Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips bij het kopen van <50cc brommerke

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips bij het kopen van <50cc brommerke

Yowzers!

Nu ik mijn B-rijbewijs heb, werd ik er plots terug aan herinnerd dat ik nu ook een A3-rijbewijs heb, en aangezien ik die heuvel die ik dagelijks enkele keren befiets grondig beu ben, ben ik eens gaan zoeken naar <50cc brommerkes.

Ik zoek dingen in de aard van camino's, zijn er nog andere types aan te raden? Het moet absoluut niet snel gaan (nuja, tmoet minstens zo snel gaan als ne fiets ;p), het moet enkel mijn benen wa rust gunnen. Het enigste criterium is dus da het zo cheap mogelijk moet zijn. Laat ons het maximum rond de 200 euro leggen, maar minder is zeker welkom ;p

Kheb hier wel nog enkele vraagskes rond;
    1) Wat vebruikt zo'n ding en hoe groot is den tank?
    2) Waar kan ik best zoeken naar tweedehandsjes?
    3) Hoe kan ik zeker weten dat die niet opgefokt of whatever zijn, ik wil niet boeten doorda de vorige eigenaar sneller wou gaan dan em mocht.
    4) Welke kosten komen er bij kijken ivm verzekering, taksen, weetikveel, ...
    5) Ik ga er in Holland mee rijden, moet ik die dan daar verzekeren of in België (mijn adres is Belgisch)

Greetz!

Bruno

Kijkt ne keer rond op 2dehands ofzo. Genoeg te vinden aan oude caramellen. PX ofzo.. Check gewoon honda ofzo...

Comment

Nog iets, ge hebt er veel zonder papieren, kunde die late aanmake en wa kost da?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BruMo Bekijk Berichten
        Nog iets, ge hebt er veel zonder papieren, kunde die late aanmake en wa kost da?
        Ik dacht dat ie dan 'oldtimer' moest zijn en kunde aangifte doen van verlies van de documenten. Volgens mij weet Jakkel daaromtrent meer over. Hij heeft een paar van die ouw brommerkes staan, dus.
        Hij passeert hier wel eens

Comment

Ik zou een ciao kopen, alleen weet ik niet of ge die ook als b klasse hebt. Als a zijn die ideaal, stevig en goedkoop. Geen papieren vind ik raar, als ge geen gelijkvorimigheidsattest hebt hebt ge toch wel ff werk, moet ge naar het centrum van uw merk gaan en daar een nieuw laten maken na wat test om te kijken of uw brommer daadwerkelijk ok is. Koop er een met zou ik zeggen.

Comment

Als je geen papieren hebt moet de verkoper in principe een attest van verlies aanvragen bij de politie, daarmee kan je een nieuw GVA aanvragen. Kost zo'n €50 (prijs verschilt nogal van merk tot merk)
            Je kan ook liegen tegen de politie en bv vertellen dat je de brommer gevonden hebt op het grof huisvuil dan krijg je ook een attest van verlies (is eerder een formaliteit dus)

Camino? Hoe lang wordt dat al niet meer gemaakt?
            Ik zou een scooter zoeken van rond de €300-400, en geen populair model als een mbk spirit of een vespa maar een Typhoon bijvoorbeeld. Die zijn relatief goedkoop en in goede staat en jong voor hun prijs en na 2 jaar verkoop je die met nauwelijks verlies.

Aan een mobilet van €50 of 100 is vaak niet veel meer goed.
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Papieren aanvragen is een gedoe en de kans dat je met een gepikte zit die gestript is of zo is zeker niet onbestaande.

Verzekering is zowat 150 op een jaar en de meeste hebben een tank van 2 a 3 liter. met m'n scooter kwam ik daar een 50-70 km ver mee, met de camino indertijd wat minder

veel verkeerd kan je in principe niet kopen zolang ze maar mooi starten en zoet draaien.

Zo'n caio of pug 103(?) of zoiets zal wel iets zijn wat je zoekt denk ik.

Veel succes met de zoektocht.

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

herinneringen

Comment

Die ziet er best goed uit eigenlijk!
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Is da de B van autorijbewijs? Maw, maggek daar ook mee rijde? ^^

En @ Gere, zone Typhoon, goh, das echt zo'n scooterachtig ding e, ik haat zo'n dingen Die caminokes zijn nog charmant

En welke verzekeraars zijn goed?

