Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vw of opel ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb in totaal 12 jaar ervaring met Opel en 8 jaar met VW.

Heel veel verschil vind ik niet terug bij beide merken. Toch een paar - al dan niet persoonlijke - bemerkingen:

VW is duurder in onderhoud dan Opel.
    Een nieuwe VW voelt beter aan dan een soortgelijke nieuwe Opel.
    Raar genoeg maar mijn ervaringen zeggen: een VW verouderd rapper dan een Opel. Wat bedoel ik daar mee? Een VW zit nieuw precies beter in mekaar dan de Opel, maar na een paar jaar is daar niet zo veel meer van te merken. Terwijl de Opel de tands des tijd beter aan kan. Mijn Tigra kraakt of piept niet meer of minder dan acht jaar geleden... er gaat niets stuk. Terwijl dit bij m'n vorige Golf toch wel het geval was. Die zag er eerst ook stukken beter uit dan mijn vorige Astra F. Maar na een tijdje vond ik die oude Astra dan weer stukken beter: zowel qua afwerking als qua rijden.

Het gevoel moet overwinnen.
    Last edited by Tigra; 08/01/2008, 20:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KIREDERF Bekijk Berichten
      VW ongetwijfeld. Mijn garagist zegt opel is momenteel 'de slechtste auto die er is ' , klinkt als cafépraat maar ik hoor toch van velen klachten hoor, en vooral de mazoutpompen zijn slecht. Kan erover meesproken, mijn vorige was ook een opel en heb hem weggedaan van miserie.
      Uw garagist is ongetwijfeld ne snul die niks van zen vak kent

Ik rij al 5 jaar Opel, ik wil niets anders.
      Elke Opel waar ik al heb mee gereden voelt gewoon degelijk aan, alles steekt goed in mekaar. En natuurlijk zijn er uitzonderingen, die heb je bij elk merk.

Zo voelde mijn ascona uit 1986 veel sterker en degelijker aan dan mijn grootvader zijn astra uit 1993, en ook dat is een héél goede auto nochtans.

Mijn moeder haar golf 3 is een superauto, nooit in de steek gelaten, maar kraakt en piept hevig en onze golf 2 had daar dan weer géén last van.

Heb nu een vectra van 2006, hier en daar ook een kraakje af en toe maar na 54000 ng nooit probs gehad!

Denk 2 keer na voor je een merk afbreekt
      Vele mensen zullen het apprecieren.
      www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
        ne loser

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiki Bekijk Berichten
          hey allemaal,

mijn golfke is nu zo'n 15 jaar oud en daarom ben ik stilletjes aan op zoek naar een nieuwe tweedehandswagen. ik heb wel enkele vragen en ben niet zo'n autokenner - kunnen jullie me helpen ?

* kies ik best terug voor vw of is opel ook aan te raden ? plus/minpunten ?
          * kent iemand de opel meriva ? zo ja, plus/minpunten ?
          * zijn er nog andere modellen aan te raden (niet té groot, stevig, kwaliteit) ?

alvast bedankt !

groetjes,
          tiki
          Kijk eerste eens rond wat je leuk vindt

Qua kwaliteit zijn VW en Opel aan mekaar gewaagd

De meriva is een leuke wagen, veel ruimte en leuke prijs
          www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            ne loser
            yes indeed
            www.opelklassiek.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
              ...
              Denk 2 keer na voor je een merk afbreekt
              Vele mensen zullen het apprecieren.
              zeg dat tegen de mensen die een nieuwe mazoutpomp in hun astra mogen steken hebben. kostenplaatje tussen 7 en 900€
              ik ken er persoonlijk 4 (ik ken eigenlijk maar vier opelrijders)

kiezen tusen opel en vw is als kiezen tussen de cholera en de pest.
              Maar blijkbaar zijn er mensen die het fijn vinden om de pest te hebben.

Comment

Ga eens kijken bij Hyundai. Die zijn niet duur en zeer degelijk. Maarja Hyundai is Hyundai he. Als je echt een goede wilt moet je bij de recentere modellen gaan kijken: Getz, i30, nieuwe accent, Tucson.

Comment

inderdaad ik heb er 1 mogen steken in mijn opel frontera jeep 1600 euro alles in

opel ligt nu buiten (verkocht met winst )

Comment

opstartster nog eens

hey allemaal,

dat van die pompproblemen bij opel heb ik ook gehoord vandaar dus ook mijn angst.

ondertussen heb ik er al wat werk van gemaakt en ben bij drie garages langsgeweest. eerst zocht ik naar een goede, niet te oude 2dehands, maar die kosten bijna zoveel als een nieuwe nu met de saloncondities. tja, dan is die keuze al bepaald.

eerst ben ik naar toyota gegaan (op aanraden van mijn pa), hij had daar een jonge 2dehands auris gezien. langs buiten niet mis, maar ik vind de binnenkant (versnelling, handrem) wat futuristisch. daarna naar vw, waar mijn oog direct gevallen is op de golf plus united...wow...eigenlijk meteen verliefd op die wagen. gisteren nog eens langs opel gegaan om de meriva eens te inspecteren, ook ruim en zeker geen bommawagen ! dit zijn mijn conclusies:

toyota:overname: 500 euro, 2dehands auris: ca 17000 euro
                    vw:overname: 600 euro en salonkorting: ca 1300 euro, prijs nieuwe: ca 19000 euro
                    opel: overname: 2250 euro en salonkorting: 2350 euro; prijs nieuwe: ca 15000 euro

het staat dus al wel vast dat ik mijn golfke particulier zal verkopen, moest het een golf plus worden want voor die belachelijke prijzen laat ik hem niet gaan !

hmmm...het gaat nog moeilijk worden, maar toyota ga ik toch al maar schrappen denk ik

tiki

Comment

dat van die pompproblemen bij opel heb ik ook gehoord vandaar dus ook mijn angst.
                      Van elk merk ga je voorbeelden vinden hoor van problemen. Hoe meer je er gaat achter zoeken hoe meer je er gaat vinden.

