Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    wat is daar zo raar aan? .
    Eh .. dat ge overkomt als ne gangster, misschien ?
    Er is niemand die het begrijpt, en toch wil je het niet uitleggen. Begin er dan niet over, over je prerogatieven van waar dan ook.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    nogmaals iemand anders betaalt de rekening, wat is daar zo raar aan? Als ge een firmawagen hebt is dat toch ook geen pokomonkaart? Iedereen heeft voordelen die aan zijn job vasthangen... iedereen.

dat terugkommoment reken ik er niet meer bij. loopt net zoals bij het vormingsmoment een procedure tegen en veel kans dat het ook gewoon een stille dood gaat sterven.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Dan vraag ik me af hoe men aan een bedrag van 217€ komt
    Dat was al vermeld geweest :
    Theorie examen : 16 €
    Voorlopig rijbewijs : 25 €
    Praktijkexamen : 43 €
    Rijbewijs : 25 €
    Terugkommoment : 108 €
    Totaal : 217 €

Echter, hoe jij het gratis voor elkaar krijgt, dat heb ik nog nergens gelezen. En blijkbaar zijn er nog die daar in geïnteresseerd zijn. Jij bent precies toch inderdaad als die gast met zijn pokemon kaart, zoals timothy zegt

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    Edit: extra taalfouten toegevoegd voor RX-8
    Ja, uithalen was te moeilijk waarschijnlijk

Leave a comment:

• flappy
    replied
    allé, moet me weer komen verantwoorden hiee
    ​​​​​​als ik het niet moet betalen, dan doet iemand anders het. Of wat had ge dan gedacht? dat er achterpoortjed zijn? Neen ga mijn kinderen geen rijbewijs in het buitenland laten 'halen' en het hier inwisselen voor een belgisch...

betreffende het geld: huur tegenwoordig eens iets? ge moogt al blij zijn met 800€ in de maand voor iets gemiddeld. Gasprijzen al eens bekeken? Niet iedereen heeft een BEN woning met een lage energierekening. Dit jaar komen er bij de prijzen vd supermarkt nog ongeveer 25% verhogingen bij. Diesel en benzine? Met een tankkaart voel je dit niet. Ik tank momenteel voor een volle bak bijna 120€. Ik kan dat betalen... voor veel anderen is het de druppel teveel. Reken daar ook nog bij dat we extra belastingen gaan moeten betalen omwille vd tijdelijke werkeloosheid door covid (men schat tussen de 700 en 1200€).
    Ik krijg er genoeg in de auto die na 2 mislukte pogingen vermelden dat het nu even niet past om 6 uur les te volgen. Laat staan dat men zonder blozen 1500€ ophoest... wat niet klopt want bij ons is het 'maar' 1300€.
    Betreffende de kostprijs van het rijbewijs:
    theorieexamen 16€
    praktijkexamen 43€
    voorlopig rijbewijs bij gemeentehuis tussen 20 en 25€
    eigenlijke rijbewijs idem
    boek voor theorie 25€, maar met wat zoekwerk kan dat gratis voor niets doen op rijbewijzer.be.

maar dan komt de echte kostprijs: ge moet een auto hebben,verzekering, keuring in sommige gevallen en vooral brandstof.

Dan vraag ik me af hoe men aan een bedrag van 217€ komt

En dan een echte ergernis vandaag: aan onze dorpschool waren er, weeral, idioten die het toch nodig vonden om door het rood te rijden ondanks dat een voetganger al aan het oversteken was.
    En met de mist gisteren heel wat voertuigen zonder licht zien rondrijden.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
    Januari = ergernis maand
    Okee.
    Iemant die zig op een vorum erges in ergerd, en in zein uitlech 15 taalfauten maakd ..

Leave a comment:

• turboslak
    replied
    Januari = ergerniz maand

Zchijt haven van Antwerpen blokkeerd dte scheldelaan langs alle kanten (boten/treinen tijdens spits, belachelijk slecht afgestelde verkeerslichten, wegenwerken)

Meneer in een camioned van 1 of andert circuz dat de helft van de E19 Antw-Brussel op het middenvak aan 95-110 tuft met gsm in de hand.

Blinde vrachtwagen chauffeur tdat ztopd als het groen licht is en bij het volgende groen lichd 20km/h rijtdt

Andere vrachtwagen chauffeur dat nedtd 30km/h aantikt aan het begin van de oprit.