*edit*
                    en een nietwerkende kilometerteller, krijgek daar problemen mee? (of is er geen keuring/whatever)
                    Last edited by ; 31/07/2008, 00:24.

Comment

Geen keuring en meestal is dat op te lossen door een nieuwe kabel te steken.

Comment

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

die mevrouw heeft teruggemaild, volledig in orde, papieren en al, loopt nog goed, nooit aan gesleuteld. Beter dan een camino?
                        En welke verzekeringsmaatschappij ist beste?

Comment

fermen vespa

allemaal uit mijnen tijd
                          beter als ne camino...kweeni....maar wel knapper en basischer

als je je lid maakt bij een vespa-club, vind je overal in belgie (al ben ik ni zeker dat een ciao is toegelaten) heb je de goeikoopste verzekering van belgie

ptijsverschil is groter dan de kost van het lidmaatschap, bij mij toch

Comment

http://www.kapaza.be/detail/10621850/

die mevrouw heeft teruggemaild, volledig in orde, papieren en al, loopt nog goed, nooit aan gesleuteld. Beter dan een camino?
                            En welke verzekeringsmaatschappij ist beste?
                            Dat is een A klasse, geen B, 25 km/u dus

Comment

Ik veronderstel dat er niet veel prijsverschil zal zitten tussen de verschillende maatschijpen op een brommertje, of wel?

Comment

maatschijpen ?

Comment

Yowzers!

Nu ik mijn B-rijbewijs heb, werd ik er plots terug aan herinnerd dat ik nu ook een A3-rijbewijs heb, en aangezien ik die heuvel die ik dagelijks enkele keren befiets grondig beu ben, ben ik eens gaan zoeken naar <50cc brommerkes.

Ik zoek dingen in de aard van camino's, zijn er nog andere types aan te raden? Het moet absoluut niet snel gaan (nuja, tmoet minstens zo snel gaan als ne fiets ;p), het moet enkel mijn benen wa rust gunnen. Het enigste criterium is dus da het zo cheap mogelijk moet zijn. Laat ons het maximum rond de 200 euro leggen, maar minder is zeker welkom ;p

Kheb hier wel nog enkele vraagskes rond;
                                  1) Wat vebruikt zo'n ding en hoe groot is den tank?
                                  2) Waar kan ik best zoeken naar tweedehandsjes?
                                  3) Hoe kan ik zeker weten dat die niet opgefokt of whatever zijn, ik wil niet boeten doorda de vorige eigenaar sneller wou gaan dan em mocht.
                                  4) Welke kosten komen er bij kijken ivm verzekering, taksen, weetikveel, ...
                                  5) Ik ga er in Holland mee rijden, moet ik die dan daar verzekeren of in België (mijn adres is Belgisch)

Greetz!

Bruno
                                  Voor zover ik weet heeft mijn broer nog een 103 te koop staan. Hij heeft hem zelf volledig uiteengesmeten, opgekuist, opnieuw gespoten en terug in elkaar gedraaid. Zeer betrouwbaar brommertje, papieren zijn aanwezig
                                  -> zoekertje : http://www.2dehands.be/peugeot-103-s...ll&user=365171

Comment

Alst cheap moet zijn, maar het moet wel wat degelijk zijn, ga dan voor nan KeeWay.

Die dingen zijn nieuw al vree goeikoop en bijgevolg vind je jonge occasies voor geeeeen geld

En met de (prijs/)kwaliteit zit het echt wel snor, believe you me, ik kan er een woordje van meespreken
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      Alst cheap moet zijn, maar het moet wel wat degelijk zijn, ga dan voor nan KeeWay.

Die dingen zijn nieuw al vree goeikoop en bijgevolg vind je jonge occasies voor geeeeen geld

En met de (prijs/)kwaliteit zit het echt wel snor, believe you me, ik kan er een woordje van meespreken
                                      Terug van weg geweest? Where were you?

Comment

Hoe zit dat que verzekeringen en taksen ed voor een Honda Dax? Zo eentje van max. 25KM/u?
                                        En dat examen enzo ervoor, is dat ook met voorlopig rijbewijs?

Comment

Working...
                                        X