Ik had op mijn Golf Plus een kapotte versnellingsbak na nog geen 5000 kilometer, ook niet zo een goede reclame Maar bij de huidige wagens is vooral de service belangrijk, in mijn ogen belangrijker dan het product.

Kijk in het topic dat onder algemeen staat rond betrouwbaarheid, de slechtste haalt daar een betrouwbaarheidsscore van 80%. Ok, dat is geen top of the bill onderzoek, maar het geeft wel iets aan. Vandaag de dag maken ze geen slechte modellen meer, maar er zal in elke reeks wel is eentje tussen zitten dat net iets minder is van kwaliteit.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er tussen VW en Opel dealers toch wel grote verschillen zitten in hun manier van werken. Ik zou dus kiezen waarbij je je het beste voelt en waar je het meeste vertrouwen in hebt. Vooral niet teveel afgaan op wat je van horen zeggen hebt.

vw:overname: 600 euro en salonkorting: ca 1300 euro, prijs nieuwe: ca 19000 euro
                      opel: overname: 2250 euro en salonkorting: 2350 euro; prijs nieuwe: ca 15000 euro
                      Zet er ook nog even de prijzen van een onderhoud naast, dan heb je een idee van de kostprijs als je eens met je wagen naar de garage moet. Welke motorisaties overweeg je?

Wat verwacht je particulier gemakkelijk te krijgen van je wagen?
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

als ik moest kiezen en ik zie die prijzen dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn
                        maar het is u geld é

ik wil er wel bij zeggen dat de meriva en de golf plus niet echt in dezelfde klasse zitten
                        de meriva is eigenlijk een stadswagen en de golf plus is meer een ruime gezinswagen

mijn mening

-wil je een mooie ruime wagen met een extra tintje comfort ga dan voor de golf
                        -wil je een zuinig ruim en goedkoop wagentje dat zich makkelijk laat parkeren ga voor de meriva

Comment

Al 'es prijsgevraagd voor een Kia Cee'd?

Qua uiterlijk vind ik die geslaagder dan de Auris en ook binnenin vind ik de Cee'd er beter uitzien.

- ziet er niet slecht uit
                          - één van de ruimere wagens in die klasse
                          - 1600 turbodiesel, 90 of 115pk. Weinig taksen, laag verbruik.

De 7 jaar garantie die erop zit kan je meer gemoedsrust bezorgen als je wat angstig staat, en terecht, tov stukken.

Hun onderhoudsprijzen vallen zeer goed mee.

Comment

Comment

Ik heb ook een Opel en ik had een paar maanden terug ook een panne, gelegen aan het stuurhuis van de dieselpomp, dusja, een zwak punt aan de astra diesel.
                              Bij sommige Golf's en Passat's vallen de elektrische ramen naar beneden..

En zo heeft elk merk wel nadelen. 't Ene minpunt is al duurder dan't andere natuurlijk.

Comment

Prijs kwaliteit zou ik voor Opel gaan. Gezien je vorige wagen het zolang heeft vol gehouden
                                heb je geen boodschap aan de hogere restwaarde van de VW. Onderhoud ed zal biji Opel ook iets gunstiger liggen zeker als je bij de kleinere garage(s) gaat.

Comment

heeft de Golf nog steeds te kampen met de korte levensduur van de achterlampen?
                                  Vriend van mij rijdt met een golf (vorig model) en die heeft al wat afgevloekt dat ze steeds springen. Als je er eens op let op de baan valt het op dat ook passat en andere hiermee te kampen hebben/hadden...

Comment

Hogere restwaarden worden veel te veel overroepen.

Als je vandaag een Golf koopt aan 19.000 euro krijg je daar na 5 jaar nog 12.000 euro van.

Als je vandaag een Opel koopt aan 15.000 euro krijg je daar na 5 jaar nog 10.000 euro van.

De Golf heeft dan initieel wel een hogere restwaarde maar je moet ze de'r bij aankoop ook wel leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

zeker te overwegen !!

Comment

beslissing is gevallen

beste allemaal,

in de eerste plaats wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.

de beslissing is gevallen, het is een golf plus on tour geworden, eigenlijk zelfde model als de united, maar deze was in stock dus binnen hooguit twee weekjes kunnen we er al mee bollen. anders was het nog wachten tot maart/april (ten vroegste !).

hopelijk kan ik nu - mét airbags - wat meer op mijn gemakske rondrijden met de kleine

mijn besluit: ik heb nu wel gemerkt dat er véél verschillen zitten tussen dealers van hetzelfde merk !!! opdringerige verkopers zijn héél ambetant - hihihi - daar koop ik dus niks !!!

groetjes,
                                        tiki

Comment

Allé, veel plezier met uw aankoop en stel hem maar eens voor, eens ie er is

Comment

Working...
                                          X