Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vw of opel ???

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vw of opel ???

hey allemaal,

mijn golfke is nu zo'n 15 jaar oud en daarom ben ik stilletjes aan op zoek naar een nieuwe tweedehandswagen. ik heb wel enkele vragen en ben niet zo'n autokenner - kunnen jullie me helpen ?

* kies ik best terug voor vw of is opel ook aan te raden ? plus/minpunten ?
    * kent iemand de opel meriva ? zo ja, plus/minpunten ?
    * zijn er nog andere modellen aan te raden (niet té groot, stevig, kwaliteit) ?

alvast bedankt !

groetjes,
    tiki

VW ongetwijfeld. Mijn garagist zegt opel is momenteel 'de slechtste auto die er is ' , klinkt als cafépraat maar ik hoor toch van velen klachten hoor, en vooral de mazoutpompen zijn slecht. Kan erover meesproken, mijn vorige was ook een opel en heb hem weggedaan van miserie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KIREDERF Bekijk Berichten
      VW ongetwijfeld. Mijn garagist zegt opel is momenteel 'de slechtste auto die er is ' , klinkt als cafépraat maar ik hoor toch van velen klachten hoor, en vooral de mazoutpompen zijn slecht. Kan erover meesproken, mijn vorige was ook een opel en heb hem weggedaan van miserie.
      zever, dikke zever, dat is JOU mening, er zijn er heel veel die content zijn van hun opel !

Comment

Dan heb je pech gehad. Mijn vader rijdt al 30j Opel en heeft nog nooit zware kosten gehad.
        VW is ook niet altijd rozegeur en maneschijn...

Comment

Ah ja, want ik heb eens pech met een opel, dus alle opels zijn slecht... pfff.

Ken zeker zo veel mensen die miserie hebben gehad met hun BMW . Is BMW daarom slecht?

@topicopener, wat is je budget, wat heb je nodig van ruimt, etc... diesel/benzine...
          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Als je een overname te laten hebt is Opel wel intressant nu, 2500€ vr je oude krel
            Nuja zelf blijf ik toch VAG-aanhanger... Zie me eigenlijk nog eerder een Polo/Ibiza kopen dan een Corsa bv. Enige Opel die ze me zouden kunnen slijten zou de Astra GTC zijn of uiteraard de GT

Comment

Klopt met de salonvoorwaarden kan je nu mooie overnamepremies krijgen en die golf lijkt me daar ideaal voor

Kijk eens op www.opel.be bij de car configurator.
              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Noch VW noch Opel scoren hoog in de betrouwbaarheidscijfers.

Ieder merk/model/motor heeft z'n voor- en nadelen.
                Al is VW lang niet meer de 'duitse degelijkheid' die met kop en schouders boven de concurentie uitstak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                  Klopt met de salonvoorwaarden kan je nu mooie overnamepremies krijgen en die golf lijkt me daar ideaal voor

Kijk eens op www.opel.be bij de car configurator.
                  Juist. Als je wagen +15j is krijg je 2500€ recyclagepremie.

Comment

ja khad het gedacht , heb mij verkeerd uitgedrukt he alhoewel kzei het he tis misschien cafepraat om te zeggen dat opel niet goed is maar ik zeg dat ook maar achter. En khoor er zeer veel die niet content zijn zodus. Ge moet gewoon chanche hebben met nen auto hé, horen, zien en luisteren en dan voor jezelf uitmaken wat het beste lijkt en dan nog is het een gok. Ieder merk heeft zijn +- en - da klopt

Comment

Tja goeie topic eigenlijk

Want mijn vrouwke haar golf III (benzine 1993’ , 230.000 km) is ook nie meer aan zijn proefstuk toe… Zeer goede auto, nooit problemen mee. Maar vroeg of laat zal hij ook de geest geven he.. Wat raden jullie aan . AUB geen Opel Meriva want mijn vrouw is 25 jaar en geen 75, tzijn net omhooggekrikte luciferdoosjes op wielen…
                      Diesel, max 5 jaar oud, max 80.000 km , budget 8500 euro ?
                      dachten aan :
                      Renault scenic, vw golf break, peugeot 307 break of 5-deurs, ford focus ?

Comment

kies maar zelf

ik heb beiden maar als ik écht moet kiezen... kies ik Opel.

Comment

Opel Astra Break 1.7cdti
                          Ik vind dit een zeer mooie break en ook het interieur vind ik wel schoon.

De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Hier zie je reviews van eigenaars en dat zal je wel een duidelijk beeld geven van de betrouwbaarheid van de auto's die je voorstelt

Comment

Lees eens wat reviews van Opels en Volkswagens in vergelijkingstests. Zelden dat een Opel er beter uikomt dan een volkswagen.

Comment

Revieuws van gebruikers op internet zijn zelden te vertrouwen. Iemand met een probleemauto zal veel sneller naar internet grijpen om z'n frustratie's te uiten dan iemand die opper-tevreden is van z'n wagen.

Maar laat dat jullie vooral niet tegen houden!

