Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto inschrijven in belgie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • auto inschrijven in belgie

    hallo
    we zijn dus op zoek naar een alfa 33 QV, nu hebben we 1 gevonden voor een redelijke prijs in Nederland, maar hoe moet je de wagen in belgie inschrijven en hoeveel kost het?
    groetjes

  • #2
    Eerst en vooral uit welk jaar is de wagen?
    Heb je de nodige documenten nog?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
      Eerst en vooral uit welk jaar is de wagen?
      Heb je de nodige documenten nog?
      de auto is van 1993, en ik heb de auto nog niet gezien, maar ik veronderstel dat alle documenten aanwezig zijn.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door esme Bekijk Berichten
        de auto is van 1993, en ik heb de auto nog niet gezien, maar ik veronderstel dat alle documenten aanwezig zijn.
        Als je de documenten in je handen krijgt, ga dan eerst na of het de "juiste" zijn (echtheid controleren, chassisnr. nagaan,...), zodat je achteraf niet in de problemen komt te zitten, doe dit ALTIJD! Zo kom je achteraf ook niet bedrogen uit, daar de wagen van 1993 is, heeft deze nog geen C.O.C. (Certificate Of Conformity), oftewel bij de hedendaagse auto (vanaf 1.1.1999) "het Europese gelijkvormigheidsattest" (bevat chassisnr., Europees referentienummer, afmetingen van de wagen, gewichten, bandenmaten, aantal zitplaatsen, uitstoot,... enfin al de technische gegevens van de wage dat ge maar kunt bedenken ), op de chassisnr. na zal de wagen waarschijnlijk geen Belgisch PVG-nr. hebben (=Proces Verbaal van Goedkeuring: voor meer info zie http://verkeerweb.be/tc_MotoBrom/ART3.html), en dus ook geen identificatieplaatje hoogstwaarschijnlijk. Dit ga je dus in België moeten bekomen a.d.h.v. een Gelijkvormigheidsprocedure, dat wordt uitgevoerd bij de instellingen van de autokeuring, gewoon een afspraak maken (let wel: dit kan niet in eender welk keuringsstation, even op internet zoeken waar je wil gaan en waar dit mogelijk is). Indien dat gebeurt is, zal er dus een gelijkvormigheidsprocedure opgestart worden om zo een gelijkvormigheidsattest (of als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs) en een identificatieplaatje te bekomen. Dit kan wel enige tijd in beslag nemen daar het ook nog een hele administratieve winkel moet afleggen; papierwinkel opsturen naar ministerie, zorgen voor goedkeuring ervan, opstellen gelijkvormigheidsattest,....) Daarna krijg je via de post bericht als het in orde is en je het dus mag komen afhalen op het keuringsstation. Deze hele santenboetiek zal (als ik me niet vergis) rond de 100 euro draaien.
        Let wel; het voertuig dient dus ook wel te voldoen aan het Technisch Reglement. (= je wagen moet goedgekeurd worden op de autokeuring)
        Indien bv. de remmen niet goed zijn, zal je dus worden afgekeurd worden en dien je dit dus eerst in orde te brengen alvorens je de procedure kan vervolledigen en een identificatieplaatje en gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Daarom ook: weet wat je koopt, daar je de wagen nog niet gezien hebt? hou rekening met de staat van het voertuig, kilometerstand,...

        Vooraleer je hier mee van start kunt gaan, dien je wel eerst langs de douane te gaan om een vignet 705 te halen. Anders mag je België niet binnen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Basspower Bekijk Berichten
          Als je de documenten in je handen krijgt, ga dan eerst na of het de "juiste" zijn (echtheid controleren, chassisnr. nagaan,...), zodat je achteraf niet in de problemen komt te zitten, doe dit ALTIJD! Zo kom je achteraf ook niet bedrogen uit, daar de wagen van 1993 is, heeft deze nog geen C.O.C. (Certificate Of Conformity), oftewel bij de hedendaagse auto (vanaf 1.1.1999) "het Europese gelijkvormigheidsattest" (bevat chassisnr., Europees referentienummer, afmetingen van de wagen, gewichten, bandenmaten, aantal zitplaatsen, uitstoot,... enfin al de technische gegevens van de wage dat ge maar kunt bedenken ), op de chassisnr. na zal de wagen waarschijnlijk geen Belgisch PVG-nr. hebben (=Proces Verbaal van Goedkeuring: voor meer info zie http://verkeerweb.be/tc_MotoBrom/ART3.html), en dus ook geen identificatieplaatje hoogstwaarschijnlijk. Dit ga je dus in België moeten bekomen a.d.h.v. een Gelijkvormigheidsprocedure, dat wordt uitgevoerd bij de instellingen van de autokeuring, gewoon een afspraak maken (let wel: dit kan niet in eender welk keuringsstation, even op internet zoeken waar je wil gaan en waar dit mogelijk is). Indien dat gebeurt is, zal er dus een gelijkvormigheidsprocedure opgestart worden om zo een gelijkvormigheidsattest (of als gelijkvormigheidsattest geldend bewijs) en een identificatieplaatje te bekomen. Dit kan wel enige tijd in beslag nemen daar het ook nog een hele administratieve winkel moet afleggen; papierwinkel opsturen naar ministerie, zorgen voor goedkeuring ervan, opstellen gelijkvormigheidsattest,....) Daarna krijg je via de post bericht als het in orde is en je het dus mag komen afhalen op het keuringsstation. Deze hele santenboetiek zal (als ik me niet vergis) rond de 100 euro draaien.
          Let wel; het voertuig dient dus ook wel te voldoen aan het Technisch Reglement. (= je wagen moet goedgekeurd worden op de autokeuring)
          Indien bv. de remmen niet goed zijn, zal je dus worden afgekeurd worden en dien je dit dus eerst in orde te brengen alvorens je de procedure kan vervolledigen en een identificatieplaatje en gelijkvormigheidsattest kan bekomen. Daarom ook: weet wat je koopt, daar je de wagen nog niet gezien hebt? hou rekening met de staat van het voertuig, kilometerstand,...

          Vooraleer je hier mee van start kunt gaan, dien je wel eerst langs de douane te gaan om een vignet 705 te halen. Anders mag je België niet binnen
          hmmm, ik denk dat ik me aan het bedenken ben, want is echt wel heel veel werk voor een goedkope auto, jammer, maar helaas
          toch bedankt voor de nodige uitleg!!

          Comment

          Working...
          X