Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu ik een volledig nieuw motorblok in mijn GTT aan het rammen ben, zou het wel leuk zijn om de teller ook terug op 0 te zetten.
Hoe zit dat dan volgend jaar op de keuring ?
Nu ik een volledig nieuw motorblok in mijn GTT aan het rammen ben, zou het wel leuk zijn om de teller ook terug op 0 te zetten.
Volgens mij word de wagen gekeurd en niet het aantal kms dat de motor gedraaid heeft, dus het aantal km dat de wagen gedaan heeft is van tel. (Ge kunt uwen dagteller evtl. op nul zetten en die laten oplopen om de kms van de motor bij te houden)
Dagteller gaat tot 999 en dan terug op 0.
ALhoewel het mijn auto, motor en teller is vraag ik het maar om volgend jaar weer nen hoop (extra) cinema te vermijden.
Volgens mij word de wagen gekeurd en niet het aantal kms dat de motor gedraaid heeft, dus het aantal km dat de wagen gedaan heeft is van tel. (Ge kunt uwen dagteller evtl. op nul zetten en die laten oplopen om de kms van de motor bij te houden)
bij mij staat toch altijd de vorige km-stand van de vorige keuring ook vermeld op mijn groen papier hoor.
als je teller de volgende keer eronder staat heb je wel problemen.
Een kilometerteller terug op 0 zetten is misschien leuk, maar het mag niet.
Het is namelijk verboden de op de kilometerteller van een voertuig aangegeven kilometerstand te wijzigen.
Bij mijn weten is er op die regel geen uitzondering voorzien bij het plaatsen van een nieuwe motor (of nieuwe banden, of een nieuw lampje, of ...).
Bij de auto van mijn ouders heeft men 2-3 jaar geleden de kilometerteller moeten vervangen wegens defect. Er is een attest bij dat steeds mee naar de keuring moet als verantwoording.
Een kilometerteller terug op 0 zetten is misschien leuk, maar het mag niet.
Het is namelijk verboden de op de kilometerteller van een voertuig aangegeven kilometerstand te wijzigen.
Bij mijn weten is er op die regel geen uitzondering voorzien bij het plaatsen van een nieuwe motor (of nieuwe banden, of een nieuw lampje, of ...).
ja FramF, jij hebt gelijk hoor. braaf jongetje. bank vooruit en kus van de juffrouw.
bon. als nu de teller toevallig samen met de motor helemaal aan gort is, dan mag 'ie dat ding toch vervangen door een nieuwe, mits een of ander attest of verklaring? waar zit die Soep-Aap als je 'm nodig hebt?
Idem hier thuis. In de espace van pappie is het digitale dashboard ook een keertje of 3 naar de zeik gegaan. Ik dacht ook dat hij iets moest voorleggen bij de autokeuring ofzoiets...
de teller terugdraaien is simpelweg verboden en de reden die je aanhaalt is toch maar zozo want 't is niet enkel de motor die km's maalt.
Enkel wanneer de kmteller stuk is of compleet onleesbaar is (BMW ziekte) mag hij vervangen worden maar dan moet je er inderdaad een attest van kunnen voorleggen.
eerlijk gezegd vind ik dat niet meer dan logisch want gefoefel met kmstanden is gewoonweg oplichterij. Je zal maar een 2de hands auto kopen en achteraf ontdekken dat hij vlotjes 160.000km (om maar iets te zeggen) meer heeft gedaan dan je dacht...
Idem hier thuis. In de espace van pappie is het digitale dashboard ook een keertje of 3 naar de zeik gegaan. Ik dacht ook dat hij iets moest voorleggen bij de autokeuring ofzoiets...
Keer of 3 ?! ( of is dat die zeeeeeer oude renault espace dat hier opt forum rondbolt ? )
Keer of 3 ?! ( of is dat die zeeeeeer oude renault espace dat hier opt forum rondbolt ? )
Hebben oude espaces een digitale teller? Nee dus
Eentje van 2002 dacht ik. Facelift.
Heel dat ding flipte...plotseling gaf die aan dat de watertemperatuur op maximum stond, dan was de tank leeg, dan ineens vol,...zo'n frullen
Ging steeds terug kapot...
Om een of andere reden gebruikte de garage 2de hands tellerpartijen...ik begreep het niet. Maar ja...'t is dan ook niet mijn auto
Comment