Comment

Tja goeie topic eigenlijk

Want mijn vrouwke haar golf III (benzine 1993’ , 230.000 km) is ook nie meer aan zijn proefstuk toe… Zeer goede auto, nooit problemen mee. Maar vroeg of laat zal hij ook de geest geven he.. Wat raden jullie aan . AUB geen Opel Meriva want mijn vrouw is 25 jaar en geen 75, tzijn net omhooggekrikte luciferdoosjes op wielen…
                                Diesel, max 5 jaar oud, max 80.000 km , budget 8500 euro ?
                                dachten aan :
                                Renault scenic, vw golf break, peugeot 307 break of 5-deurs, ford focus ?
                                das persoonlijke smaak é

ik rij al gans mijn leven met opel en moet zeggen dat mijn vorige wagens degelijk waren maar mijn laatste heb ik ook geen geluk mee .(rijd wel beestig snel.!!!)
                                daarom overweeg ik sterk om naar een ander merk over te stappen
                                mocht ik nu kunnen kiezen tussen opel en volkswagen doe dan maar een golf v met zo een tsi motor (of fsi wat is het nu ).
                                die motoren hebben hun degelijkheid al bewezen denk ik
                                en als het toch terug opel word dan zal het een gtc zijn

en wil je echt betrouwbaarheid koop dan een jappanner
                                honda ,toyota en mazda zijn zeker aan te raden als tweedehandswagen

Comment

fsi

Comment

re:

goh, mijn budget,...da's een moeilijke ! het zou een 2dehands worden dus zal ik mij rond de 15.000 euro mogen verwachten zeker ?

mijn golf III heeft nog geen airbags en dat is eigenlijk mijn grootste angst - stel dat mijn kindje en mezelf iets overkomt doordat wij nog geen airbags in de wagen hebben. niet dat ik een laagvlieger ben, maar gewoon als er iemand op ons moest rijden. een stevige auto dus !

ivm ruimte: ik ben nogal een grote, dus graag veel beenruimte alsook veel ruimte om boodschappen in te kunnen laden indien nodig.

geen té grote auto zodat ik mij overal goed in de stad kan parkeren

liefst een diesel, voorlopig doe ik nog geen grote afstanden, maar diesel is toch nog altijd het voordeligst of vergis ik mij daarin ?

nog een vereiste: veel licht binnenin want dat is bij mijn golfke ook maar miniem.

en ivm die meriva: ik zag laatst zo eentje en vond hem toch niet mis...natuurlijk vind ik een mercedes sportmodel ook wel mooi, maar mijn portemonnee kan dat helaas niet aan

greetz
                                    tiki

Comment

VW of Opel daar ga je geen slechte wagens aan hebben. Je kan natuurlijk met alles pech hebben ook met heel dure wagens van gerenomeerde merken. Ik heb een VW gehad met een kapotte versnellingsbak na 5000 km en in mijn Opel heb ik nu op een jaar tijd (50 000 km) buiten een onderhoud niks gehad. Maar als je dat wil gaan vergelijken ga je een groot onderzoek moeten uitvoeren en niet afgaan op enkele beoordelingen.

Wat voor mij minstens zo belangrijk is als de kwaliteit van de wagen is de kwaliteit van de garage. Als je bij een officiële dealer wil gaan ben je iets beter af met een Opel normaal gezien wat betreft de prijs.

Hoeveel kilometers doe je per jaar? Want een diesel is niet altijd goedkoper, die wagens vragen namelijk meer en duurder onderhoud dan een benzine. Diesels slijten ook harder wanneer je ze niet gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, namelijk kilometers doen. Een kennis van mij heeft een +/- 10 jaar oude Fiesta 1.8D met 60 000 kilometer. Die wagen is heel slecht ook al is dat een enorm betrouwbare motor normaal gezien, maar van die enkele kilometers per dag ziet die verschrikkelijk af.

Ik ken niet veel Meriva bezitters, maar dat lijkt mij een praktische wagen in ieder geval. Welke VW overweeg je?
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiki Bekijk Berichten
                                        goh, mijn budget,...da's een moeilijke ! het zou een 2dehands worden dus zal ik mij rond de 15.000 euro mogen verwachten zeker ?

mijn golf III heeft nog geen airbags en dat is eigenlijk mijn grootste angst - stel dat mijn kindje en mezelf iets overkomt doordat wij nog geen airbags in de wagen hebben. niet dat ik een laagvlieger ben, maar gewoon als er iemand op ons moest rijden. een stevige auto dus !

ivm ruimte: ik ben nogal een grote, dus graag veel beenruimte alsook veel ruimte om boodschappen in te kunnen laden indien nodig.

geen té grote auto zodat ik mij overal goed in de stad kan parkeren

liefst een diesel, voorlopig doe ik nog geen grote afstanden, maar diesel is toch nog altijd het voordeligst of vergis ik mij daarin ?

nog een vereiste: veel licht binnenin want dat is bij mijn golfke ook maar miniem.

en ivm die meriva: ik zag laatst zo eentje en vond hem toch niet mis...natuurlijk vind ik een mercedes sportmodel ook wel mooi, maar mijn portemonnee kan dat helaas niet aan

greetz
                                        tiki
                                        ivm die meriva .
                                        ik heb zo één gehad als vervangwagen en was aangenaam verast door de ruimte binnenin
                                        en de motor was ook vinnig ,soepel en vooral zuinig (1.3cdti).
                                        ook een voordeel is dat een opel standaard al goed voorzien is
                                        dus misschien een aanrader
                                        het is ook het moment want ze geven 2500 euro voor je oude wagen .

Comment

Working...
                                        X