Kan je hier ondertekenen indien je onze dagelijkse file's en nutteloze vervuiling:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Petitie tegen bedrijfswagens
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door User001 Bekijk BerichtenKan je hier ondertekenen indien je onze dagelijkse file's en nutteloze vervuiling:
http://www.petities24.com/stop_verlo...gens_en_diesel
Verkeerd forum vrees ik
-
Petitie tegen bedrijfswagens
Oorspronkelijk geplaatst door User001 Bekijk BerichtenKan je hier ondertekenen indien je onze dagelijkse file's en nutteloze vervuiling:
http://www.petities24.com/stop_verlo...gens_en_diesel
indien je onze dagelijkse file's en nutteloze vervuiling: ????????LEUK VIND, SCHATTIG VIND, NUTTELOOS VIND, SPECTACULAIR VIND, MOOI VIND.
Sent from hereLast edited by Gixxer; 01/12/2014, 13:49.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Inderdaad, verkeerd forum.
Maar laten we het ook eens van een andere kant bekijken:
Ieder modern bedrijf met een deftige fleet-policy biedt dezer dagen immers de mogelijkheid een deel van je budget ook aan een abonnement voor het openbaar vervoer te besteden. Fiscaal komt het immers nog beter uit.
Daarnaast vergeet men gemakkelijkerwijs dat het niet voor iedereen evident is om zich met het openbaar vervoer naar zijn WERK te begeven, of om zijn WERK uit te voeren...
Ook gaat men vlotjes voorbij het feit dat bedrijfswagens meestal om de X aantal jaar omgeruild worden voor een nieuwer type. Recente wagens verbruiken minder, stoten minder uit en zijn veel veiliger dan oudere wagens. Een particulier koopt zich niet om de vier of vijf jaar een nieuwe auto.
Zijn die bedrijfswagens nu zo slecht ? Of is de topicstarter jaloers dat hij geen kan krijgen ?2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
En wat gaan ze dan doen met mensen die hun auto ECHT voor het werk nodig hebben?
Vertegenwoordigers, technici, onderhoud van kantoormachines, werfleiders,....
Mogen die terug hun eigen auto kopen en vergoed worden op basis van hun effectieve verplaatsingen? Gaat nog meer fraude opeleveren.
Voor mensen die elke dag naar dezelfde plaats gaan werken is een firmawagen inderdaad niet altijd geschikt.
Comment
-
Verkeerd forum?
Zonder fiscaal zwaar gesubsidieerde bedrijfswagens, zouden mensen zich niet meer in een diesel-lease-golf laten duwen, en met hun hoger nettoloon (als de loonlasten effectief dalen!) een leuke wagen naar keuze aanschaffen, en zouden ze er door de mindere files er nog daarwerkelijk mee kunnen rijden ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenAls ze de belastingen op de juiste manier hervormen wel.:p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichtenen da's nu net het probleem, om die mensen hun "firmawagen" te compenseren, moet je die mensen minimaal 500 tot 700 euro NETTO loon méér geven dan dat ze nu verdienen... lijkt me niet mogelijk met de loonlasten van vandaag.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenEn wat gaan ze dan doen met mensen die hun auto ECHT voor het werk nodig hebben?
Vertegenwoordigers, technici, onderhoud van kantoormachines, werfleiders,....lets have some more member berries
Comment
-
Ik weet niet of je de petitie goed gelezen hebt. De BBL wilt de fiscaliteit van de bedrijfswagens onaantrekkelijker maken, EN de fiscaliteit van een hoger loon net aantrekkelijker. Met andere woorden: dat het interessanter wordt om meer te verdienen, en minder interessant om een bedrijfswagen te hebben. Hoe kan je daar in hemelsnaam iets op tegen hebben? Iedereen die in een hogere loonschaal zit wordt fiscaal GEDWONGEN om een bedrijfsauto te accepteren. Terwijl ik veel liever zelf zou kiezen wat ik koop als auto, met mijn eigen geld. Met het voorstel van de BBL kan dat. Mijn stem hebben ze
Comment
-
En denken ze nu echt dat het openbaar alternatief een realistisch alternatief is ? De trein kan nu al de toestroom niet meer volgen, onze netten zijn overbelast (zie de frequentie in Brussel Centraal). Bovendien duren vele trajecten een meervoud wanneer je ze met het openbaar vervoer doet (probeer maar eens naar Sint Niklaas te gaan bijvoorbeeld).
Bovendien zouden de meeste mensen helemaal geen 35k aan een wagen besteden om een eco-golf, 320 ed of andere Euro6 wagen spenderen ... De meesten rijden dan wel met een oud krel dat zwarte roodwolken spuwt .. waar is je milieu argument dan ?
