Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kwalitatieve MTB voor <500euro
Collapse
X
-
-
Hoe kan het dat Canyon hier nog niet vermeld is?
Inclusief verzending zal je hiermee mooi rond de 500 zitten: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=867
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk BerichtenHoe kan het dat Canyon hier nog niet vermeld is?
Inclusief verzending zal je hiermee mooi rond de 500 zitten: http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=867. Ja, de garantie is een ramp (dus best geen carbon kopen). Maar afgezien daarvan, na 1,5j ongeveer nog steeds érg tevreden. En ik spaar hem niet qua omstandigheden. Mijn volgende bike is of Trek, of opnieuw Canyon.
Comment
-
twijfel.............misschien toch beter crosshybride
Hier zijn we nog eens.
Aangezien ik nog steeds aan het vergelijken/twijfelen ben, begin ik steeds meer in de volgende richting te denken:
Ik zou graag zowel occassioneel eens in de bossen in het Belgische landschap gaan rondrijden en af en toe een wegrit meepikken bij de plaatselijke wegterroristen(50 tot 150km).
Nu ben ik zwaar aan het denken om ipv een MTB een crosshybride te kopen (wat eigenlijk ook mijn eerste gedacht is). Ik hoop hiermee vlot en snel op de baan te kunnen aansluiten en eens af en toe onverhard te gaan. Is dit realistisch? Ik zou bijvoorbeeld wel een set MTB banden aanschaffen en een set banden voor op de weg en naargelang de condities gewoon effe de band wisselen. Kan dit en heeft dit zijn nut?
Volgende fietsen trekken momenteel mijn aandacht:
http://www.radfritz.de/Kalkhoff-Track (deze zou ik wel enkel kopen als ik hem via een lokale dealer kan laten afkomen in de juiste maat)
Wat zouden jullie doen? (of niet doen)
Comment
-
Hoe groot was je alweer?
Misschien deze twee eens bekijken:
De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
De Trek is wel te duur, probeer die voor 350 te kopen (ik heb dezelfde en ik heb niet meer betaald). Ben ik echt tevreden van.
Scott, geen idee wat die waard is. Zit wel beter materiaal op, maar is meer gebruikt. 400 euro is die zeker nog waard.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenHoe groot was je alweer?
Misschien deze twee eens bekijken:
De Trek is wel te duur, probeer die voor 350 te kopen (ik heb dezelfde en ik heb niet meer betaald). Ben ik echt tevreden van.
Scott, geen idee wat die waard is. Zit wel beter materiaal op, maar is meer gebruikt. 400 euro is die zeker nog waard.
ongeveer 1.85m
voorkeur zou gaan naar een nieuwe fiets, maar toch bedankt voor de links
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenIk zou nog altijd voor een MTB gaan, maar met een set baanbanden.
Ik zou naar de crosshybride neigen om grotere wielen te hebben en meer snelheid te kunnen maken. Of is dit een vals snelheidsgevoel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenOk, geen probleem, maar toch nog even zeggen dat die kader dan de perfecte grootte heeft.
Nu, zo'n hybride is nog wel "veldwegbestendig" maar meer moet je daar ook niet mee proberen. 't Is te zien wat voor wegjes je neemt.
Ik heb 2 schoonbroers, de ene fietst op de baan (gaat normaal wekelijks rijden met de terroristenclub, maar dat temp schrikt me niet af). De andere heeft een MTB en heeft de intentie om 'regelmatig' (is nu 3 weken geleden) eens een tochtje te gaan doen in de bossen(meestal plat af en toe heuvelachtig en zelden 'ardense bergen'. Fysiek en technisch is hij nog volop aan het opbouwen. Momenteel is dit eerder cruisen voor mij dan 'rijden'.
Ik zou graag 1 goede, degelijk, nieuwe fiets kopen die ik voor beiden gelegenheden kan gebruiken ipv 2 fietsen te moeten aanschaffen/stallen/onderhouden.
Ik weet het, ik wil misschien teveel in 1 keer......
Comment
-
zie dit topic pas.
ik heb zo'n oxford freelander.
ben er best tevreden van, rijd vlot en licht. maar je voelt wel dat hij goedkoper qua versnellingen is. (als je vergelijkt met een fiets van 1000€)
maar niets storend in mijn ogen. 't is geen competitiefiets maar voor recreatie op een zondagmiddag of eens naar het werk te fietsen.
ik ga waarschijnlijk wel volgende zomer het zadel vervangen naar een gelzadel. veeeel comfortabeler.
Comment
Comment