Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Demowagen, kopen of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Demowagen, kopen of niet

Mijn ouders zijn aan het uitkijken naar een nieuwe wagen aangezien mijn broer voor de 2de keer dit jaar ons moeder haar auto opgeplooid heeft.

Gisteren ben ik bij onze dealer gepasseerd en zag ik een knappe okkazie staan, het model dat mijn ouders overwegen te kopen met nog een nest opties maar bij de beschrijving zag ik staan dat het een demo wagen is.

De wagen is één jaar oud en heeft 7500km.

Zouden jullie overwegen een demowagen aan te schaffen? De prijs valt best mee zeker als je rekening houdt met alle opties en de wagen zou dan ook bijna direct beschikbaar zijn. Als we een andere wagen bestellen zitten we weer met een wachttijd en eigenlijk hebben we asap een wagen nodig.

als ge met demowagen bedoelt een testrittenwagen, zou ik het niet doen
    daarmee spreek ik uit eigen ervaring als ik zeg dat ik weet hoe ze mishandeld worden

maar even off-topic, 2 wagens perte total op één jaar? was het zijn fout?
    zoja zou ik hem nooit meer een wagen meegeven

Comment

Staat enkel bij demowagen, ik weet dus niet of het een testrittenwagen was of niet.

In januari was hij niet in fout maar de herstelling van onze geliefde Twingo was te duur voor zijn ouderdom en we hebben hem dus met spijt in het hart weggedaan en een nieuwe Twingo gekocht.
      Met die nieuwe Twingo heeft hij een houten paaltje afgemaaid, in fout dus, carrossie beschadigd, rechterwiel af en airbag ontploft. We wachten op de expert van de verzekering maar we vrezen voor een total loss. (Eigenlijk hoop ik er een beetje op, een herstelde wagen is nooit hetzelfde).

Mijn ouders zijn nu aan het rondkijken voor nieuwe en mijn broer mag dat met onze oude Scenic rijden.

Comment

Ik zou dat niet laten liggen, mijn 1e sportieve wagen was een ex-demo en nooit geen klachten van gehad. Als de wagen niet ingeschreven is, zou ik pushen om toch 2 jaar garantie te krijgen...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Niet alle demowagens worden trouwens misbruikt, als het een garage is waarvan er steeds een verkoper mee op testrit gaat, is de kans al redelijk klein dat er zot mee is gedaan, en als de auto in kwestie een "gewoon" model is, is de kans ook weer kleiner. De meest afgeragde demowagens waar ik zelf mee gereden heb, zaten allemaal in de categorie "fast and furious"...
          Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

De meeste verkopers mogen met zo'n demowagen dagelijks rondrijden, ook wel directiewagen genoemd. Vraag 't gewoon na, wie 'm gebruikt heeft en voor wat.

Afhankelijk van het model, kan 't dus goed dat er enkel "ouw pekes" mee gereden hebben...
            ----------------------------------------------------------------------------------
            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
            Pictures here: BMW 7 Series
            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
            Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
            It might need half a starsystem to turn around,
            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
            Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
              De meeste verkopers mogen met zo'n demowagen dagelijks rondrijden, ook wel directiewagen genoemd. Vraag 't gewoon na, wie 'm gebruikt heeft en voor wat.

Afhankelijk van het model, kan 't dus goed dat er enkel "ouw pekes" mee gereden hebben...
              Die wagens worden ook uitgeleend om testritjes mee te maken hoor. Onlangs zo'n wagen meegekregen vol persoonlijke spullen, zonder verkoper erbij..

Comment

Over welke auto gaat het?

Comment

Megane Grandtour

Comment

Ca va wel, denk ik.

Is niet bepaald het type auto dat als ragbak wordt gekocht. En als hij nog zo jong is, kan hij imo niet volledig mismeesterd zijn. Iedere chauffeur rijdt en doet anders in z'n auto. Ik zou er geen probleem mee hebben zoiets te kopen.
                    1991 BMW E30 318is

Comment

Kan zelfs zijn dat een demo beter is dan een gewone, omdat ze er allerlei extra dempingsmatten enz ingooien om de klant te kunnen overtuigen.
                      Als het echt een demo-versie is dan.

Comment

Bij het aangehaalde merk informeer je naar "ongeval gehad ja of nee?" en laat dat op papier zetten. Mijn eerste Mégane was na 14 dagen achteraan total-loss, nieuwe besteld en gekocht, en op de dag dat ik hem ging afhalen stond "mijn wrak" daar als "directiewagen" te koop, geheel als nieuw. Acht jaar later trap ik in dezelfde val, door een "directiewagen" te kopen, nbij dezelfde garage, 13.000km en minder dan 6 maand oud, met 2 jaar dealer-garantie. Altijd een vermoeden gehad dat er iets 'scheef' zat vooraan, en toen ik verhuisde en bij andere dealer op onderhoud ging was het eerste dat hij zei "ongevalletje gehad?" toen hij de eerste keer onder de kap keek.

Comment

Is niet meteen een ragbak, dus qua mishandeling zal het wel meevallen. Als er twee jaar garantie op is, zou ik het wel overwegen.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb 10j geleden ook een directiewagen gekocht (Audi A3) - nooit enig probleem mee gehad. Demo-/ directiewagens hoeven dus niet persé slecht te zijn. Met om het even welke tweedehandswagen weet je tenslotte ook nooit hoe er mee gereden werd...

Comment

Die wagen heeft zo weinig km dat ik er echt niet mee zou inzitten om hem te kopen. Als de prijs zeer interessant is dan kan je best niet te lang wachten want zo'n auto's zijn dikwijls heel snel weg.

Comment

Nee.

De eerste demo-wagen die in zijn korte levensduur minder afgezien heeft dan een vergelijkbare "normale" occasie, moet ik nog tegenkomen.
                                BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

ik heb nu door omstandigheden, op korte tijd veel demo's meegekregen van de garage,
                                  als ge ziet en voelt hou die bakken al zijn misbruikt op soms maar 20000 km en in welke staat ze verkeren mijn goesting van demo's is definitief over.
                                  En als ge zo'n verkrachte bak krijgt is uw respect natuurlijk ook weg en begin je da spel ook af te trappen

onlangs golf 1.4 TSI gekregen van 8 maand oud , was gelijk een varkensstal vanbinnen en stinken, koppeling op, overal krassen met slechts 20000 km.
                                  nu beetle cabrio gekregen 35000 km 1,5 jaar oud tdi, olie lekt eruit, in gerookt vanbinnen , en ge voelt dat hem al zwaar is afgetrapt

Comment

Op gevoel zou ik het niet doen, maar als de korting echt noemenswaardig is en er x aantal jaar garantie opzit, why not give it a shot? Zeker bij zo'n espace zou ik het toch wel overwegen.

Comment

Op gevoel zou ik het ook niet doen..
                                      En als ik de reacties hier lees ook niet

Comment

Wij hebben bijna al onze wagens gekocht als directiewagens.
                                        Alfa GT / 147 / Lancia Delta / Alfa 156 / Alfa 159

nooit, maar dan ook nooit, problemen mee gehad.
                                        Ik zou direct een nieuwe kopen :-).
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Working...
                                        X