Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Verkeersminister Werner Faymann (SPÖ) heeft in de krant Kurier opnieuw bevestigd dat de 12km lange 160 km/h testzone op de A10 gestopt wordt.
    Zijn voorganger Hubert Gorbach (BZÖ) had op de duur van het testproject tusen Spittal en Paternion geen tijdslimiet gezet, zodoende moet er nu een legale weg gevonden worden om dit te stoppen.
    De variabele snelheidsaanduidingen worden wel behouden.
    Binnen 1 tot 2 maanden is het definitief gedaan met Tempo 160 in Oostenrijk.
    bron

Graag een dankwoordje aan Greenpeace, die het nodig vonden het testproject reeds op dag 1 te blokkeren.
    Op een gegeven moment werden er door Greenpeace zelfs "safety cars" op de baan gestuurd, die 130 reden zodat er geen snellere wagens voorbijkonden.
    Bij mijn weten is een test nog altijd iets waarbij je resultaten afwacht om te zien of het iets oplevert.
    Een gemiste kans!

bron

bron

bron
    98
    Maximaal 110 km/h
    0,00%
    0
    Maximaal 120 km/h
    3,06%
    3
    Maximaal 130 km/h
    6,12%
    6
    Maximaal 160 km/h
    9,18%
    9
    Variabel met max 160 km/h
    36,73%
    36
    Variabel met geen limiet
    24,49%
    24
    Geen limiet
    20,41%
    20

The poll is expired.

De eerste 4 opties waren blijkbaar overbodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      De eerste 4 opties waren blijkbaar overbodig
      De moraalridders komen nog wel stemmen jongen, gene paniek!

Comment

das ni van moraalridder of zo, maar ...

Comment

ik vind dat er in belgie ook 1 stukje 160 mag zijn

en de rest zot gecontroleerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            das ni van moraalridder of zo, maar ...

Iedereen heeft zijn mening he, daarvoor is het een poll
            Zolang er maar niemand begint te vragen achter een optie max 90 km/h is het voor mij allemaal ok

Comment

Iedereen heeft zijn mening he, daarvoor is het een poll
              Zolang er maar niemand begint te vragen achter een optie max 90 km/h is het voor mij allemaal ok
              Ja, ik vind anders op elke autostrade in België een maximumsnelheid van 90 km/u geen slecht idee. Alé, het zorgt toch voor eenduidigheid hé....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                Ja, ik vind anders op elke autostrade in België een maximumsnelheid van 90 km/u geen slecht idee. Alé, het zorgt toch voor eenduidigheid hé....

Comment

...hij heeft een punt dames en heren

Comment

tgoh, hier in belgie vind ik 160 km per uur méér dan voldoende. zeker snachts en als er geen verkeer is, dat gecombineerd met goede weersomstandigheden.

in frankrijk, duitsland, oostenrijk en italie mag het gerust wat sneller.

Comment

Voor de duidelijkheid, das een grapke hé ket!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HighwayMan Bekijk Berichten
                        Voor de duidelijkheid, das een grapke hé ket!
                        Duuh

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
                          tgoh, hier in belgie vind ik 160 km per uur méér dan voldoende. zeker snachts en als er geen verkeer is, dat gecombineerd met goede weersomstandigheden.

in frankrijk, duitsland, oostenrijk en italie mag het gerust wat sneller.

Awel ik ben ergens BIJNA akkoord eigenlijk. Als je autostrades zoals de E19 tussen Brussel en Antwerpen bekijkt, in sé is dat eigenlijk echt een slechte autostrade, ondanks de 3 vakken. Ik zeg niet dat je er niet harder als 160 kan rijden, maar het is niet relaxed cruisen dan.

Comment

Duuh

Comment

Variabel met max 160km/u

Betere doorstroming tijdens de files, en niet meer tuffen tegen 120 wanneer er geen kat op de baan is!

Comment

Tzou wel grappige posts teweegbrengen natuurlijk

"Verdomme seg nu ben ik geflist tegen 170 km/h, 50 EURO "

Comment

160 vind ik zeker niet mis.
                                  Maar ik zou liegen moest ik zeggen dat ik in Duitsland niet wat sneller ga (indien mogelijk natuurlijk).

Uiteraard is het zo dat er bepaalden plaatsen en op bepaalde momenten een limiet moet gerespecteerd worden. Daarom zou ik ook zeggen: onbeperkt met variablele borden... Eventueel met snelheidsbeperkingen op bepaalde tijdstippen van de dag.

Aan de andere kant, liggen op- en afritten in België verschrikkelijk dicht bijeen, en kan het gevaarlijk worden indien men aan 200km/u gaat beginnen vlammen...

Ik denk dat er dus eerst wat aan onze mentaliteit moet gedaan worden (o.a. beter afstanden respecteren en mensen niet couperen om je dan snel op de afrit te schieten) alvorens er echt sprake kan zijn van NO LIMIT.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                    160 vind ik zeker niet mis.
                                    Maar ik zou liegen moest ik zeggen dat ik in Duitsland niet wat sneller ga (indien mogelijk natuurlijk).

Uiteraard is het zo dat er bepaalden plaatsen en op bepaalde momenten een limiet moet gerespecteerd worden. Daarom zou ik ook zeggen: onbeperkt met variablele borden... Eventueel met snelheidsbeperkingen op bepaalde tijdstippen van de dag.

Aan de andere kant, liggen op- en afritten in België verschrikkelijk dicht bijeen, en kan het gevaarlijk worden indien men aan 200km/u gaat beginnen vlammen...

Ik denk dat er dus eerst wat aan onze mentaliteit moet gedaan worden (o.a. beter afstanden respecteren en mensen niet couperen om je dan snel op de afrit te schieten) alvorens er echt sprake kan zijn van NO LIMIT.

In Duitsland werken ze nu heel veel met matrixborden in combinatie met verkeerstellers. Heb ik eigenlijk niets op tegen.

Er moet inderdaad eerst iets aan de mentaliteit veranderen. Niet dat het ooit in België zal gebeuren, maar gradueel verhogen zou mij het verstandigste lijken.
                                    Stel je voor, opeens geen enkele limiet meer, tzou nogal iets geven Komt ECHT niet goed in België

Comment

In Belgenland onbeperkt, dan wordt het een beestenboel...

Comment

In Belgenland onbeperkt, dan wordt het een beestenboel...

Comment

Working...
                                        X