Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dax en Monkey lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
    Ik vrees ervoor: Jordy_vollen_bak @ hotmail.Com
    Daar had'k ook al mn twijfels bij...

Maar testrijden en goed nazien bij aankoop kunnen veel doen mss.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
      Als ge voor Tchingelchangel gaat, dan kan je inderdaad beter een nieuwe kopen en die beetje bij beetje upgraden (al dan niet met tweedehands-stukken).
      Over die hierboven:
      - Mij maak je niet wijs dat een jonge gast er enkel mee rijdt als het mooi weer is en dan 5500 km op 2 jaar rijdt.
      - Die vollen bak in dat emailadres was mij ook opgevallen
      - Ook hier moeten het achterlicht en de stickers nog vervangen worden.

Ik zou goed zoeken naar een promotie (overjaars of zo) voor een nieuwe!

Wat belangrijk is, Neel, is dat je niet overhaast tewerk gaat. Hoe graag je die Dax nu ook wil: kijken en vergelijken!
      Best neem je ook altijd iemand mee die minder enthousiast is dan jezelf.
      Als je een nieuwe Jincheng koopt en nog enkele dingen verandert (uitlaat? stickers? achterlicht? pinkers? etc.) dan zit je misschien al aan de prijs van een deftige honda dax, chaly ...

Altijd zorgen dat je iemand meeneemt die er veel van kent want er rijdt ook veel brol rond die verkocht wordt hoor! Opletten dus

Comment

• Daarmee dat ik volgende week naar de bondt ga.
        Het gaat mij wel wat geld kosten .
        Maar ik ben het dan teminste niet kwijt na 2 jaar.
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

Als ge voor Tchingelchangel gaat, dan kan je inderdaad beter een nieuwe kopen en die beetje bij beetje upgraden (al dan niet met tweedehands-stukken).
          Over die hierboven:
          - Mij maak je niet wijs dat een jonge gast er enkel mee rijdt als het mooi weer is en dan 5500 km op 2 jaar rijdt.
          - Die vollen bak in dat emailadres was mij ook opgevallen
          - Ook hier moeten het achterlicht en de stickers nog vervangen worden.

Ik zou goed zoeken naar een promotie (overjaars of zo) voor een nieuwe!

Wat belangrijk is, Neel, is dat je niet overhaast tewerk gaat. Hoe graag je die Dax nu ook wil: kijken en vergelijken!
          Best neem je ook altijd iemand mee die minder enthousiast is dan jezelf.
          Ik ben ondertussen al een paar maanden vanalles aan't bekijken, verkoopsites, De Bondt, Daxboard, ... Bij die groene is het vooral de kleur die mij aanspreekt. 'k Heb nog 2 andere mogelijkheden, allebei geel, 2000-2500km, 700-800 euro.

En anders staat er nog een grijze Skyteam, volledig origineel, +-800km, grijs, 2009, 850 euro, en in Brecht (vlakbij uiteindelijk).
          Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
          Daarmee dat ik volgende week naar de bondt ga.
          Het gaat mij wel wat geld kosten .
          Maar ik ben het dan teminste niet kwijt na 2 jaar.
          Ik wil (omdat ik er geen zak van ken) beginnen met een chineesje, 'k heb niet echt het geld voor een originele, en de goesting om te wachten ook niet.

Comment

Hazen, als je je Dax hebt, koop dat dan eens:

Allez, omdat gij het zijt.

Dit is die grijze:

To do: bandjes, ketting, uitlaat, achterlicht, stickers. = zo'n 400 euro totaal?

Comment

• Men neef heeft er onlangs zo eentje gekocht in het groen, is wel knap.
              Na een week zat er wel al ergens een schroef van de kader los
              Maar voor de rest toch niks problemen mee gehad.
              En de standaard uitlaat zou ik ook niet houden, precies van blik gemaakt
              2012 E92 Bmw 335i DKG
              1991 E30 320i

Comment

• Mijn budget voor de dax is 800...
                En 'k heb het nog geeneens.

Laatste probleem: als ik eentje van ver weg wil kopen => hoe krijg ik dat tot hier

Comment

Hangt ervan af hoe ver ver is he.
                  Je kan met de trein gaan kijken, en bvb op een zaterdag ophalen.
                  Als je er dan voor zorgt dat je daar 's ochtends bent, dan kan je desnoods 300 km afleggen he

En anders met een aanhanger?

En al eens nagevraagd of zo'n ding niet mee op de trein mag?
                  Zelf rijden is een optie, aanhangwagen niet, want ik weet niemand die dat wil/kan, op de trein vind'k maar lomp.

Comment

Als je nu toevallig op dé goeie zaak stoot aan de andere kant van het land, dan laat je je daar toch zeker niet door tegenhouden!
                    Kans is klein.