Madam dat mij op de snelweg half inhaaltdt om dan terwijl se naazt mij rijd af dte remmen en naar rechts in te voegen voor geen enkele reden (geen afrit, geen verkeer dat haar afremde) en uiteraard kwaadtd worden omdat ik daar ben

Meneer dat op een 70km/h baan tragers als 70km/h rijd maar van sodra ik inhaal optrekdtd naar 80km/h en dan van zijn oren maakt omdat ik in zijn gezicht rem.

Wel 1 lichtpunt, een bmw met Nederlandse plaat dat zijn richtingaanwijzer opzet voordat hij van rijvak veranderd EN nog eens rekening hield met mijn richtingsaanwijzer EN teken deed dat ik eerst van rijvak mocht wisselen.

Edit: extra taalfouten toegevoegd voor RX-8
    Last edited by turboslak; 11/01/2022, 19:33.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Al een geluk dat we tscheldt nog hebben als betrouwbare informatiebron.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    toch in een wereld waarin onze vlaamse zenders zijn verworden tot alleen nog tonen wat deugd...met heel af en toe is iets fouts waarna ze die sociale crimineel openlijk kunnen lynchen

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ..en er zit een dikke fout mi in de begingeneriek van iedereen beroemd...het moment die klas te dicht achter die vertrekkende bus het zebrapad oversteekt

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ipv dat de ma of pa een extra hamburgerjobke zouden moeten aanpakken kunnen die gasten toch gewoon zelf van hun 16 tot 18 een centje gaan verdienen...precies of werken is een straf en ik vond het best ok voor mijn zelfvertrouwen, àls ze hun rijbewijs al nodig vinden want hier lopen de 18-jarigen toch niet meer warm voor een rijbewijs...ook al omdat taxi mapa gewoon veel makkelijker is...bijkomstigheid kunnen ma en pa ook uitleggen hoe onze herverdeelmaatschappij in elkaar steekt, dat ze zich niet blindstaren op hun onbelaste pree als jobstudent en ze mss meer zullen verdienen dan wanneer ze werkelijk in de arbeidswereld stappen

...en er zit een dikke fout mi in de begingeneriek van iedereen beroemd...het moment die klas te dicht achter die vertrekkende bus het zebrapad oversteekt

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer.
    't Is ook niet koud buiten. Het is gewoon januari.

Leave a comment:

• timothy
    replied

Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer. En timothy, ik ken u en uw ingesteldheid hier al langer, je bent naar mijn mening een enorm vooringenomen en egoïstisch persoon, een mens zonder enige vorm van sociaal medeleven en met een fameus gebrek aan empathie. Altijd zwart/wit en vooral lekker polariseren. Je bewijst het elke keer opnieuw, nu ook weer. Gepamper? Waar haal je 't toch vandaan, man? Alsof mensen begeleiden en helpen gepamper is... Alsof iedereen het de dag van vandaag altijd maar makkelijker en makkelijker heeft in onze maatschappij. Een maatschappij die almaar meer kreunt onder de druk, de druk van allerlei aard. In het echte leven kan je misschien best een toffe kerel zijn, hier ben je dat voor mij helemaal niet, echt niet.
    Het gaat me dan ook absoluut niet om 'een toffe kerel' zijn of niet, Jakkel. Dat polariseren zoals jij zegt zal een bijproduct zijn van hoe ik denk. Het is ZEKER niet mijn doel vanwaaruit ik vertrek. Maar als ik héél eerlijk mag zijn vind ik het gewoon enorm frustrerend om altijd rekening te moeten houden met de uitzonderingen. Een rijbewijs betalen is voor mij geen probleem, toch verwacht je dat ik rekening hou met diegenen voor wie het wel een probleem is. Ik ben digitaal onderlegd, maar toch moet je in de maatschappij rekening houden met de digitale analfabeten. Ik heb mijn financiën op orde, en toch moet je rekening houden met diegene die het niet op orde hebben. Welke incentive is er nog voor 'goed huisvaderbeleid'?

Ik heb er niet voor gekozen om in een overdreven sociale en linkse (geen scheldwoord, wel gebruikt bij gebrek aan beter dat ik me opkomt), inclusieve maatschappij te leven. Ik dop mijn eigen boontjes. En als je zegt dat wat meer mensen dat beter ook zouden doen, dan ben je een egoïstisch persoon. Want dan hou je geen rekening met alle geluk dat ik gehad (zou) hebben of heb.

