Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GPS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GPS

In verschillende topics worden GPS-toestellen voor fietsen wel ter sprake, maar een specifiek topic is er niet dus bij deze!

Welke toestellen gebruiken jullie en wat vinden jullie ervan?

Ik ben van plan me een Garmin Edge 205 aan te schaffen. Een beetje het instapmodel voor de fietser/mtb-er, maar dit model zal wel aan mijn noden voldoen.
    Ik ben vooral van plan het toestel te gebruiken voor het opladen van routes, opvolging hoogtemeters etc.

Heb zelf de edge 705 ,zeer tevreden van.
    Wel veel zelf ondervinden,handleiding is wat pover.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
      In verschillende topics worden GPS-toestellen voor fietsen wel ter sprake, maar een specifiek topic is er niet dus bij deze!

Welke toestellen gebruiken jullie en wat vinden jullie ervan?

Ik ben van plan me een Garmin Edge 205 aan te schaffen. Een beetje het instapmodel voor de fietser/mtb-er, maar dit model zal wel aan mijn noden voldoen.
      Ik ben vooral van plan het toestel te gebruiken voor het opladen van routes, opvolging hoogtemeters etc.
      Tegoei of ni : Edge 705 Bundle....
      Ik heb ook even getwijfeld, maar nu zeer tevreden Edge 705 gebruiker.
      Dit weekend nog een Roadbook van 02Bikers gereden...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk Berichten
        Tegoei of ni : Edge 705 Bundle....
        Ik heb ook even getwijfeld, maar nu zeer tevreden Edge 705 gebruiker.
        Dit weekend nog een Roadbook van 02Bikers gereden...

Niet iedereen heeft een uitgebreid budget.

Kan je eigenlijk gemakkelijk routes downloaden op je GPS? Alle bestanden die je terug vindt op internet zijn gpx-bestanden.
        Je merkt wel, ik ben een totale leek met een GPS...

Comment

Niet iedereen heeft een uitgebreid budget.

Kan je eigenlijk gemakkelijk routes downloaden op je GPS? Alle bestanden die je terug vindt op internet zijn gpx-bestanden.
          Je merkt wel, ik ben een totale leek met een GPS...
          Routes zijn makkelijk te vinden, GPX is zowat ideaal.
          Je krijgt dan ruim op tijd voor een richtingsverandering een biep signaal en er wordt vergroot weergegeven welke richting je moet nemen.

Over dat budget : als je begint met een instapmodel, en je wilt uitbreiden, kost het je meer dan dadelijk de 'hogere' versie te nemen.
          Omgekeerd, een 'hoger' model geraak je makkelijker terug kwijt als je toch voor een bescheidener model wilt kiezen. Hoeveel je daarop verliest, zou wel eens de doorslag kunnen geven om toch bij het hoger model te blijven. Kortom, tegoei of ni

Comment

Kwestie van wispelturig te zijn;
            ik heb ondertussen verschillende vergelijkende testen geraadpleegd; internet uitgepluisd etc. en ik heb maar besloten om mijn budget een boost te geven.

Waarschijnlijk zal ik onze Nederlandse vrienden van http://www.futurumshop.nl/ een order sturen. Enkel, ik twijfel tussen onderstaande modelen.
            1. eTrex Summit HC
            2. eTrex Vista HCx
            3. GPSMAP 60 CSx

Alleen zit ik nog steeds dwars met het uploaden van gpx-bestanden. Hoe verloopt dit juist, heb je hiervoor speciale software nodig?

Comment

Kwestie van wispelturig te zijn;
              ik heb ondertussen verschillende vergelijkende testen geraadpleegd; internet uitgepluisd etc. en ik heb maar besloten om mijn budget een boost te geven.

