Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tour de France - Controle op "fietsdoping"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tour de France - Controle op "fietsdoping"

Heeft iemand dit een beetje gevolgd want voor mij was het compleet nieuw:

Tijdens de komende Ronde van Frankrijk zullen ook de fietsen van de renners worden gecontroleerd. Na elke etappe zal de jury van commissarissen aanduiden welke tweewielers door de scanner moeten, zo heeft de UCI vrijdag bekendgemaakt.

De geselecteerde wielrenners hebben na aankomst dertig minuten om zich met hun fiets aan te bieden. 'De jury zal kiezen naar het verloop van de rit. Ze kunnen er één uitkiezen, of vijf of vijftien,' verduidelijkte de voorzitter van de jury van UCI-commissarissen, Francesco Cenere.
    'De scanner werkt zoals in luchthavens, en toont een beeld van de binnenkant van het fietskader. Als er iets aan de hand lijkt, wordt de fiets in beslag genomen en de wielrenner uit koers gezet', zei hij over de controles. 'De jury assisteert bij de controle maar de verantwoordelijkheid om de fiets goed te keuren of niet ligt bij de technicus die de controle uitvoert.'
    'In de wedstrijd mogen de wielrenners enkel gebruik maken van de fietsen waarmee ze aan de start komen. Tijdens de rit mogen de wielen vervangen worden, maar niet de fiets tenzij door de volgwagens van de ploeg, de neutrale wagens en de bezemwagen. Een wielrenner die een andere fiets gebruikt kan uit de wedstrijd worden gezet,' voegde hij eraan toe.
    En hier een filmpje over hoe het zou werken:

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Dus na de lichamelijke doping, zou men nu overstappen op een andere vorm van 'fraude' namelijk de electrische fiets die de renner op cruciale momenten net dat ietsje meer kan geven om van de concurrentie weg te fietsen.
    www.peugeotforum.be

I.p.v. nieuwe topics te openen, zou je mss beter eens kijken in de bestaande topics.
    Er is een aantal weken geleden al eens een discussie rond gevoerd geweest.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

ik kijk normaal gezien nooit in het fietsgedeelte en heb het gisteren pas gelezen op de site van de standaard
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        ik kijk normaal gezien nooit in het fietsgedeelte en heb het gisteren pas gelezen op de site van de standaard
        Geen probleem dat je een nieuw topic opent hoor.

Enfin, ik denk niet dat er in de Tour iemand zich gaat wagen aan die 'fietsdoping' nu er gecontroleerd gaat worden.

Comment

En Cancellara wint de proloog, zonder motortje. Toch raar dat die jongen kan blijven bevestigen (ironisch hé).

Go Canca

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
            En Cancellara wint de proloog, zonder motortje. Toch raar dat die jongen kan blijven bevestigen (ironisch hé).

Go Canca
            Cancellara is altijd al een klassebak geweest. Ik ben wel benieuwd met hoeveel tijd hij de tijdrit op het einde zal winnen (als hij die al wint).

Het zal een spannende tour worden!

Comment

Working...
            X