Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fietsers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
    In de winter rijdt ik op zo'n Tacx (zie foto), dat ding vreet dus echt wel aan je banden .

Enkel je achterband.
    Volgens sommige bronnen is een Tacx ook niet zo super voor je frame omdat je frame meer zou plooien, net omdat het vast staat, maar zo erg zal dat wel allemaal niet zijn.
    Nu, als ik één keer per jaar op rollen fiets, zal het veel zijn. It's so damn boring. Liever conditietraining in het fitnesscentrum. Daar kan je meer afwisseling brengen in de oefeningen. Uiteraard doe ik daar niet alleen cardiovasculaire trainingen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
      Nu, als ik één keer per jaar op rollen fiets, zal het veel zijn. It's so damn boring. Liever conditietraining in het fitnesscentrum. Daar kan je meer afwisseling brengen in de oefeningen. Uiteraard doe ik daar niet alleen cardiovasculaire trainingen.
      Ik heb ook al 'spinning' overwogen

Comment

• Lap, Cofidis is ook aangebrand en ergens heb ik het gevoel dat we de komende dagen nog heel wat dopingnieuws gaan kunnen aanschouwen

Comment

Ik heb ook al 'spinning' overwogen
          Ik heb het twee keer gedaan met Mario De Clercq als instructeur, maar in feite is 50 minuten nogal kort, vind ik. OK, ik had mss beter de intensiteit zéér hoog gezet, maar ik had al gehoord dat wielertoeristen zich vaak overschatten als ze voor het eerst gaan spinnen. Ik had in ieder geval op het gemak opgewarmd. Echter, tegen dat je goed opgewarmd bent, is de les al bijna voor de helft gedaan.
          Ik heb het ook al gedaan zonder instructeur, gewoon in de fitnesszaal zelf. Eerst opwarmen op een ander toestel, en dan intervaltraining op de spinningbike. Toen ben ik dieper geweest.
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik heb het twee keer gedaan met Mario De Clercq als instructeur, maar in feite is 50 minuten nogal kort, vind ik. OK, ik had mss beter de intensiteit zéér hoog gezet, maar ik had al gehoord dat wielertoeristen zich vaak overschatten als ze voor het eerst gaan spinnen. Ik had in ieder geval op het gemak opgewarmd. Echter, tegen dat je goed opgewarmd bent, is de les al bijna voor de helft gedaan.
            Ik heb het ook al gedaan zonder instructeur, gewoon in de fitnesszaal zelf. Eerst opwarmen op een ander toestel, en dan intervaltraining op de spinningbike. Toen ben ik dieper geweest.
            Hier in de buurt staat zo'n soort spinning geval met 'n scherm waarbij je verschillende ritten kan rijden, tof maar duur

Comment

Hier in de buurt staat zo'n soort spinning geval met 'n scherm waarbij je verschillende ritten kan rijden, tof maar duur
              Spinning is een rage die vooral geld moet opbrengen. Je kan die inspanningen perfect nabootsen op de fiets. 't Is natuurlijk eens iets anders dan altijd op die fiets door regen en wind te moeten trainen en daardoor is het wel een aardig alternatief, samen met wat vrienden lekker zweten op muziek. Enfin, ik heb er geen zin in, ook al hebben ze me het al meerdere keren gevraagd. Ik haat het om stil te staan en te trappen, net zoals ik nooit op rollen rijdt... .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Spinning is een rage die vooral geld moet opbrengen. Je kan die inspanningen perfect nabootsen op de fiets. 't Is natuurlijk eens iets anders dan altijd op die fiets door regen en wind te moeten trainen en daardoor is het wel een aardig alternatief, samen met wat vrienden lekker zweten op muziek. Enfin, ik heb er geen zin in, ook al hebben ze me het al meerdere keren gevraagd. Ik haat het om stil te staan en te trappen, net zoals ik nooit op rollen rijdt... .
                Doe jij dan iets alternatief's in de winter? Ok, bij mooie vriesvrije winterdagen kan je de fiets nog altijd nemen maar toch...