Dat is gepamper in mijn ogen, ja.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Alhoewel bovenstaande wat mij betreft waar kan zijn (maar je doet net hezelfde als waar je anderen van 'beschuldigd': veralgemenen): wat stel je voor?

Wiens fout is het dat kinderen in de beroepsafdelingen schoolmoe zijn? Die van de kinderen in ASO? Hun ouders? Zij zelf?

Ik vind vooral dat het gepamper gedaan mag zijn. Neem je eigen keuzes, en neem er vervolgens je verantwoordelijkheden voor.

En opleiding kan zeker helpen. Een schandalig hoog percentage van jongeren kent niet eens het verschil tussen een doorlopende opdracht of een domiciliëring.
    Ik veralgemeen helemaal niet. Ik geef gewoon de realiteit weer. En timothy, ik ken u en uw ingesteldheid hier al langer, je bent naar mijn mening een enorm vooringenomen en egoïstisch persoon, een mens zonder enige vorm van sociaal medeleven en met een fameus gebrek aan empathie. Altijd zwart/wit en vooral lekker polariseren. Je bewijst het elke keer opnieuw, nu ook weer. Gepamper? Waar haal je 't toch vandaan, man? Alsof mensen begeleiden en helpen gepamper is... Alsof iedereen het de dag van vandaag altijd maar makkelijker en makkelijker heeft in onze maatschappij. Een maatschappij die almaar meer kreunt onder de druk, de druk van allerlei aard. In het echte leven kan je misschien best een toffe kerel zijn, hier ben je dat voor mij helemaal niet, echt niet.

Leave a comment:

• timothy
    replied

Mijn dochters (latijn-talen en wetenschappen-wiskunde) hebben nochtans wel zulke lessen gehad als ik me nog goed herinner. Zij het wel vrij summier.
    Maar ik denk dat wat extra leerstof in verband met financiën in de praktijk velen weinig bijbrengt. En als het al een toegevoegde waarde zou kunnen betekenen, dan denk ik dat vooral kinderen uit het ASO er baat bij zullen hebben. En net die kinderen hebben dikwijls het minste advies op dat vlak nodig. Kinderen uit beroepsrichtingen zijn dikwijls sowieso al schoolmoe, zeker wat betreft de theoretische lessen. Opvoeding en afkomst, dat zijn volgens mij de voornaamste factoren die een bepaald gedrag qua uitgaven en een gezond beheer van de financiën gaan bepalen in je leven.
    Alhoewel bovenstaande wat mij betreft waar kan zijn (maar je doet net hezelfde als waar je anderen van 'beschuldigd': veralgemenen): wat stel je voor?

Wiens fout is het dat kinderen in de beroepsafdelingen schoolmoe zijn? Die van de kinderen in ASO? Hun ouders? Zij zelf?

Ik vind vooral dat het gepamper gedaan mag zijn. Neem je eigen keuzes, en neem er vervolgens je verantwoordelijkheden voor.

En opleiding kan zeker helpen. Een schandalig hoog percentage van jongeren kent niet eens het verschil tussen een doorlopende opdracht of een domiciliëring.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Peer pressure ....

De buren doen vergelijkbare jobs, en kopen een nieuwe auto, dus wij moeten dat ook kunnen én 2 keer per jaar een dikke vakantie.

Er wordt over geld heel veel gelogen. Mensen die kapitalen hebben en het goed kunnen wegsteken, en anderen die niks hebben en doen alsof ze miljonair zijn.

Ik heb een paar simpele regelkes aan mijn kinderen geleerd:
    - sparen doe je aan het begin van de maand. Eerst geld naar het spaarboekje, en dan de maand uit doen ipv enkel het overschot op het eind van de maand.
    - eerst sparen voor een grotere uitgave, en pas als het geld er is boek je die reis of koop je die dikke TV
    - alleen lenen voor een huis en je eerste auto (als je die beroepsmatig nodig hebt). De rest is cash or not.

En dan is er sparen en sparen. Je moet ergens een rekening/beleggingsportefeuille aan houden waar je niet aan komt, ook niet voor een auto of een reis. Gewoon geld voor "later" of je pensioen.

