Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mustang '66 als belegging

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    ik zie dat anders. ik koop een oude wagen die ik altijd graag heb gezien, op een moment dat die spotgoedkoop wordt (meestal tussen 15 en 20jaar oud, nog lang voor die echt oldtimer wordt).
    ik schaf mij die aan, zet die in orde en rijd er een paar jaar mee. als die 10jaar later dan ineens een pak meer waard is, en ik heb zin in iets anders, dat gaat die buiten en koop ik die andere.

    ik steek tijd en amper geld in een golfke van bijna 29jaar oud. maar dat is zo een oldtimer-onwaardige auto (lees: er zijn er veel teveel van om exclusief te zijn) dat onderdelen wijd verspreid zijn en niks kosten. ik heb voor minder dan 200€ rondom de dempers en rubbers vervangen. kapotte cardankop voor 30€ hersteld...
    dat is een goeie auto om daily te gebruiken, maar ongeschik om uw geld te laten renderen.

    mijn capri 3.0V6 in de garage daarentegen is volgens mij nu al 3x zoveel waard als toen ik die kochte en heb er NIKS aan gedaan.
    heb escortjes mk2 gehad die ik voor nog geen 200€ kocht en die jaartje later voor 500€ vertrok. en ik heb dat mooie zwarte interieur eruit nog gehouden voor de mijne (mijn beige geswapped dus). heb ik een beter interieur en er +300€ aan gewonnen ook.

    als je in oldtimers zit, dan moet het een hobby zijn. oldtimers verhandelen zuiver en alleen om winst te maken dan moet je:
    -een verdomd goeie kenner zijn van alle modellen en hun waarde
    -de staat van een oldtimer in een paar ogenblikken kunnen vaststellen en er een correcte waarde op plakken
    -af en toe eens een oldtimer met verlies verkopen en leren uit je fouten.

    ik heb ook eens gedacht dat de fiesta mk1 geld gingen opbrengen. helaas, na 2complete en een 3de in onderdelen te verzamelen, toch maar net mijn geld weer kunnen uithalen. en dat moet je op tijd zien. als je merkt: hmmm, dat loopt niet zoals ik het verwacht had... dan moet je maken dat je er vanaf geraakt en doe een nieuwe gok.

    ik ken zo iemand die op een sloop bovena op een hoop autos een kas zag staan van een oude ford. die had een kapotte motor. heeft die auto aan oud-ijzer prijs gekocht en opgelapt. dat bleek een capri RS2600 te zijn. zijn 'hobbyauto' heeft jaren gereden en is nu een heel pak geld waard.

    vroeger had je boeken waar je de waarde van oude wagens kon in opzoeken. iemand een idee of dit ergens op een website ofzo bestaat?
    Last edited by andydv; 14/11/2016, 15:02.

    Comment


    • #62
      300€ winnen op een auto is niks hé.
      Als je een beetje rond rijdt, en privé occasies koopt, dan wil dat ook lukken met een auto van 3000€, en dat kan op een paar dagen.

      Jij denkt dat jouw loods niks kost, maar je hebt ze wel ooit betaald, en als het dak lekt moet je dat herstellen. Dus je auto's stallen kost ook geld, en als je je uren zelfs niet aan 5€ per uur rekent, dan ja, dan heb je 'winst'.

      Wat jij doet, is goedkoop rijden, maar niet beleggen hé.
      Als ik 10.000€ of 100.000€ te beleggen heb, dan ga ik geen 20 of 200 Escortjes kopen.
      Als je dat in een auto wil beleggen moet je in de richting van een speciale Porsche, Lotus of ... gaan kijken.

      Hier staan beleggers auto's:

      http://www.marreyt-classics.com/stocklist.php

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
        300€ winnen op een auto is niks hé.
        bwa, ik heb die auto gekocht voor het interieur. dat gave zwarte interieur in de mijne, en mijn kapot beige interieur in de andere.
        geen tijd gehad voor de auto en erna zo verkocht voor 500€.
        had ik die in orde gezet, kon ik er nu 3-4K voor vragen.

        paar jaar terug een escort mk2 gekocht voor 500€, 3maand mee gereden en verkocht voor 1200€.

        als ik alles zo bij elkaar tel heb ik enkele 10K € verdient daarmee. zowel met de autos als onderdelen. en dit als hobby, altijd leuk natuurlijk.

        maar om nu ergens 10K€ of meer te gaan investeren in een auto, om er na enige tijd meer uit te halen, zijn al grotere risicos dan ergens een paar 100€ instken. en dan moet je toch goed op de hoogte zijn van de oldtimermarkt. denk dat je daar meer geluk moet hebben dan kennis.

        of je moet die zeer exclusieve oldtimers gaan kopen die een paar 100 000€ gaan, die brengen erna altijd meer op. maar die moet je dan ook ergens veilig kunnen stallen, dure verzekeringen op nemen (schade/diefstal)...

