Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kon je dat niet al een beetje afleiden van mijn foto?
1m80 en 70 kg
Die 70 kilo zal dan wel met ne zak cement op uwe rug zijn zeker?
Heb het één en ander opgezocht: stuk voor stuk degelijke beginnersfietsen, de ene al met iets meer verstand
te gebruiken als de andere... Mijn voorkeur zou naar de Transalp gaan, de laatste
Kon je dat niet al een beetje afleiden van mijn foto?
1m80 en 70 kg
Ok, laat alles met een zithoogte van minder dan 800mm maar vallen
(lees de "500 tjes")
En als uw avator een beeld van uzelf moet geven, hou het dan maar op -200kg en -70pk.
een Transzwalp van enkele jaren oud staat u op het lijf geschreven
Km's doen er ni toe, ge krijgt da toch ni stuk. Let wel op staat van veren, remmen, lak (lees roest plekjes aan kader en dergelijke) en vraag naar olie verbruik.
Aja, en beter een jong occasie met wat meer km's dan een oude doos met weinig km's
Ok, laat alles met een zithoogte van minder dan 800mm maar vallen
(lees de "500 tjes")
En als uw avator een beeld van uzelf moet geven, hou het dan maar op -200kg en -70pk.
een Transzwalp van enkele jaren oud staat u op het lijf geschreven
Km's doen er ni toe, ge krijgt da toch ni stuk. Let wel op staat van veren, remmen, lak (lees roest plekjes aan kader en dergelijke) en vraag naar olie verbruik.
Aja, en beter een jong occasie met wat meer km's dan een oude doos met weinig km's
Dus een Kawasaki KLE 500 is geen optie? Komt mij wel wat goedkoper uit in aanschaf.
Da's toch voor iedereen verschillend, een ideale beginnersmoto. Een ex-collega van mijn moeder is 1m65 en weegt rond de 50kg... Die vrouw rijdt op een Fireblade 959, dus
Ik ben nu op een CBR125 begonnen, omdat ik vond dat dat voor mij het beste was, al zijn er andere die beginnen met iets veel zwaarders, maar het er wel goed vanaf brengen hè. Je moet goed weten waaraan je begint als je als eerste motor meteen op 'iets zwaarders' stapt
Gewoon wat motoren zoeken die je wel aanstaan en wat testrijden. Verder leer je al doende... Je snapt wel wat ik bedoel
Na wat rondzoeken en na wat overleg met ervaren motorrijders heb ik mijn keuze gemaakt en ga ik voor een simpele naked bike. Een enduro/allroad-model à la transalp is mij zwaar afgeraden wegens de lange veerweg, met vaak een tamelijk slappe vering.
Ga nu voor een Honda NTV 650 of een goede Suzuki GS500. Mag al wat leeftijd/km hebben. Zo rond de 1500 à 2000 euro heb je blijkbaar nog deftige machines.
Voordelen: je hebt Cardan, hij is lekker wendbaar, redelijk snel (maar ook niet te krachtig) en schijnbaar niet stuk te krijgen.
Ze hebben mij wel aangeraden om de Revere uitvoering te nemen. Iemand een idee hoe ik dat op het eerste zicht kan zien?
'k zal eens vragen of mijn broer de zijne wegdoet... Pas volledig gereviseerd, splinternieuw uitlaatsysteem, kader volledig gepowdercoat, alle dichtingen en leidingen vervangen...
Een betere opstapper vind ge niet...
Comment