Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke Vespa kopen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
    Het blijven toch parelkes eh

Ook nog je Sava's die er opliggen. Ze gaan er binnenkort af bij mij.
    Ondertussen is achteraan de Sava vervangen, maar ben nu aan het twijfelen wat er nu op ligt, dacht Michelin. Vooraan nog Sava, maar heb al gemerkt dat ik die ook beter laat vervangen.
    Het verschil is enorm met die Michelin achteraan. Moest ik eigenlijk al veel vroeger gedaan hebben.

Jij hebt een andere uitlaat gestoken dacht ik? Ik zou het eventueel ook nog doen, maar vind de orginele er beter uitzien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maju Bekijk Berichten
      Ondertussen is achteraan de Sava vervangen, maar ben nu aan het twijfelen wat er nu op ligt, dacht Michelin. Vooraan nog Sava, maar heb al gemerkt dat ik die ook beter laat vervangen.
      Het verschil is enorm met die Michelin achteraan. Moest ik eigenlijk al veel vroeger gedaan hebben.

Jij hebt een andere uitlaat gestoken dacht ik? Ik zou het eventueel ook nog doen, maar vind de orginele er beter uitzien...
      De banden maken een groot verschil, al zijn de Sava's in principe op droog wegdek uiteindelijk wel geschikt.

Ja, bij mij zat er al na 2 maanden een andere uitlaat op. Een Leovince 4 Road. Echt een aanrader !
      Die standaard uitlaten roesten terwijl je er staat op te kijken. En het geluid die er uit komt klinkt wel ontzettend
      stil, voor mij mocht het wat luider

Comment

mooi ook de vespa's op de foto...

Comment

Ik reed met Pirelli's op m'n px en was daar echt content van. misschien niet de langste levensduur maar ze plakten aan de weg.

Comment

mijn vespa GTS300 rijd super zalig.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chummy dj Bekijk Berichten
              mijn vespa GTS300 rijd super zalig.....
              Anders een topic aanmaken bij "Mijn tweewieler " ?

Foto's !!

Comment

mij goed,fotos volgen....

Comment

fotos op http://www.autoforum.be/showthread.php?t=40877

Comment

Niettenstaande ik wel gezien heb dat dit onderwerp al van 2009 is, wil ik nog even vragen aan de gts-bezitters hoe het rijden eigenlijk bevalt. Dan bedoel ik vooral het bochtengedrag, framestijfheid, op langsriggels, autosnelweg, langere afstanden (vakantie) enz... En zou je met een gts ook met een groep motorrijders mee kunnen komen aan een stevig tempo (naar scooterbegrippen wel te verstaan) of is het eerder voor mede vespa bezitters een rustig toertochtje te maken. Alle reactie's in dit verband zijn welkom om mijn keuze van mijn volgende motorscooter te bepalen. Als ik een vespa zou kiezen zou ik ook in een club gaan, vespa ritjes meerijden en misschien zelfs op vakantie gaan met andere vespa's. Mijn andere optie is de binnenkort beschikbare piaggio beverly350, waarmee ik uiteraard dezelfde bedoelingen heb, maar dan met mede scooterrijders in het algemeen en niet specifiek naar een vespa club natuurlijk.
                    I

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the riding man Bekijk Berichten
                      En zou je met een gts ook met een groep motorrijders mee kunnen komen aan een stevig tempo (naar scooterbegrippen wel te verstaan)
                      I
                      Dit is echt geen aanrader, zelfs niet met een 300/350
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the riding man Bekijk Berichten
                        Niettenstaande ik wel gezien heb dat dit onderwerp al van 2009 is, wil ik nog even vragen aan de gts-bezitters hoe het rijden eigenlijk bevalt. Dan bedoel ik vooral het bochtengedrag, framestijfheid, op langsriggels, autosnelweg, langere afstanden (vakantie) enz... En zou je met een gts ook met een groep motorrijders mee kunnen komen aan een stevig tempo (naar scooterbegrippen wel te verstaan) of is het eerder voor mede vespa bezitters een rustig toertochtje te maken. Alle reactie's in dit verband zijn welkom om mijn keuze van mijn volgende motorscooter te bepalen. Als ik een vespa zou kiezen zou ik ook in een club gaan, vespa ritjes meerijden en misschien zelfs op vakantie gaan met andere vespa's. Mijn andere optie is de binnenkort beschikbare piaggio beverly350, waarmee ik uiteraard dezelfde bedoelingen heb, maar dan met mede scooterrijders in het algemeen en niet specifiek naar een vespa club natuurlijk.
                        I
                        De vraag is welke motorisatie je gaat nemen. Maar als ik het een beetje goed lees, ga je waarschijnlijk voor een GTS 300.