Comment

Doe jij dan iets alternatief's in de winter? Ok, bij mooie vriesvrije winterdagen kan je de fiets nog altijd nemen maar toch...
                  Het mag van mij vriezen als het kraakt, fietsen doe ik. Van regen hou ik zo niet en dan laat ik de fiets liever aan de kant, en als het moet in de regen, dan neem ik de MTB (ik heb liever dat de MTB vuil wordt dan m'n koersfiets).
                  Voorts loop ik ook af en toe.

Comment

Het mag van mij vriezen als het kraakt, fietsen doe ik. Van regen hou ik zo niet en dan laat ik de fiets liever aan de kant, en als het moet in de regen, dan neem ik de MTB (ik heb liever dat de MTB vuil wordt dan m'n koersfiets).
                    Voorts loop ik ook af en toe.
                    Tof.

Comment

Rollen zijn toch wel wat saaier dan spinning volgen, maar goed, ik begrijp u.
                      Nog een reden voor mij om niet aan spinning te doen: ik train sowieso al drie keer per week met gewichten in een fitnesscentrum (in de winter toch, daarbuiten train ik thuis, waar ik een hoop halters een bank en nog wat spullen heb), als ik nu ook nog moet gaan spinnen, zit ik er alle dagen.
                      BTW, het is "ik rijd".
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

BTW, het is "ik rijd".
                        Stokerke

Comment

Even iets anders dan een fiets.

Wat vinden jullie van de Tour (editie 2007)?

Heeft het eigenlijk nog zin dat we naar de Tour kijken, omdat bij overwinningen of 'buitengewone' prestatie's toch gedacht wordt dat er 'gepakt' is.

Feit is wel dat een Tour zwaar is, drie weken presteren met enkele rustdagen (training) is niet uit te houden voor 'n wielrenner. (ook al is 'ie goed getraind)

Dit alles keldert het wielerwereldje wel... eerlijke renners komen niet meer aan bod en worden dan ook maar scheef bekeken.

Het gaat zelfs zover komen dat de amateurwielrenners (wij dus) verdacht worden van het nemen van doping. (door de gewone mens)
                          Iedereen die competitiewielrennen gedaan heeft, weet diep in z’n hart dat de prestaties die van een professioneel renner verwacht worden, niet kunnen geleverd worden op natuurlijke wijze.

Volgens mij nemen zo goed als alle renners. De sport is om zodanig te slikken dat het onopspoorbaar is of zodanig dat je uit het vizier van de controles blijft.

Als men hier echt iets aan wil veranderen, moeten er drastische maatregelen genomen worden. Bijvoorbeeld alle wedstrijden 2 maal korter maken en de renners omringen door mensen (sportdirecteurs, verzorgers, dokters, …) die 'onafhankelijk' zijn en zelf nooit competitiewielrennen gedaan hebben. Anciens kennen immers de klappen van de zweep…

Comment

Tof.
                            Vind ik ook.

Comment

Stokerke
                              Een beetje maar.
                              Het was niet grof bedoeld hoor. Hij zal wel onoplettend geweest zijn, I suppose.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• 7.85 kg, en dat voor een MTB, de veervork is wel vervangen door een vast exemplaar, en daar bespaar je al een hoop gewicht mee.

Corratec Superbow titanium

Comment

7.85 kg, en dat voor een MTB, de veervork is wel vervangen door een vast exemplaar, en daar bespaar je al een hoop gewicht mee.

Corratec Superbow titanium

nog andere wielkes en weer 200gr gewonnen

heeft die vork nog "iets" comfort?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten

heeft die vork nog "iets" comfort?
                                    Ik peins van niet.

Comment

• De rage van de Super V's blijkt echt wel over te zijn, slechts 500 euro voor deze in goede staat verkerende V700.

Comment

• Een beetje show mag altijd.

Ik, balancerend op de Cannnondale.

_

Comment

• Heb ik even geluk gehad in de week.

Comment

Working...
                                          X