Het is een feit dat er in het onderwijs gewoon geen financiële leerstof wordt gegeven.
    Hoe veel 18-jarigen weten wat een hypotheek is, en weten het verschil tussen een fonds, tracker of een aandeel?
    Hebben ze een idee hoe belastingen in elkaar zitten? En wat met verzekeringen?

Dat zou veel miserie kunnen voorkomen.
    Slimme mens!

Enkel het gedeelte 'lenen': ik vind lenen voor een wagen nooit fout. De reden waarom ze lenen is wel vaak fout (wagen boven hun stand kopen). Maar als je €25.000 aan een wagen wil besteden en je hebt dat geld, kan het nuttig zijn bijvoorbeeld €15.000 te lenen tegen lage rente en de rest te beleggen/investeren.

Los daarvan, lenen op zich hoeft geen probleem te zijn in een gezonde financieel huishouden. Overlenen is dat absoluut wel, en het zijn inderdaad opnieuw vaak ook de mensen die geen €1500 voor een rijbewijs hebben die overlenen.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Peer pressure ....

De buren doen vergelijkbare jobs, en kopen een nieuwe auto, dus wij moeten dat ook kunnen én 2 keer per jaar een dikke vakantie.

Er wordt over geld heel veel gelogen. Mensen die kapitalen hebben en het goed kunnen wegsteken, en anderen die niks hebben en doen alsof ze miljonair zijn.

- sparen doe je aan het begin van de maand. Eerst geld naar het spaarboekje, en dan de maand uit doen ipv enkel het overschot op het eind van de maand.
    - eerst sparen voor een grotere uitgave, en pas als het geld er is boek je die reis of koop je die dikke TV
    - alleen lenen voor een huis en je eerste auto (als je die beroepsmatig nodig hebt). De rest is cash or not.

En dan is er sparen en sparen. Je moet ergens een rekening/beleggingsportefeuille aan houden waar je niet aan komt, ook niet voor een auto of een reis. Gewoon geld voor "later" of je pensioen.

Het is een feit dat er in het onderwijs gewoon geen financiële leerstof wordt gegeven.
    Hoe veel 18-jarigen weten wat een hypotheek is, en weten het verschil tussen een fonds, tracker of een aandeel?

Mijn dochters (latijn-talen en wetenschappen-wiskunde) hebben nochtans wel zulke lessen gehad als ik me nog goed herinner. Zij het wel vrij summier.
    Maar ik denk dat wat extra leerstof in verband met financiën in de praktijk velen weinig bijbrengt. En als het al een toegevoegde waarde zou kunnen betekenen, dan denk ik dat vooral kinderen uit het ASO er baat bij zullen hebben. En net die kinderen hebben dikwijls het minste advies op dat vlak nodig. Kinderen uit beroepsrichtingen zijn dikwijls sowieso al schoolmoe, zeker wat betreft de theoretische lessen. Opvoeding en afkomst, dat zijn volgens mij de voornaamste factoren die een bepaald gedrag qua uitgaven en een gezond beheer van de financiën gaan bepalen in je leven.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik wil graag geloven dat onze bankmedewerkers hier regelmatig zulke toestanden zien en meemaken, net zoals bepaalde politiemensen zowat dagelijks geconfronteerd worden met uitschot.
    Daar dan uit concluderen dat de meerderheid door eigen schuld in de financiële problemen geraakt of dat de meerderheid van de bevolking crapuul is...
    Veralgemenen en polariseren, daar is de gemiddelde Vlaming de dag van vandaag heel bedreven in.

Leave a comment:

• Tommie1
    replied
    Peer pressure ....

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Ik wil graag geloven dat onze bankmedewerkers hier regelmatig zulke toestanden zien en meemaken, net zoals bepaalde politiemensen zowat dagelijks geconfronteerd worden met uitschot.
    Daar dan uit concluderen dat de meerderheid door eigen schuld in de financiële problemen geraakt of dat de meerderheid van de bevolking crapuul is...
    Bwah, je moet daar inderdaad wel voor opletten, maar ik spreek over een ‘poel’ van 15.000 klanten over 2 middelgrote Vlaamse steden. Ik zie echt mensen van elke slag hoor… misschien dat er regionaal nog grotere verschillen zijn, dat kan, maar na deze job 14 jaar te doen DENK ik wel een patroon te herkennen.

Leave a comment:

Working...
X