Zonder te spreken over de economische schade die je toebrengt aan de auto-industrie, de distributie, de toeleveranciers, ...
Bovendien zijn er inderdaad heel wat mensen die hun wagen nodig hebben om zicht te verplaatsen ... zij het professioneel, dan wel privé ....Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Het moet niet gekker meer worden hier.
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenDaarnaast vergeet men gemakkelijkerwijs dat het niet voor iedereen evident is om zich met het openbaar vervoer naar zijn WERK te begeven, of om zijn WERK uit te voeren...
Comment
-
dus jij wil liever de bedrijfswagens afschaffen waardoor mensen zelf een auto gaan kopen, een oude tweedehands die vele slechter is voor het milieu en het onderhoud gebeurd door de buurman of een garage in de buurt dan om de 4 jaar de meeste auto's van het wegennet vernieuwd worden naar de zuinigste en laagste co2Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenEn denken ze nu echt dat het openbaar alternatief een realistisch alternatief is ? De trein kan nu al de toestroom niet meer volgen, onze netten zijn overbelast (zie de frequentie in Brussel Centraal). Bovendien duren vele trajecten een meervoud wanneer je ze met het openbaar vervoer doet (probeer maar eens naar Sint Niklaas te gaan bijvoorbeeld).
Bovendien zouden de meeste mensen helemaal geen 35k aan een wagen besteden om een eco-golf, 320 ed of andere Euro6 wagen spenderen ... De meesten rijden dan wel met een oud krel dat zwarte roodwolken spuwt .. waar is je milieu argument dan ?
Zonder te spreken over de economische schade die je toebrengt aan de auto-industrie, de distributie, de toeleveranciers, ...
Bovendien zijn er inderdaad heel wat mensen die hun wagen nodig hebben om zicht te verplaatsen ... zij het professioneel, dan wel privé ....
er moet door de overheid een GEHEEL uitgewerkt worden dat mensen die een bedrijfswagen niet echt nodig hebben, vb boekhouder, onthaalbediende, ... er ook geen moeten krijgen van hun baas, maar een evenredig deftig netto-loon krijgen
daar kan je toch niet tegen zijn?
en wie wel een wagen nodig heeft, niet steeds een vervuilende diesel krijgt maar dat alternatieven ook eens bekeken worden, hybride, elektrisch, aardgas, benzine, ... afhankelijk van aantal km, ...
je beseft toch ook dat er nu een heel aantal mensen met een diesel systematisch in de file staan omdat ze "hun voordeel in auto" op het einde van de maand moeten opkrijgen ???
zo staan er teveel wagens in de file die er niet moeten zijn, en de wagens die er echt moeten zijn zou dan ook deftig kunnen doorrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenEn denken ze nu echt dat het openbaar alternatief een realistisch alternatief is ? De trein kan nu al de toestroom niet meer volgen, onze netten zijn overbelast (zie de frequentie in Brussel Centraal). Bovendien duren vele trajecten een meervoud wanneer je ze met het openbaar vervoer doet (probeer maar eens naar Sint Niklaas te gaan bijvoorbeeld).
Bovendien zijn er inderdaad heel wat mensen die hun wagen nodig hebben om zicht te verplaatsen ... zij het professioneel, dan wel privé ....
Ik zou ook een auto moeten hebben om op 't werk te geraken, maar in 't voorstel van de BBL kan ik tenminste aanschaffen wat ik zélf wil. En, niet onbelangrijk, blijft het ook mijn eigen auto, zelfs als ik van werk zou veranderen. Tegelijk wordt de druk daardoor hoger op (a) werknemers om van thuis uit te werken en (b) op werkgevers en werknemers om te verhuizen naar plekken met beter openbaar vervoer. Wat ons gebrek aan stedenbouwkundige ruggengraat niet opgelost krijgt, zo zomaar een boost kunnen krijgen door dit soort van maatregelen.
Maar ja, dat vergt visie, en dat is nu eenmaal niet het sterkste punt van regeringen die zich voor 4 à 5 jaar laten verkiezen.
Comment
-
wel grappig dat de topicstarter hier zelf niet meer geantwoord heeft, dus laat dit topic gewoon naar onder zakken mensen, negeer het.Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichtendus jij wil liever de bedrijfswagens afschaffen waardoor mensen zelf een auto gaan kopen, een oude tweedehands die vele slechter is voor het milieu en het onderhoud gebeurd door de buurman of een garage in de buurt dan om de 4 jaar de meeste auto's van het wegennet vernieuwd worden naar de zuinigste en laagste co2
Comment
Comment