Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom mannen met één hand sturen en vrouwen met twee....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
    Geef es praktisch voorbeeld ...
    Ewel, als je op een kleine baan (lees de breedte is juist 2 auto's) en aan de 2 kanten bevind zich een gracht.

Dus wanneer je moet uitwijken voor een tegenligger en wanneer je iets te veel uitwijkt en je wiel van het wegdek in de graskant geraakt.

Dan heb je geluk als je met je 2 handen aan je stuur zit omdat je dan genoeg 'kracht' kan geven bij het draaien aan je stuur om je wiel weer uit die greppel te krijgen.

Met één hand aan het stuur lag je dan al lang in het 'décor'.

Dus wanneer je moet uitwijken altijd best om beide handen aan het stuur te hebben...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Ewel, als je op een kleine baan (lees de breedte is juist 2 auto's) en aan de 2 kanten bevind zich een gracht.

Dus wanneer je moet uitwijken voor een tegenligger en wanneer je iets te veel uitwijkt en je wiel van het wegdek in de graskant geraakt.

Dan heb je geluk als je met je 2 handen aan je stuur zit omdat je dan genoeg 'kracht' kan geven bij het draaien aan je stuur om je wiel weer uit die greppel te krijgen.

Met één hand aan het stuur lag je dan al lang in het 'décor'.

Dus wanneer je moet uitwijken altijd best om beide handen aan het stuur te hebben...
      Niet direct het voorbeeld dat u gaat verhinderen om tegen 140kmu frontaal tegen een tegenligger te rijden, maar ja ... theorie van : in 2 handen heb je meer kracht als in 1 hand : ja, da's correct. Maar dat je daarmee uit de gracht blijft, denk dat daar andere zaken meespelen

Comment

met een karavan en een klapband redt je het niet met 1 hand

Comment

Maar dat je daarmee uit de gracht blijft, denk dat daar andere zaken meespelen
          Altijd hé!

Het is te zien hoe hoog die greppel is, er zijn zelfs greppels (die er eigenlijk niet zouden mogen zijn) dat je zelfs met moeite met uw 2 handen u er uit krijgt...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Ik heb duidelijk mannelijke eigenschappen als het hierop aankomt...

Hoort er nog bij: vloeken achter het stuur en graag gas geven.

En nee, ik ben er niet trots op. Maar het ontspant me.

Comment

Ik rij altijd met mijn 2 handen aan het stuur

( met een micra op de autosnelweg zou ik niet anders durven , schodder, schodder )

Comment

Waar die mannen van BMW hun geld willen aan uitgeven.
                Die resultaten kon je aan de toog van het eerste beste café ook vinden hoor.

Daar staan inderdaad heel wat waarheden in, maar toch niks dat we nog niet wisten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                  de rest van de tijd met 1 hand op de pook
                  Ge weet toch wat ze zeggen over mannen die hun hand altijd op hun pook hebben liggen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                    Ge weet toch wat ze zeggen over mannen die hun hand altijd op hun pook hebben liggen?
                    Euhm, ik heb die al ergens gehoord maar.... nee

Ik gok op één of andere frustratie

Comment

goegel vindt ook nix

Comment

Geef es praktisch voorbeeld ...

Bij uitwijken is het nodig om de 2 handen te gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                          Wat zeggen ze dan xit?

Ik doe dat namelijk ook!

Comment

Ik rijd altijd met 1 hand aan het stuur en mijn ander hand dat ligt op de armsteun, op de pook, op de schoot, op de deurstijl, ....
                            Niet goed dus.

Ik zit wel enorm recht in mijn auto en mijn stoel staat altijd op de hoogste stand. Ik zit ook niet ver van mijn stuur. Ik wissel ook veel van positie tijdens lange ritten, vooral door mijn slechte rug die na een tijd in dezelfde positie te zitten al is lastig begint te doen.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Niet goed dus.
                              blij dat je't zelf weet

Comment

Ik wissel eigenlijk af, afhankelijk van de verkeerssituatie.

In een drukkere omgeving zal ik geneigd zijn om mijn rechterhand op de pook te houden, doodgewoon omdat dat sneller schakelt. Op een autosnelweg rijd ik over het algemeen meer met beide handen.

Bij een automaat zal ik mijn beide handen over het algemeen gebruiken, maar merk ik dat ik uit gewoonte geregeld naar die pook grijp.

Comment

Ik betrap me er regelmatig op dat ik met 1 hand bovenop het stuur rijd en mijn andere hand op de versnellingspook, op mijn schoot of met de arm op de armsteun. De momenten dat ik me er dan bewust van word dat ik het stuur weer met slechts 1 hand vasthoud, ga ik met mijn 2de hand het stuur rechts onderaan mee vastpakken maar dat is meestal niet voor lang want enige tijd later ligt deze weer luilekker op de versnellingspook of de arm op de armsteun.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                    Ik betrap me er regelmatig op dat ik met 1 hand bovenop het stuur rijd en mijn andere hand op de versnellingspook, op mijn schoot of met de arm op de armsteun. De momenten dat ik me er dan bewust van word dat ik het stuur weer met slechts 1 hand vasthoud, ga ik met mijn 2de hand het stuur rechts onderaan mee vastpakken maar dat is meestal niet voor lang want enige tijd later ligt deze weer luilekker op de versnellingspook of de arm op de armsteun.
                                    Ja, ik ken dat gevoel. Is gewoon omdat ik me lekker ontspannen voel in het voertuig. En ook ik corrigeer dit, wetend dat het best gevaarlijk kan zijn in bepaalde verkeerssituaties.

Comment

ik rij altijd met mijn linker hand opt stuur en met mijn rechter hand op de armsteun en pook...ik kan veel beter met 1 hand sturen dan met 2..zeker in een smalle straat of doorgang vind ik het makkelijker om met 1 hand te sturen...ook parkeren enzo gebeurt alijd met 1 hand...zo kan de andere hand niet tegenwerken
                                      het rijdt ook vele relaxer op die manier en je kan direct schakelen wanneer nodig

Comment

schakelen is veu jeanetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

schakelen is veu jeanetten

Merci hè boboke!

Comment

Working...
                                          X