Ik heb zelf 12.000 km gereden met een 125 GTS.

De GTS is zeer beweeglijk, het is precies een fiets (ik vergelijk nu ook wel een beetje met een moto). Ook in bochten kan je met Pirelli's erop zeer goed uit de voeten (ik heb 3 dagen in de Ardennen met de Vespa club van Gent gereden en eigenlijk was het een genot om de GTS plat in de bochten te leggen). Alleen heb je totaal geen uit-acceleratie vermogen met een 125.

Rechtuit is een GTS stabiel. Het stuur zelf is vrij licht.

Ik heb verschillende malen op de E40 gereden met de GTS en dat is niet zijn favoriete terrein. Met de 125 ging ik tot 110-112 op de teller, maar door het gebrek aan vermogen vond ik het zelf niet comfy. Wind, inhalen, vrachtwagens,...Met een 300 zal dat wel beter zijn. Ik heb verschillende vrienden van de club (waar ik nu uit ben, sinds mijn GTS te koop staat) met een 300 die langere stukken rijden, ook autosnelweg. Met een ruitje vooraan en dat wel ok vinden.

Wat dat meerijden met motards betreft. Dat kan volgens mij. Maar als ze éénmaal aan de gas trekken en met een dubbel of driedubbel vermogen je uit het wiel trekken, zullen ze toch even op jou moeten wachten. Ik heb ooit met mijn 125 meegereden met de bende motards hier van Autoforum. Dat ging wel, maar ze moesten toch regelmatig wachten. Op zich is dat niet erg. Maar een GTS, zelfs een 300, is en blijft géén moto.

Wat dat reizen betreft. Je hebt een kleine ruimte onder je zadel. Je hebt een rekje achteraan (of topcase = optioneel) en ook (optioneel) vooraan.

Ik ben met een grote tas achteraan naar de Ardennen gereden vanuit West-Vlaanderen.

Dat ging wel. Maar het is best dat je regelmatig eens stopt.

Hij is vrij comfortabel. Door de vario, hoef je je geen zorgen te maken over ontkoppelen of schakelen.

Beetje een paar gedachten.

Ik zou zeggen, rij er eens mee !

En als je kan, je zeker aansluiten bij een club. Er is in de zomer zodanig veel te doen, er is elke week wel een rit en je leert er echt wel veel mensen kennen, ook echte freaks van Vespa.
                        Een aanrader !

Je moet bij zo'n rit wel beseffen dat het geen koers is en je moet gewoon leren rustig rijden met een Vespa.

Vespa = genieten =/= vlammen

Comment

Alvast heel erg bedankt voor de toelichting. Ik laat het zeker weten wat het geworden is (zal ergens begin volgend jaar worden).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Dit is echt geen aanrader, zelfs niet met een 300/350
                            Ik heb al een paar scooters onder de poep gehad. 50cc, 125cc, 250cc, 300cc tot 650cc (Burgboot).

Helaas nog geen T-max.

Binnen de scooters die ik gereden heb is er nog steeds maar 1 die gemaakt is om écht tempo te zetten. Dat is en blijft de Sh300i (sport). Meer grondspeling dan de meesten, goede remmen, goede vering en een goed kader. Het is en het blijft een scooter waar ik me nog steeds keer op keer op amuseer. Hij heeft nu 6000km op de teller en ik geniet er nog steeds van. Met een 0-100 in 8sec en een top van net geen 150 is ie ook snel genoeg om zwaarder gerief mee bij te houden en op kleinere baantje of stad zelf compleet onder tafel te rijden.

Een Burgman die dubbel zoveel vermogen heeft is in de praktijk nog half zo snel niet op een bochtig parcour. En zoals Muisj zegt. Een Vespa is om te genieten. Ik heb de 300 nog niet gereden, maar wel de 125 en de 250. Je komt héél snel aan de grenzen van het rijwielgedeelte en kader eens het tempo omhoog gaat.
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Dit is de mijne, 125CC Vespa GTS

Ik vind hem super! In de weekends bij goed weer afspreken met paar andere vespisten, zalig gewoon!
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Voor de vespa lovers :

Leg aan! En geniet van leuke en inspirerende blogs!
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                X