Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginneling vraagjes.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    Als je met de moto rijdt heb je 12 keer meer kans op een dodelijk ongeval dan met de auto. Dan kan je ook zeggen dat je het zelf zoekt tout-court door met een motor te rijden. Laten we dat gewoon afschaffen anders.
    Voor mijn begrafenis / crematie zal de mutualiteit niet tussen komen, die zal ik zelf wel betalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
      Geen appels met peren vergelijken he.

Jij gaf het advies om botinnen te gebruiken, dat is geen optimaal advies.

Er is niemand die jou 'aan zou vallen' omdat je met botinnen rijdt, zolang je maar weet dat het niet de optimale bescherming is en je zelf de bewuste afweging gemaakt hebt.

Op slippers gaan rijden is idioot omdat je simpelweg niet dezelfde controle over je voertuig hebt in vergelijking met een schoen/bot/motolaars.
      Als ik mijn moto ga wassen haal ik hem weleens uit de garage op slippers.. en dat is serieus oppassen ..
      Dan raad ik u toch een cursus begrijpend lezen aan.

Kheb nooit gezegd:
      koop botinnnen,

kheb gezegd:

Ik heb al motorschoenen aan gehad die even stevig en veilig als mijn botinnen aanvoelen... (en zelfs zijn ook als je materiaal vergelijkt).

Dus ik gaf niet het advies om botinnen te dragen, maar om dan wel goeie schoenen te voorzien.

kheb liever stevige botinnen, dan halve gare "motorshoentjes"

Comment

• Rustig jongens !

We hebben allemaal een gemeenschappelijke passie, de moto !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          ik zou ze gedaan hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten

Ik denk eerlijk gezegd, dat we het moeten vrij laten. Ik kan me nochtans ook opjagen in het feit dat mensen in short en t-shirt zitten. Maar da's hun zaak. Als hun huid er in flappen afligt of verbrandt is, zal ik ook geen medelijden hebben.
            Daar hebben ze zelf tenslotte de keuze voor gemaakt. En wees gerust, de pijn die ze zullen hebben zullen ze niet meer vergeten.
            Dat denk ik er ook van. En pas op, ik ben me echt wel gerust van hoe hard den asfalt aankomt. Kheb er in den tijd een paar keer kennis mee gemaakt met de scooter.
            Ik pas in die omstandigheden dan ook zoveel mogelijk mijn rijstijl aan. Maar veilig is het absoluut niet en tis ook nog es een slecht voorbeeld...

Voor mezelf is bij +25 graden zonder beschermende kledij rijden toch wel de veiligere optie. Anders zit ik oververhit te puffen achter het stuur, wat resulteert in een ongelofelijke nood aan rijwijd (lees snelheid en onverantwoord rijgedrag). Buiten in T-Shirt rij ik lekker chill met een veel kleindere kans dak met mijn smoeltje tegen de vlakte zou gaan.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

• Maar dan spreek je over een lederen pak?

Ik in mijn textiel C-Change pak heb daar toch minder last van. Enkel qua helm is het niet geweldig comfortabel, maar ik ben er nog niet uit wat ik hierna ga kopen: een systeemhelm a la BMW System 6, of een Arai met degelijke openingen.

Comment

• Ik heb volledig leder, gisteren was het 26°C en niet gelijk ne zot gereden.. en nochtans stapte ik "niet oververhit" en fris van de moto...
                tis maar wat ge uzelf wil wijsmaken zeker ?
                Maar idd, iedereen heeft de keuze aan zichzelf, en iedereen doet wat em wil...
                Maar ik vind dat ik dan ook eens zou mogen beginnen kiezen voor wie ik mee betaal, en voor wie niet...
                tot zolang krijgen ze een duidelijk "nono" knikje van me...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  Ik heb volledig leder, gisteren was het 26°C en niet gelijk ne zot gereden.. en nochtans stapte ik "niet oververhit" en fris van de moto...
                  Ik stapte gisteren al ver oververhit van de moto toen ik in short en t shirt ree.
                  Stil zitten op een terras was al helemaal een ramp.

En tis zoals Binnenmuis zegt : er zijn nog zoveel andere die sportletsels oplopen en op die manier ook massa's geld kosten aan de ziekteverzekering. Das nu eenmaal de werking van het solidariteitsprincipe. Anders kunde stoppen met betalen voor iedereen die een BMI heeft van hoger dan 25, die rookt, die sport, die bergwandelingen maakt zonder bergschoenen, iedereen die in den bouw werkt, iedereen die in de buurt van een kerncentrale woont,... Want er zou ooit wel eens iets kunnen gebeuren waardoor ze ons geld gaan kosten en tenslotte hebben ze het toch zelf gezocht, want ze zijn daar toch zelf gaan wonen, ze hebben zelf die sport gekozen, ze hebben zelf geen bergschoenen aan gedaan, ze hebben zichzelf vet gefret, ...........

