Mededeling

Collapse
No announcement yet.

in't zak gezet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door louisd. Bekijk Berichten
    heb een kaartje met daarop aan-en verkoop citroen, tevens herstelling alle merken
    op het contract staat : verkoop van een personenwagen(met hieronder in veel kleinere letters) tussen particulieren.
    heb geprobeerd het contract te posten maar dit lukt niet
    is een xm van 90 prijs was 1000euro
    nogmaals bedankt
    Volgens mij, met wat ik nu weet, is 't toch een handelaar. En dan helpt het m.i. niet om in de overeenkomst te zetten dat het een verkoop tussen particulieren is.
    Weet je of de man op dit moment nog auto's te koop aanbiedt (op 't internet of elders)?

Is de naam van de verkoper op de overeenkomst toch zeker de naam van de man met het citroën kaartje?

In elk geval, stuur voor 30 december as. een aangetekende brief aan de verkoper en maak daarin melding van de gebreken en vraag ook maar meteen een schadevergoeding van - ik zeg maar iets - 750 euro. Dat bedrag gaat hij je waarschijnlijk niet spontaan betalen ( ) maar er is wel kans dat er reactie gaat komen.

Comment

On-topic graag!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
        On-topic graag!
        't lijkt me redelijk on-topic dat iemand wil weten wat de professionele bezigheden van FramF zouden kunnen zijn, gezien hij ietwat juridische kennis etaleert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          't lijkt me redelijk on-topic dat iemand wil weten wat de professionele bezigheden van FramF zouden kunnen zijn, gezien hij ietwat juridische kennis etaleert.
          De berichten die verwijderd werden, zijn wel degelijk off-topic.

Comment

ik ben erg kurjeus omdat ik zowat hetzelfde heb voorgehad met de g

niet kompleet, zowat

Comment

die is gevlogen

Comment

pfff idonow, het ging me vooral over de airco, de cv, de standverwarming en de gas

Comment

+ de benzinetank

Comment

't is misschien wel is handig als iemand is een model-contractje online zet, met bepaalde specifieke gegevens in waardoor je steviger op je benen staat, zij het als koper of verkoper van een tweedehandswagen.
                    Ik denk dan aan "in de staat waarin deze zich bevindt", "ongevalvrij", en dergelijke meer.
                    Als je ziet hoe makkelijk en op zovele manieren ze je kunnen bedriegen als je niet met rechten bezig bent...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                      is er ook zo niks als een termijn van 7 dagen om eeen verkoop teniet te doen indien er zoiets voorvalt?
                      Inderdaad, alleen in België kan zoiets zelfs volgens mij vader. Binnen de 7 dagen na de aankoop kan je nog de aankoop tenietdoen indien je niet voldaan bent...
                      Ik heb even gezocht en gevonden:

Wat is een overeenkomst?

Een overeenkomst is een daad waarbij een of meer personen zich ten aanzien van een of meer anderen ertoe verbinden iets te geven, te doen of niet te doen.
                      Concreet betekent het dat de koper zich door het sluiten van de overeenkomst ertoe verbindt hetgeen hij gekocht heeft af te halen en te betalen of de dienst te aanvaarden en te betalen.
                      Men spreekt van een verkoopovereenkomst zodra de koper en de verkoper het eens zijn over het goed en de prijs. Een schriftelijke bevestiging is enkel nodig om overeenkomsten te bewijzen van meer dan 375 EUR. Het is zo dat het zonder geschrift moeilijker is om het bestaan en de inhoud van een overeenkomst te bewijzen.
                      OPGELET!
                      Let op een bestelbon, een bestek of een fax waarop de koper zijn handtekening aangebracht heeft, zijn ook vormen van overeenkomsten.
                      Wat de verkoop van een pand betreft, wordt de verkoop aangegaan op het tijdstip van de ondertekening van de voorlopige verkoopovereenkomst en niet bij het verlijden van de authentieke akte bij de notaris!

Kan ik een overeenkomst of bestelling opzeggen?

In principe NIET...
                      Zodra je een overeenkomst of bestelbon hebt ondertekend, ben je definitief verbonden en kun je niet meer terugkomen op je beslissing. Onderteken dus nooit een overeenkomst alvorens ze helemaal gelezen te hebben. Vraag desnoods om een afschrift dat je op je gemak kunt bekijken.

