Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto inschrijven in buitenland.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto inschrijven in buitenland.

Ik heb er niets over gevonden, maar is het makkelijk om je auto in te schrijven in het buitenland wanneer je woonachtig bent in België? Moet je er minder taxen voor betalen, moet je de verzekering daar nemen, of kan dat hier ook? Niet dat ik het ga doen, ik wil het gewoon eens weten . Oja, ik denk hierbij vooral aan Luxemburg en Duitsland.

Een auto kan enkel maar ingeschreven worden in een land waarvan de inschrijvende persoon (natuurlijke persoon of rechtspersoon) de nationaliteit heeft.

Klaar en simpel.

Slotje ? (j/k)

Comment

Ok, bedankt. Mag idd op slot

Comment

Je kan je auto er inschrijven wanneer je er een adres hebt.
        Dus wanneer je bijvoorbeeld in de week in Nederland woont (als je daar werkt), dan kan je daar ook je wagen inschrijven en verzekeren.
        Heeft niks met je nationaliteit te maken.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik heb men auto is voor 6maanden ingeschreven in iran.Dat was wel inderdaad véél voordeliger dan hier in belgie.ik moest enkel 30euro voor men platen betalen.wegentaks enzo bestaat daar nie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
            ik heb men auto is voor 6maanden ingeschreven in iran.Dat was wel inderdaad véél voordeliger dan hier in belgie.ik moest enkel 30euro voor men platen betalen.wegentaks enzo bestaat daar nie

dat lijkt me wat... wat doen ze daar met verkeersboetes uit het buitenland?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
              dat lijkt me wat... wat doen ze daar met verkeersboetes uit het buitenland?
              ik werd daar dagelijks geflits en ik heb niks moeten betalen.ik heb wel één keer een boete moeten betalen omdat ik auto"s langs rechts inhaalde op de snelweg.dat kosste me 3euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                ik werd daar dagelijks geflits en ik heb niks moeten betalen.ik heb wel één keer een boete moeten betalen omdat ik auto"s langs rechts inhaalde op de snelweg.dat kosste me 3euro
                wat een aderlating!

je reed niet met die platen in belgië?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                  wat een aderlating!

je reed niet met die platen in belgië?
                  Denk het niet.. Dat zou wat zijn.. Politie kan die platen toch niet lezen, dus je KAN gewoon geen boete krijgen

Comment

@ Nemo: hoe kwam het dat je met zo'n Iraanse platen rondreed? Zat je daar voor je werk of bij familie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                      Denk het niet.. Dat zou wat zijn.. Politie kan die platen toch niet lezen, dus je KAN gewoon geen boete krijgen
                      kijk, dan is de uitleg van nemo behoorlijk off-topic, hoewel de topicopener iets specifieker had mogen zijn. 'k vermoed dat z'n doel is een auto in 't buitenland in te schrijven en er hier de wegen mee onveilig te maken, in de hoop noch belastingen, noch boetes te moeten betalen. of zoiets.

Comment

De belgische wetgeving stelt dat (even uit 't hoofd):

"Elke voertuig bestuurt door een persoon ingeschreven in een Belgische gemeente, dient ingescheven te zijn in het repertorium der voertuigen...Blablabla"

Er zijn enkele uitzonderingen op deze regel, maar "eigenlijk" mag je van de Belgische wetgever niet op buitenlandse platen rijden. Dus ook niet met de auto van een kennis uit NL op Belgische wegen dus...
                        ----------------------------------------------------------------------------------
                        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                        Pictures here: BMW 7 Series
                        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                        Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
                        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                        It might need half a starsystem to turn around,
                        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                        Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

en als je een firmawagen krijgt van een buitenlandse firma?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                            Mijn pa is Belg en zijn auto is in Frankrijk ingeschreven (heeft daar wel een bedrijf)..
                            aaah viola dat bedoel ik. Heeft hij dan een franse nummerplaat? En is dat voordeliger?
                            Want ik ken iemand die voor x-aantal % is ingeschreven in het buitenland, speciaal voor de belastingen.
                            Nu vroeg ik me af, als hij zijn wagen ook door die firma laat overnemen, gaat hem dat nog wat schelen of niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Adrie
                              Mijn pa is Belg en zijn auto is in Frankrijk ingeschreven (heeft daar wel een bedrijf)..

Dan zal dat zijn auto niet zijn, maar die van het bedrijf. (boekhoudkundig gezien hé)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                Een auto kan enkel maar ingeschreven worden in een land waarvan de inschrijvende persoon (natuurlijke persoon of rechtspersoon) de nationaliteit heeft.
                                Heeft de officiële woonplaats ook geen invloed?
                                Want ik heb familie met een buitenlandse nationaliteit die in België wonen en die rijden toch ook allemaal met Belgische nummerplaten rond.
                                The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jelle
                                  @ Nemo: hoe kwam het dat je met zo'n Iraanse platen rondreed? Zat je daar voor je werk of bij familie?
                                  ik zat daar voor werk maar ik ben zelf wel in iran geboren.ik heb men wagen vanuit belgie naar iran laten komen.ik heb hem in oostenrijk op de trein gezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
                                    De belgische wetgeving stelt dat (even uit 't hoofd):

"Elke voertuig bestuurt door een persoon ingeschreven in een Belgische gemeente, dient ingescheven te zijn in het repertorium der voertuigen...Blablabla"

Er zijn enkele uitzonderingen op deze regel, maar "eigenlijk" mag je van de Belgische wetgever niet op buitenlandse platen rijden. Dus ook niet met de auto van een kennis uit NL op Belgische wegen dus...
                                    die "eigenlijk" is voor interpretatie vatbaar...

Comment

Ff dit voorhistorisch topic naar boven halen om geen nieuw te moeten openen.

Stel dat je familie in het buitenland wonen hebt. (aja, eigenlijk gedomicilieerd daar, en halftijds hier en halftijds in het buitenland) Kan ik dan op een legale manier rondrijden met een wagen op naam van die familie (dus op buitenlandse platen)? Eigenlijk zoals er hier in Belgie zovelen rondrijden met een wagen die op naam van de zaak of de papa staat, maar dan gewoon op naam van een ander familielid dat "toevallig" in het buitenland woont?
                                      Of kan ik me best gewoon laten inschrijven in hun bedrijf daar?

Ik heb dat 2 jaar geleden al eens nagevraagd bij F0D mobiliteit, en zij zeiden dat dat niet kon, maar ik vind dat ik hier in de buurt toch veel volk zie rondrijden op buitelandse platen, ook "zoontjes van". Of riskeren die gewoon een boete

Comment

Working...
                                      X