoeg).

Ik zou persoonlijk ook de Dacia Logan break eens gaan bekijken, veel ruimte voor weinig geld met de techniek en interieur van Renault

Comment

Ik heb enkel ervaring met de partner. Maar als je er rekening mee houdt dat het een hoog hol ding is heb je hier heel veel wagen en plaats voor je geld.

Comment

ja voor de kangoo... liefst ne gele.

maar inderdaad, de Logan zou ik ook eens gaan bekijken

Comment

ja de logan aan salon condities zal wsl nog wel een stuk goedkoper zijn, ik zal het eens voorstellen om er ook is naar te zien.
          Is die logan break even groot als de kangoo? want de kangoo is echt een bestelwagen en de logan meer een break/monovolume achtig ding

Comment

logan break is een stuk langer ja... tegen de 4 meter en een half. Een Kangoo zit aan 4m20 of zoiets.

(afmetingen uit het hoofd hé mannen... ongeveer dus )

Comment

Een tweetal jaar geleden heeft ons ma haar E36 320i Touring weggedaan voor een Kangoo 1.5 dCi. Ze heeft er nog geen moment spijt van gehad. Verbruikt en kost niet veel, je hebt bergen plaats en hij kan met het hedendaagse verkeer mee wat vermogen betreft. Ik heb er zelf ook al mee gereden, en hij rijdt best prettig. Nadelen volgens mij: de goedkope afwerking, rolgeluiden, vanaf een 120 km/h wordt hij wat luidruchtig en mooi is hij niet.

Maar hé, geef je daar allemaal geen bal om, en wil je gewoon een ruime auto voor weinig geld, dan is een Kangoo dé koop.

Comment

kangoo is een zeer goede keuze
                de citroen C8 zou ik zeker niet doen
                ken een paar mensen die zelfs hun citroen willen wegdoen voor een renault te kopen .

Comment

ja de logan aan salon condities zal wsl nog wel een stuk goedkoper zijn, ik zal het eens voorstellen om er ook is naar te zien.
                  Is die logan break even groot als de kangoo? want de kangoo is echt een bestelwagen en de logan meer een break/monovolume achtig ding
                  ik had ergens in een topic gelezen dat er geen kortingen worden gegeven op de Logans ( ook van iemand die eentje wou kopen )

Comment

Een zeer rationele keuze, maar zouden ze niet beter een motor met iets meer vermogen kiezen? 68 pk in zo'n wagen (OK, hij is niet zwaar, maar toch), dat is om problemen vragen, zeker als hij een beetje geladen is.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
                      Een zeer rationele keuze, maar zouden ze niet beter een motor met iets meer vermogen kiezen? 68 pk in zo'n wagen (OK, hij is niet zwaar, maar toch), dat is om problemen vragen, zeker als hij een beetje geladen is.
                      Die 68 Pk voldoet volkomen, als je elke dag autostrade doet dan kan je misschien opteren voor een versie met meer Pk en dan eigenlijk enkel om op 120 km aan lagere toeren te zitten. Vlot is de wagen voldoende.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                        Die 68 Pk voldoet volkomen, als je elke dag autostrade doet dan kan je misschien opteren voor een versie met meer Pk en dan eigenlijk enkel om op 120 km aan lagere toeren te zitten. Vlot is de wagen voldoende.
                        Tsja, tegenwoordig vinden de mensen een auto met 68 Pk underpowered.

Ik ben van de zomer samen met ons ma, m'n vrouw en de kindjes, met een volgeladen Kangoo naar de zee gereden en dat ging prima. Je moet je natuurlijk niet als een 'ergernisfreak' gaan gedragen hé. Gewoon met het verkeer mee rijden, niets extra. Ik wilde eigenlijk m'n Touring nemen maar die kon niet genoeg laden.

Ik heb trouwens ooit héél lang geleden eens met een Opel Corsa 1.2i met 45 Pk en vier versnellingen, compleet volgestouwd en een passagier erbij in één ruk naar de Alpen gereden (950 km), 'k moet wel zeggen dat dat werken was.

Comment

Ik zou 'es gaan kijken naar de Peugeot Partner of de Citroën Berlingo. Die zijn ook verkrijgbaar als 'passagiersbusjes' en zien er, vind ik, iets minder 'camionette' uit dan eenzelfde Kangoo.

Er is een nieuwe Berlingo/Partner op komst dus de huidige zal wel wat korting krijgen + met 't autosalon zullen er wel koopjes te doen zijn.

Hayes, hier op 't forum, heeft een Partner. Je moet maar 'es zoeken in de index van 'mijn auto'. En die ziet er niet slecht uit.

Als 't voor mij persoonlijk zou zijn laat ik de Dacia links staan. Hij is wel goedkoop voor wat je krijgt maar er blijft zo'n budgetnaam aanhangen. De Peugeot of Citroen heeft dat minder en biedt meer plaats.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Ik zou 'es gaan kijken naar de Peugeot Partner of de Citroën Berlingo. Die zijn ook verkrijgbaar als 'passagiersbusjes' en zien er, vind ik, iets minder 'camionette' uit dan eenzelfde Kangoo.

Er is een nieuwe Berlingo/Partner op komst dus de huidige zal wel wat korting krijgen + met 't autosalon zullen er wel koopjes te doen zijn.

Hayes, hier op 't forum, heeft een Partner. Je moet maar 'es zoeken in de index van 'mijn auto'. En die ziet er niet slecht uit.

Als 't voor mij persoonlijk zou zijn laat ik de Dacia links staan. Hij is wel goedkoop voor wat je krijgt maar er blijft zo'n budgetnaam aanhangen. De Peugeot of Citroen heeft dat minder en biedt meer plaats.
                            In die klasse ging ik is naar een Roomster kijken. Dat is geen kamionet-afgeleide, wat de anderen wel zijn, in mijn ogen is dat een voordeel.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              In die klasse ging ik is naar een Roomster kijken. Dat is geen kamionet-afgeleide, wat de anderen wel zijn, in mijn ogen is dat een voordeel.
                              Maar is een stuk duurder en heeft dacht ik geen schuifdeuren (wat toch zeer handig is als je met kleine kinderen zit).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                Maar is een stuk duurder en heeft dacht ik geen schuifdeuren (wat toch zeer handig is als je met kleine kinderen zit).
                                en een Logan heeft dat ook niet.

Comment

ja ik denk toch dat we het bij de kangoo gaan, wouden, mss ook wel is kijken beu peugeot en citroen maar die gaan duurder uitkomen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    en een Logan heeft dat ook niet.
                                    Klopt en dat is een nadeel maar die heeft de prijs dan weer mee en heeft niet zo een bestelwagengehalte.

Comment

ja ik denk toch dat we het bij de kangoo gaan, wouden, mss ook wel is kijken beu peugeot en citroen maar die gaan duurder uitkomen denk ik.
                                      Ik denk het niet want die modellen worden gewisseld. De Kangoo betreft het de huidige of het nieuw model?

Comment

het nieuwe model
                                        ik vind de kangoo eigelek mooier ogen dan de berlingo en partner

Comment

Working...
                                        X