Als de verkoper weigert de verkoop op te zeggen, kan hij zich wenden tot de rechtbank om de verplichte uitvoering van de verkoop te eisen. Deze rechtspleging kan nogal lang en duur zijn. Daarom kiest de verkoper meestal voor de opzegging van de overeenkomst ten koste van de koper die dan de verkoper zal moeten vergoeden. Het bedrag van deze schadevergoeding wordt vaak vastgelegd in de algemene verkoopsvoorwaarden die op de bestelbon vermeld staan.

Wanneer kan ik van een overeenkomst afzien?

Volgens de wet kan de koper zijn akkoord kosteloos (soms kunnen hem terugzendingskosten aangerekend worden) en zonder verantwoording intrekken en beschikt hij over een bedenktijd in volgende gevallen:
                      • Overeenkomsten op afstand (in het kader van een door de verkoper georganiseerd systeem voor verkoop of dienstverlening op afstand):
                        • postorderverkoop,
                        • via de televisie, per fax en telefoon,
                        • via Internet (elektronische handel).
                        De consument kan van zijn aankoop afzien binnen een termijn van 7 werkdagen (dat wil zeggen alle dagen behalve de zondag en de wettelijke feestdagen) te rekenen vanaf de dag die volgt op de levering voor producten of vanaf de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst voor diensten. Als de termijn uitgedrukt in werkdagen op een zaterdag verstrijkt, wordt hij verlengd tot de volgende werkdag.
                        Deze termijn wordt tot 3 maanden verlengd wanneer de consument de contractuele informatie zoals bepaald in de wet niet ontvangen heeft.
                      OPGELET!
                      De consument kan zich niet op een bedenktijd beroepen voor overeenkomsten betreffende naar maat vervaardigde of persoonlijke producten, bederfelijke of onmogelijk terug te sturen goederen, kranten, bladen en tijdschriften alsook diensten i.v.m. weddenschap en loterij.

De consument verliest het recht om van de overeenkomst af te zien als hij audio- en videocassetten en software uit de verpakking neemt of als hij aanvaardt dat de dienst vóór het verstrijken van de bedenktijd wordt verleend.

De consument kan zich niet op een bedenktijd beroepen wanneer hij het initiatief neemt om een overeenkomst op afstand af te sluiten om op een bepaalde datum diensten te leveren voor logies, vervoer, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding.
                      • Overeenkomsten gesloten buiten de onderneming van de verkoper:
                        • ten huize van de consument (huis-aan-huisverkoop),
                        • ten huize van een andere consument,
                        • op de arbeidsplaats van de consument,
                        • tijdens een door of voor de consument georganiseerde excursie,
                        • op salons, beurzen en tentoonstellingen.