Waarom dan net die ene keuze om eens zonder beschermende kledij te rijden zoveel meer stof op doet waaien blijft mij een raadsel.
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

• Ik moet het eerste zondagshottenongeval nog zien dat 2 maanden intensieve + jaren revalidatie veroorzaakt

Als ge oververhit raakt op de motor in tshirt en short, moet je dringend een cabrio met airco kopen. Meer windgevoel, comfortabeler, veiliger en koeler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Maar dan spreek je over een lederen pak?

Ik in mijn textiel C-Change pak heb daar toch minder last van. Enkel qua helm is het niet geweldig comfortabel, maar ik ben er nog niet uit wat ik hierna ga kopen: een systeemhelm a la BMW System 6, of een Arai met degelijke openingen.
                      Waarom zou je een systeemhelm kopen? Om te doen zoals al die andere bmw mannen? Rondrijden met dat heel spel naar boven geklapt? Koop dan van eerste keer een jethelm als ge graag een andere kin wilt

Comment

• Nee, al rijdende dat ding naar beneden...

Maar niet al rijdende lijkt het me handig om toch m'n gezicht te kunnen laten zien zonder die helm af te doen.

Maar goed, hoe vaak komt dat voor

Comment

• Het argument dat andere sporters ook blessures hebben gaat hier dus wel degelijk niet op.
                          Daarbij gaat het om te beginnen om onvoorziene omstandigheden (of toch meestal), een accident kan je niet voorzien (tenzij je het zelf hebt uitgelokt :p), het feit dat je vel van je lichaam smelt; kan je echter wel voorzien als je zonder bescherming op de motor kruipt.

Dus de wet moet zijn: beschermende kledij: de keuze is vrij, maar sociale zekerheid leeg melken wanneer geen beschermende kledij werd gedragen is njet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                            Het argument dat andere sporters ook blessures hebben gaat hier dus wel degelijk niet op.
                            Daarbij gaat het om te beginnen om onvoorziene omstandigheden (of toch meestal), een accident kan je niet voorzien (tenzij je het zelf hebt uitgelokt :p), het feit dat je vel van je lichaam smelt; kan je echter wel voorzien als je zonder bescherming op de motor kruipt.

Dus de wet moet zijn: beschermende kledij: de keuze is vrij, maar sociale zekerheid leeg melken wanneer geen beschermende kledij werd gedragen is njet...
                            Dat vind ik toch een enorm kort door de bocht verhaal,

wat met full contact sporten? waar regelmatig mensen dingen breken (en erger).

Comment

• Welke sporten zijn dat? Ik ken er dus echt geen eh Ja, boksen enzo, maar daar vallen de breuken wel mee en zo heb ik er nooit 5 op een zondag spoed binnengereden

Comment

Welke sporten zijn dat? Ik ken er dus echt geen eh Ja, boksen enzo, maar daar vallen de breuken wel mee en zo heb ik er nooit 5 op een zondag spoed binnengereden

hmmm
                                enkel boksen?

ok
                                here we go:
                                In quasi elke gevechtsport heb je low & full contact dusjah...
                                thaiboksen (ik kan door stomme mistrap mijn dikke teen niet meer plooien), karate, taekwando, judo.

mountainbikers, wielrenners?

wielrenners rijden tegen snelheden van 50 per uur, en hebben iets op wat ze een "helm" durven noemen"., geen beschermkledij, geen stevige schoenen...

ik denk dat als ik mijn hersens nog verder pijnig ik ook nog verder geraak...

Comment

• Jaaa, wielrenners

Ene wielrenner eens opgehaald. Deftig macadameczeem. Maar dat kan je niet vergelijken met wat dat madammeke op hare moto voor had. En die wielrenner die neer ging had dan nog het meest ruwe stukske beton uitgekozen in de beloftekoers hier in de buurt.

Afijn, ook weer geen 2 maanden intensieve en jaren revalidatie Met veel tegenzin opgelapt op spoed, en dan naar huis ja

Comment

• Besides... Bottinnen, thaiboksen... Doe je echt moeite om dat stereotiepe profiel te vormen?

Comment

Ik moet het eerste zondagshottenongeval nog zien dat 2 maanden intensieve + jaren revalidatie veroorzaakt
                                      Met alle respect, maar hoe zou jij dat zien ?

Want weet je wat ?

Ze bestaan wel degelijk !

Comment

• Ik zeg niet dat ze niet bestaan eh, ik zeg enkel dat ik in mijn tijd als ambulancier er geen ben tegengekomen

Comment

Besides... Bottinnen, thaiboksen... Doe je echt moeite om dat stereotiepe profiel te vormen?
                                          zucht, ben je daar nu weer mee?

Als jij in de winter gaat wandelen draag je dus ook nike sportschoenen?

oh, ik squash ook en heb nog veel gemountainbiked?
                                          doet dit mee voor mijn stereoptype profiel?

je mag mij al dan niet stereotype noemen...
                                          maar je bent zelf wel een krak in het hokjes gedrag :-)

Comment

Working...
                                          X