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
          Was mijn dagelijkse auto van 1986 tot 1995.

          zo ziet die er nu nog uit
          http://
          http://

          Parking in de Hoogstraat (dicht bij het Korenstraatje?)
          Mine: Volvo V70 2.4D 2006
          Hers: Kia Cee'd 1.6CRDI 2013

          Comment


          • #65
            Persoonlijk zou ik een oldtimer nooit als belegging kopen.
            Je weet nooit wat de markt gaat doen. Tegen dat je het door hebt dat het minder gaat is het meestal te laat.
            Nu lijkt het soms de greater fool theory. Een gek betaalt veel te veel voor een wagen om deze nog duurder te verkopen aan een grotere gek. Tot alle gekken op zijn.

            Als 16 jarige was ik veel bezig met honda daxjes. Echt een hype toen. Er waren er die tot 5000 euro in hun dax staken. En uiteindelijk kregen ze die nog verkocht ook. Om dan aan een nieuw project te beginnen.
            En nu is er bijna geen interesse meer voor. Toffe honda's zijn nog moeilijk te vinden en nog moeilijker te verkopen.

            Als ik tip mag geven,
            Koop een oldtimer die je mooi vindt, waar je zelf wat leert aan werken en geniet ervan. Maar bekijk het niet als belegging.
            Dan doet het minder zeer moest hij tegen alle verwachtingen in binnen een paar jaar met moeite verkocht geraken.

            Wat nog redelijk op de markt ligt met eenvoudige techniek zijn de oude landrover serie's.
            Met werk voor een redelijke prijs te vinden, en in goede staat verkopen ze voor schone bedragen.
            Want iedereen kijkt zich blind op de defenders.

            Comment


            • #66
              Een 190 2.3 16 is in goede staat ook zeldzaam, de meeste blinken mooi maar wat eronder zit is roest en mankementen.
              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Een 190 2.3 16 is in goede staat ook zeldzaam, de meeste blinken mooi maar wat eronder zit is roest en mankementen.
                Wat wil je nu zeggen dat hij uwe moet kopen

                Comment


                • #68
                  Nee hoor, die mag nog blijven na alle noeste arbeid
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door reggea Bekijk Berichten
                    Inderdaad, of de oldtimer van je dromen nu een goede geldbelegging is of niet, wat maakt dat uit, het is het plezier dat eraan wordt beleefd.
                    De kosten of opbrengsten nemen we er graag bij, natuurlijk de opbrengsten zijn natuurlijk goed meegenomen.
                    Helemaal mee eens. Ik heb me net een Subaru SVX aangeschaft. Maar dat is omdat ik echt gewoon terug zo'n ding wou. Als die eventueel over x jaar plots in waarde stijgt is dat mooi meegenomen maar voor mij is het vooral omdat ik weer zo'n beestje wou.

                    Comment


                    • #70
                      een beetje zoals kunst, koop iets wat je mooi vindt. Als later blijkt dat de waarde gaat dalen blijf je met een mooi kunstwerk zitten waar je graag naar kijkt

                      Comment


                      • #71
                        Becijfer alle kosten vooraleer je zulke aankoop doet
                        restauratie met goede documentatie
                        verzekeringen tegen brand en diefstal
                        stalling
                        ...

                        en een echte investering dient natuurlijk niet om mee te rijden.
                        Dat is volgens mij zonde maar tevens ook de realiteit
                        want anders stel je de wagen bloot aan grote risico's.

                        Comment


                        • #72
                          Of je aankoop een (goede) investering is, weet je pas als je de wagen verkoopt. Kopen is gemakkelijk, je hoeft maar wat geld hebben, maar (goed) verkopen is een kunst, je moet dan een koper vinden. En dan begint de miserie... juist deze die je hebt ligt plots niet in de markt.
                          Dromen over de waarde van je "pareltje" is gemakkelijk, maar de realiteit is dat het heel moeilijk is om een oude wagen te verkopen...

                          Comment


                          • #73
                            Of je aankoop een (goede) investering is, weet je pas als je de wagen verkoopt. Kopen is gemakkelijk, je hoeft maar wat geld hebben, maar (goed) verkopen is een kunst, je moet dan een koper vinden. En dan begint de miserie... juist deze die je hebt ligt plots niet in de markt.
                            Dromen over de waarde van je "pareltje" is gemakkelijk, maar de realiteit is dat het heel moeilijk is om een oude wagen te verkopen...

                            sorry, dubbel gebruik
                            Last edited by guyugy; 29/07/2017, 17:25. Reden: dubbel

                            Comment

                            Working...
                            X