Ik twijfel nu nog tussen die gele of grijze. (of er moest tegen het einde van de maand iets nieuws opduiken)

Comment

• En op daxboard niks gevonden ?
                      2012 E92 Bmw 335i DKG
                      1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                        En op daxboard niks gevonden ?
                        Die grijze, een van die gele en nog een blauwe (erg knap maar 1200) komen van DB.
                        Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                        Damn gij zijt eigenwijs voor uwe leeftijd

Ik geef er hier 2 mee onder de 501 euro. Die kan je dan naar je eigen smaak afmaken.
                        Waarom per se met iemand anders zijn creativiteit rondrijden?
                        Ik ga vaak af op gevoel.

Comment

• Er is een groot aanbod aan daxen, ik heb het dan vooral over de 'nepdaxen'. Goed uitkijken is de boodschap.
                          De echte Honda's gaan buiten uw budget liggen, je zal sowieso voor een namaak moeten gaan. Vooral op roest letten, want daar hebben ze wel wat last van.

Comment

Oei
                            Geen zorgen, dat doe ik sowieso.

ivm roest, ik koop niks dat er niet proper uitziet.

Comment

• Nu wil'k deze... 'ie steekt al een tijdje m'n ogen uit, maar ik vrees da'k net wat geld tekort zal komen.
                              Beste,

Dit is de brommer van mijn vriendin, deze zag er verwaarloosd uit en heb dus het volgende gedaan:

- Nieuwe kleur, met een grondlaag die tegen het roesten ingaat.
                              - Nieuwe uitlaat omdat de andere doorgeroest was (nu rdesign uitlaat)
                              - Nieuwe band vanvoor die even groot is als achterste
                              - Oude whitewalls van mij er op gestoken
                              - Een ander skyteam blokje van een vriend die er 2000km heeft mee gedaan
                              --> blok verandert omdat ander mankement had
                              - Een spatbordbeugel opgeplaats gewoon om het uiterlijk op te frissen
                              - Nieuwe stickers zelf aangebracht, waardoor hier en daar een luchtbel eronder

Er is geen kettingbeschermer bij omdat ik die niet liggen heb
                              Luchtfiltertje kan ik er op steken, of wel de origenele of wel
                              nog een mousse die ik heb liggen.

Ik stuur hierbij nog een foto van een kleine beschadiging aan de lak, maar vraag
                              mij ni hoe deze er komt :'(

nog een paar foto's:

Buiten die whitewalls en ontbrekende kettingbeschermer ziet er dat perfect uit...

vp: 1100

Comment

Is die ketting niet veeeeel te hard gespannen?

Comment

Dus dan is je budget 1250 Euro?
                                  Daar heb je toch al wel wat voor!

Tipje: Kijk ook eens in Wallonië. Daxen zijn vooral populair in Antwerpen en rond Gent, in de rest van het land is dat minder.

Je moet eigenlijk vallen op iemand die 'm gekocht heeft, niet doorheeft dat er zoiets als een Dax-scene bestaat, en 'm nu verkoopt.

Voorbeeldjes:

Doe hier een bod van 400 op en hij is van u denk ik.

Mijne favoriet:

Echte OT voor 1000 Euro. Na aankoop rustig afwerken en teglijkertijd mee rijden. Zorgen dat 'm tegen volgende zomer mint staat.

Nieuwe skyteam @ 799 EUR:

1 jaar oud, doe een bod van 700 en hij mag mee:

500 EUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://fr.kapaza.be/belgique/dax-lowrider-50889412.htm
                                  Kheb nu pbr, maar kzou ook een dax of monkey willen, en dat zijn wel schoone koopjes

Comment

• Staat die ketting nu niet veeeel te hard gespannen?

Ik mis een pikkel, die schakelpook staat maar vreemd, 2 verschillende banden...

Comment

• Op die kleine foto's van kapaza zie je niet veel.
                                      Je kan een echt oordeel vellen over zo'n brommer als je 'm in het echt ziet.

Twee verschillende banden en een schakelpoot die wat anders staat op de vertanding van de uitgaande as lijkt mij ook al niet onmiddellijk een probleem te zijn. Die pikkel da's iets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                                        Staat die ketting nu niet veeeel te hard gespannen?

Ik mis een pikkel, die schakelpook staat maar vreemd, 2 verschillende banden...

Er hangt een pikkel aan Schakelpoot hangt zo omdat het dan wrs beter gaan om te schakelen?

Maar eerlijk gezegd: op foto ziet die er niet goed uit. Maar foto's bedriegen vaak!

Comment

• Zoiets moet je idd gwn in het echt gaan bekijken voor te kunnen oordelen.Ie ziet er wel niet goed uit maar moest hij nu al is schoon gewassen zijn, zou het zeker al schelen

Comment

Working...
                                          X