Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
    Vraagske. Ik ben enorm content van mijne nieuwe fiets, er is enkel 1 iets dat mij toch serieus stoort. En het zou niet mogen zijn!

Het gebeurt eigenlijk bij verschillende versnellingen, dus niet één en dezelfde. Ik verander ook niet van versnelling, de ketting ligt al een tijdje zo. Maar het is doorgaans als ik vol doortrek (los zand, of een brugje op, of ... ) dat ik dan - niet meteen bij het vol doortrekken - eerst een knak hoor en dan draait mijn crank heel eventjes door. Een half rondje ofzo.
    In het begin was dat éénmalig, echter nu toch wel wat vaker... Vandaag toch een 4 - 5 keren op deze toertocht. Het kan goed zijn dat de versnelling al een halve kilometer zo ligt, en als ik dan kracht begin te zetten - niet meteen - maar na een paar omwentelingen hoor ik een krak, of knak.
    Wat zou dat kunnen zijn?
    Ik heb 'm nog niet kunnen binnensteken voor zijn 500 km beurt, dat zal ik waarschijnlijk deze week doen. Dat hoort niet voor een fiets van dit bedrag, en ie moet dat maar herstellen. Maar waar kan dit aan liggen?
    Een halve draai doorschieten, is toch al veel. Lijkt mij aan uw vrijloop te liggen. Steek die eens binnen. Als die kapot is, moet die onder garantie hersteld worden, lijkt mij.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Ahja, de vrijloop is het onderdeel van de achternaaf waar je cassette op zit. Ter info ...
      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Ahja, de vrijloop is het onderdeel van de achternaaf waar je cassette op zit. Ter info ...

De fietsleek in mij dankt u, had geen flauw idee wat je daarmee bedoelde

De kleine van mijn zus had ook vrijloop, maar ik had al een vermoeden dat het niet hetzelfde ging zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          Idd, ben wel benieuwd waar we een 29 hiertussen kunnen zetten.
          Bergaf is dat heel plezant, het grotere wiel maakt dat je obstakels beter neemt. Bergop moet je wel andere versnellingen steken om dezelfde afwikkeling te krijgen als met een 26" wiel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
            De fietsleek in mij dankt u, had geen flauw idee wat je daarmee bedoelde

De kleine van mijn zus had ook vrijloop, maar ik had al een vermoeden dat het niet hetzelfde ging zijn
            No prob. De vrijloop is datgene waar de tandwielen op ziten en dat tikt als je achteruit trapt. Als die af en toe door schiet omdat er wat aan scheelt, trap je telkenmale even door omdat dat ding kortstondig geen grip heeft. Iets wat je toch liever zo snel mogelijk oplost imo.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Gaat het hier niet om een nieuwe fiets? Lijkt me in alle geval sterk dat er zo snel wat aan zijn naaf zou schelen ?

Comment

• Ik denk dat de fout moet gezocht worden in de afmontage die bij de dealer gebeurt?
                Wat wordt er daar ter plaatste nog op gezet? Ik heb daar niet direct een idee van...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                  Gaat het hier niet om een nieuwe fiets? Lijkt me in alle geval sterk dat er zo snel wat aan zijn naaf zou schelen ?
                  Productiefout? Het is alleszins niet normaal. Ik gaf maar een mogelijkheid.

BTW, de ketting loopt toch goed over de tandwielen? Als die met een schakel op een tandwieletje loopt en er af schiet, trap je ook even door natuurlijk, maar dat scheelt geen halve draai.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Nys zijn val te wijten blijkbaar aan een losgekomen remschijf. Man man man hoe kan zoiets nu gebeuren om zo'n niveau, dat snap ik echt niet. OK dat materiaal ziet af, maar als je nog geen 1.5h kan rondmaken zonder breuken..

Jammer...

Comment

• Ben aan het kijken om enkele binnenbanden te bestellen voor alle zekerheid. Er blijkt helaas wel nogal veel keuze te zijn. (ik beperk mij tot Michelin en daar wijk ik niet van af)

Enerzijds heb je de "Protek" serie tov de "aircomp", die eerste bieden betere bescherming maar de 2de zijn lichter. Wat denken jullie? Is die invloed groot of eerder marketing?

