Mededeling

Collapse
No announcement yet.

niet alle dromen zijn bedrog : <25kw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• niet alle dromen zijn bedrog : <25kw

Hey iedereen, ben een 20-jarig meisje die al jaren droomt van een motor. Ik rijd nu bijna 4jaar met mijn peugeotje (50cc) en door de aankoop van mijn pa zijn twee motors ( waar ik zoveel mogelijk met meerijd. Pan european en een TDM) ben ik weer helemaal op wolkjes.. Een auto zegt me helemaal niks en aangezien ik half in Gent woon is een auto ook nie handig.. Na lang zagen ben ik aan het rondkijken met de aankoop van een Honda CBR125, informatie is er genoeg te vinden in verband met rijbewijzen maar prijzen das al iets anders.. Iemand op de hoogte van de prijzen? Had graag enige reactie gehad over prijzen en kosten.. ook over de keuze van mijn eerste motor.. (zie foto) Alle argumenten zijn ook welkom om ons pa te overtuigen Enige waar ik me beetje zorgen over maak is het schakelen mr ik lees dat dit als vanzelf gaat, al zou ik graag nog bevestiging krijgen.. Als laatste vroeg ik me af wat dit aan verzekering kost? groetjes Didi
    Bijgevoegde Bestanden

Dat schakelen moet je inderdaad leren, maar daarna gaat dat als vanzelf eigenlijk. Is zoals met de wagen rijden, mss mis je de eerste paar keer het juiste gevoel, maar eens je het beet hebt....

Over die CBR 125 nog niet veel slechts gehoord eigenlijk. Buiten dat het remsysteem op een aprilla RS125 iets potenter is (niet dat dat van de honda ontoereikend is ook niet...)

Als je vader zelf al 2 moto's heeft, zal het niet zo moeilijk zijn om hem te overtuigen toch...

Comment

Als ik het goed voorheb heeft Caeser2 van't forum zo'n CBR 125
      Die zal je wel genoeg info kunnen geven

Comment

een maat van me heeft er ook zo eentje,

ben je niet beter met een CBR400? ik denk dat je de 125cc snel beu gaat zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski
          een maat van me heeft er ook zo eentje,

ben je niet beter met een CBR400? ik denk dat je de 125cc snel beu gaat zijn
          Moet onder 25kW blijven een tijdje he...

Dan een 125 rijden, en daarna gwn een zwaarder ding kopen. (R1 ofzo )

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
              Moet onder 25kW blijven een tijdje he...

Dan een 125 rijden, en daarna gwn een zwaarder ding kopen. (R1 ofzo )

haja, da's juist, maar ja, ik was er 26 toen ik begon motor te rijden

Comment

Ik denk trouwens ook wel dat het de bedoeling is dat het een beetje betaalbaar blijft voor een 20-jarige

Bende snullen

Comment

Is dit ook geen optie?

Comment

Als eerste bike lijkt me dit leuk. Is gewoon geen pk beest hé. Topsnelheid rond de 110 denk ik. Maar das iets wat een eigenaar beter kan zeggen. Is niet te vergelijken met de RS, die is trouwens ook tweetakt, net als Bobo's cagiva (toch?).

Sommigen willen ABSOLUUT geen tweetakt, anderen zweren erbij.
                    Nieuw kost zo'n VBR125 zo'n 2.300 euro als ik me niet vergis. Verzekering voor een 20-jarige zou ik begot niet weten.

Anders heb je weinig kosten aan een CBR. Honda is betrouwbaar hé. Betrouwbaar saai zeggen anderen...

Comment

Ik heb zelf nog zo'n CBR 125 gehad, die dingen rijden erg plezant en ze hebben een voortreffelijk weggedrag. Dat schakelen is inderdaad wat sukkelen in het begin als je nog nooit met iets met manuele versnellingen hebt gereden, maar dat leer je snel.

De nadelen zijn de prestaties, tot 80 km/h gaat het nog redelijk met de acceleratie, maar vanaf dan tot de top van 110 km/h duurt het nogal lang.
                      Voorts is het een ideale opstapper, zeker omdat hij ook licht is en daardoor gemakkelijk te manoeuvreren is.
                      De tweedehandsprijzen variëren om en bij de 2.000 euro afhankelijk van de km's en of hij particulier of bij een handelaar verkocht wordt.

Comment

Ik zou een zwaardere pakken hoor, tot 25KW kan je nog wel wat beters vinden

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Als je voor je rijbewijs gaat zou ik zowieso die 125's links laten liggen ...

Comment

Een vrouw op een moto is sexy!

Tot hier mijn inbreng.

Ken er namelijk niets van?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower
                              Een vrouw op een moto is sexy!
                              Als die stilstaat

Comment

Working...
                              X