Waarschijnlijk zal ik onze Nederlandse vrienden van http://www.futurumshop.nl/ een order sturen. Enkel, ik twijfel tussen onderstaande modelen.
              1. eTrex Summit HC
              2. eTrex Vista HCx
              3. GPSMAP 60 CSx

Alleen zit ik nog steeds dwars met het uploaden van gpx-bestanden. Hoe verloopt dit juist, heb je hiervoor speciale software nodig?
              Met bovenstaande heb ik absoluut geen ervaring, maar op de Edge kan je .gpx uploaden door ze eenvoudig te plaatsen onder de .gpx folder die bestaat op het toestel zelf. Als je een Edge koppelt, krijg je 2 removable drives gemapt die het interne geheugen en de ingevoerde kaart voorstellen. Daar de GPX folder kiezen, kopieren en klaar. Die Gpx files kan je dan oproepen onder de "opgeslagen ritten".
              Misschien toch nog een Edge 605 toevoegen in je lijstje ?

Comment

Ik heb zelf altijd m'n GSM op zak... is een Windows Mobile gebasseerd toestel (Omnia i900) met ingebouwde GPS ontvanger. Aangezien ik die toch altijd bij heb op de fiets heb ik al een tijdje aan 't googlen geweest hoe ik die verdomde GPX bestanden in een werkende GPS applicatie kan gebruiken.

Een eenduidige uitleg heb ik hierover nog niet gevonden... hier iemand wel?

Heb al applicaties zoals GPS Tuner en Run GPS geprobeerd maar geraak er niet aan uit...

Comment

Ik ga "AllSportGPS" 's proberen met telefoon...morgen ofzo

Comment

Kunnen jullie dit zien?

Comment

Ideaal, blijkbaar wel.

17,99 euro kost dat programma, aanleggen voor vertrek en je GSM (bij mij is 't een BB) registreert gans bovenstaande ziet er realistisch uit mooi! Garmin 705 bespaard want voor mijn snelheid enzo heb ik nog mijn ouwe getrouwde S510 Polar

Comment

k ga me wellicht binnenkort de Garmin Edge 500 aanschaffen denk ik.

Comment

Al een paar jaar Garmin Edge 705. Heel tevreden van. De handleiding is summier en mijn eerste kennis kwam van fora. Maar als je wat verstand hebt van computers heb je zo'n GPS snel door. Enkel op de fiets en als wandelaar te gebruiken, moeilijk om in de wagen te gebruiken wegens geen stem en klein scherm.

Ingeladen routes narijden is een plezier en elke meter die je doet wordt ook nog eens opgeslagen, indien gewenst ook met hartslag en cadans.
                          Nadien op de PC kan je dan haarfijn je parkoers navlooien.

Routes vind je overal op het www

Comment

Nog een leuk voordeel van een GPS.
                            Daarnet de 45km TT van Chaumont Gistoux van eerder deze maand nog eens gereden. Was een leuke rit. Ik had 71km en 900 hoogtemeters in totaal

Comment

Dat moet nogal iets gebruiksvriendelijk zijn zeg.

Edge 800

Comment

Adri, ivm de 705, heb deze sinds kort ook, maar snap niet op welke manier ik best een route er op zet. Heb al een route en track geprobeerd, maar die niet starten van hier. Navigeren er naar toe geeft ie precies niet, waardoor ik dan maar zo goed als mogelijk de route uit mijn eigen heb proberen te rijden . Voorlopig is 't dus een veredelde fietscomputer

Comment

een GPX track kan je op verschillende manieren op de Edge zetten

1) Via Mapsource de track inladen en dan naar het toestel sturen (je moet de 705 eerst aan de PC hangen )

2) Gewoon via windows copy paste naar het toestel. Als je de garmin aan de PC hangt , kanje naar de harddisk gaan en in het mapje GPX (van buiten , ik heb het toestel hier niet bij me) kan je dan een copy-paste van de track doen.

Om een track te volgen doe je dan
                                  -WAARHEEN
                                  -OPGESLAGEN TRACKS
                                  -TRACK KIEZEN en NAVIGEREN

Comment

sta op het punt een garmin edge 605 over te nemen,
                                    weet iemand of dat een goed toestel is voor mtb ?

Comment

Ja, dat is bijna hetzelfde toestel als de 705. Dus dat is OK om te biken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                        Ja, dat is bijna hetzelfde toestel als de 705. Dus dat is OK om te biken
                                        200€ lijkt jullie dat een goeje prijs? het is dus de gps met geheugenkaart en topografische kaart of zo iets

Comment

Working...
                                        X