Ten tweede zijn er 2 verschillende soorten:

Aircomp Latex C4 MTB Tube SV en de Aircomp Latex C4 MTB Tube AV

Ben ik juist dat de AV een gewoon ventiel is en de SV iets specialers? Das alvast hetgeen ik vind na ff te googlen....Ze zitten beiden rond de 126gram

Comment

Ben aan het kijken om enkele binnenbanden te bestellen voor alle zekerheid. Er blijkt helaas wel nogal veel keuze te zijn. (ik beperk mij tot Michelin en daar wijk ik niet van af)

Enerzijds heb je de "Protek" serie tov de "aircomp", die eerste bieden betere bescherming maar de 2de zijn lichter. Wat denken jullie? Is die invloed groot of eerder marketing?

Ten tweede zijn er 2 verschillende soorten:

Aircomp Latex C4 MTB Tube SV en de Aircomp Latex C4 MTB Tube AV

Ben ik juist dat de AV een gewoon ventiel is en de SV iets specialers? Das alvast hetgeen ik vind na ff te googlen....Ze zitten beiden rond de 126gram
                        AV zijn de dikke, SV zijn de smalle. Ik neem altijd SV.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk Berichten
                          AV zijn de dikke, SV zijn de smalle. Ik neem altijd SV.
                          Merci, SV zal het worden.

http://adventure.nationalgeographic....o-of-the-week/

Comment

• TransProvence,
                            dat is dus All-Mountain en geen XC
                            nog zwaarder dan ik vreesde,
                            blij dat het achter de rug was,
                            maar O ZO MOOI!!!!!!!
                            en spannend
                            en zoveel bijgeleerd/grenzen verlegd
                            foto's:

voor volgend jaar hoop ik deze te doen:
                            Join the adventure, Register Now! BC Bike Race - Experience a seven-day, All Inclusive Mountain Bike stage Race across beautiful British Columbia.

maar eerst nog TransAlp (tourist) en TransJura (tourist)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                              TransProvence,
                              maar O ZO MOOI!!!!!!!
                              en spannend
                              foto's:

Join the adventure, Register Now! BC Bike Race - Experience a seven-day, All Inclusive Mountain Bike stage Race across beautiful British Columbia.

Wauw, zalig!
                              Daar ben ik nu echt eens jaloers op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                                TransProvence,
                                maar O ZO MOOI!!!!!!!
                                en spannend
                                foto's:

Miljaar daar mag ik echt niet naar kijken momenteel Ziet er echt zalig uit, lijkt me idd een soms harde leerschool op technisch vlak. Met welke bike en banden heb je dit gedaan ? (veronderstel de Turner)

En de transalp is naar mijn weten nog steeds een loodzware week, dan mag het nog als 'toerist' zijn, alleen al chapeau om et aan te durven
                                Last edited by ; 24/05/2011, 11:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Wauw, zalig!
                                  Daar ben ik nu echt eens jaloers op.
                                  volgend jaar willen ze 3x een TransProvence-Guided organiseren, naast de race in september
                                  zorg wel voor voldoende krachtvoer, ontbijt in Frankrijk =/= Oostenrijk!!!!!!!!

Comment

• Die mannen van Cannondale met hun gele Mavic schoentjes... zalig!

Comment

• Amai dat ziet er de moeite uit. Boven mijn niveau weliswaar.
                                      Om even op die NG foto terug te komen:

Eerst dacht ik dat er zo'n blaad'je' naar beneden ging.

Comment

Miljaar daar mag ik echt niet naar kijken momenteel Ziet er echt zalig uit, lijkt me idd een soms harde leerschool op technisch vlak. Met welke bike en banden heb je dit gedaan ? (veronderstel de Turner)

En de transalp is naar mijn weten nog steeds een loodzware week, dan mag het nog als 'toerist' zijn, alleen al chapeau om et aan te durven
                                        idd de Turner, met een Talas-vork (=100 of 140mm veerweg),
                                        banden: nobby nic DoubleDefense, 7keer lek gereden, soms wel door wat "paniekerig" op de fiets rond te rijden
                                        en idd, op LANGE steile afdalingen, heb je ook een ZEER steile leercurve

Comment

• Vorige week klein stukje kunnen testrijden met zo'n sandman.

was da zeg, terrein waar je anders nog niet over na zou denken om over te rijden gaat vanzelf.

Wel geen zicht vind ik, wel onder de indruk.

Comment

Working...
                                          X