De consument kan van zijn aankoop afzien binnen 7 werkdagen die volgen op de ondertekening van de overeenkomst.
                      OPGELET!
                      Bij huis-aan-huisverkoop of op de werkplaats van de consument, of aan huis bij een andere consument, kan de koper afzien van zijn aankoop binnen een termijn van 7 werkdagen te tellen vanaf de dag die volgt op de ondertekening van de overeenkomst. Hij verliest echter zijn bedenktijd als hij vooraf en uitdrukkelijk aan de verkoper gevraagd heeft om de aankoop bij hem thuis te komen bespreken.
                      Let goed op de datum die in de overeenkomst vermeld is: sommige leurhandelaars aarzelen immers niet om de overeenkomst te antidateren om je het recht op een bedenktijd te ontnemen !
                      Voor aankopen op salons, beurzen en tentoonstellingen geldt het recht op een bedenktijd mits de prijs van het gekochte voorwerp hoger ligt dan 200 EUR en het totale bedrag niet ter plaatse wordt betaald.
                      • Timesharing-overeenkomsten:
                      De koper kan van zijn overeenkomst afzien binnen 15 dagen te rekenen vanaf de dag die volgt op de ondertekening van de overeenkomst indien deze voor minimum 36 maanden werd gesloten. Deze opzeggingstermijn kan tot 1 jaar oplopen als de koper de contractuele informatie zoals bepaald in de wet niet ontvangen heeft.
                      • Overeenkomsten met huwelijksbureaus:
                      De bedenktijd is 7 werkdagen te rekenen vanaf de dag die volgt op de ondertekening van de overeenkomst.
                      • Verzekeringsovereenkomsten:
                      Voor overeenkomsten met een duur van meer dan 30 dagen en op voorwaarde dat de consument een door de verzekeraar voorondertekende polis of een verzekeringsaanvraag heeft ondertekend, kan elke partij de overeenkomst verbreken binnen een termijn van 30 dagen vanaf de ontvangst door de verzekeraar van de voorondertekende polis of aanvraag.
                      • Overeenkomsten betreffende consumentenkrediet:
                      Wanneer de consument een krediet sluit, beschikt hij over een bedenktijd van 7 werkdagen vanaf de ondertekening van de overeenkomst in de volgende gevallen :
                      • indien de kredietovereenkomst ondertekend werd in aanwezigheid van beide partijen maar buiten de onderneming van de kredietgever of de kredietbemiddelaar (die dikwijls de verkoper is);
                      • indien de consument een overeenkomst betreffende een lening op afbetaling (periodiek terugbetaalbare lening, gesloten bij een financiële instelling of een financier) of een overeenkomst inzake kredietopening heeft ondertekend op de dag van het aanbod.
                      OPGELET!
                      Er is geen bedenktijd voor kredieten van minder dan 200 EUR of hoger dan 20.000 EUR die door notariële akte werden gesloten. Hetzelfde geldt ook in geval van verkoop op afbetaling (verkopen met een financiering in één en dezelfde overeenkomst) of voor een financieringshuur (leasing).

Je geniet geen bedenktijd meer als je 1 à 2 dagen de tijd hebt genomen om het kredietaanbod thuis te bekijken en je het achteraf ondertekend hebt.

Als je een aanbod van lening op afbetaling onmiddellijk ondertekent, doe je er goed aan na te gaan of het niet geantidateerd is. In dat geval zou je het recht op een bedenktijd verliezen.
                      Hoe kan ik afzien van de overeenkomst die ik ondertekend heb?

Hoewel niet altijd verplicht door de wet, heeft de consument er altijd belang bij om de verkoper per aangetekende brief mee te delen dat hij van de overeenkomst afziet, omdat dit een wettelijk aanvaard bewijsmiddel is.

Comment

motor en bak waren top

Comment

twas een benz

Comment

je bent er vet mee.

Comment

vijgen na pasen

Comment

naamkaartje en naam verkoper zijn dezelfde
                                direct na de verkoop was hij 2 maanden op vakantie, in september stonden er terug auto's van deze verkoper op 2dehands en kapaza.Na een mail van mijnentwege(ik zie dat u terug auto's te koop aanbied, dan kan u toch ook antwoorden op mijn mails) kwam er niet alleen geen reactie maar de auto's verdwenen ook van de site's en er werden er tot op heden ook geen andere meer aangeboden. Ga nu werken aan het aangetekend schrijven zodat dit morgen nog de deur uit kan. Ik hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt

Comment

Deze persoon verkoopt nog steeds auto's en is geen handelaar maar particulier en een grote oplichter

Comment

hallo louisd mijn naam is jaen en ik ben ook opgelicht door BART INDECLEEF IN LIMBURG HIJ HEEFT ook een citroen verkocht naar 150km was het gedaan bij nader inzicht waren er ook gebreken verwarming werkte niet meer moter valt stil de remmen doen het niet goed meer airco werk ook niet en maak veel geluid ik belde meermaals terug maar neemt niet meer op ik hoop dat er meer dit lezen voor ze auto kopen GROETEN

Comment

Heeft hij een website?
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

bart indecleef HIJ handelt op twee plaatsen ik hoop dat ze hem eens kunnen stoppen

Comment

tege woordig mag je geen wagen verkopen zonder garantie
                                          wat je kunt doen is u ne advocaat neme en hem naar de rechtbank trekken .

al gaat dit wel wat duuren .

ik heb ook zo iets mee gemaakt en politie er bij gehaald en al wat je maar wil maar niets hielp.

doe zoals mij breng die man eens een paar keer een bezoekje en goed druk uit oefenen
                                          en voor je het weet heb je u geld terug .

Comment

Working...
                                          X